• Kommunikáció

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Több, mint három éve már párkapcsolatban élek, de ezalatt az idő alatt szinte soha nem volt a barátnőmmel egy komolyabb, mélyebb érzelmekkel/ről folytatott beszélgetésünk. De nem csak az érzelmekről, hanem úgy nagyon semmiről nem tud velem beszélgetni a barátnőm, maximum felületesen és ebből egyre jobban elege van. Én pedig akármennyire is szeretnék vele beszélgetni bármiről kicsit mélyebben nem megy... Nem jönnek ki a számon a szavak, de még a gondolatok sem nagyon jönnek. Sajnos ezt a baráti társaságban is észrevettem már, hogy ott ülünk 3-4en és ők nagyon szuperül elbeszélgetnek én meg még csak hozzászólni sem tudok, bármennyire is erőlködöm és akarok csatlakozni a beszélgetéshez nem jön semmi normális gondolat/hozzászólás... Pedig én nagyon szeretnék végre normálisan beszélgetni valakivel, de inkább csak jó hallgatóság vagyok, mitsem beszélgető partner (emellett évek óta sokszor fáj a hátam és az alvásom minősége sem a legjobb) Érdemes felkeresnem egy pszichiátert? Vagy mit kéne tennem? Köszönettel: K

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a kommunikációs nehézségek témában

        Tisztelt Kérdező, A gátoltságnak, kommunikációs zavarnak több oka lehet. Hogy az Ön esetében mi áll a háttérben, egy kollégával való konzultáció/k/ során valóban könnyebben megválaszolható. Vannak olyan tényezők, melyeken lehet változtatni, másokon / introvertált alapszemélyiség pl./ kevésbé.Minden esetre érdemes tudni, hogy mi az, amit elvárhat, elérhet ez ügyben. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2019. november 01., 16:41; Megválaszolva: 2019. november 01., 21:46

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Nekem az a problémám, hogy refluxom és gasztritiszem van, ami már másodjára újult ki. Nem értem miért, hiszen szedtem kellő ideig a gyógyszereket az első alkalomkor, betartottam abszolut a szabályokat...és mégis..újra...
        Kedves Doktornő! Már nagyon sok éve szenvedek pszichés problémákkal. Sok problémám van, de a legnagyobb nehézségek a nagymértékű szorongás és félelem. Állandóan attól félek, hogy valami történni fog. Minden napos visszatérő félelmem,...
        Jó napot kívánok! Novemberben az egyik reggelen, félálomban nagyon erős halálfélelmet éreztem, ami azóta sem múlt el. 3-4 hónapig napközben is éreztem,utána egy ideig csak amikor elaludtam és félálomban voltam. Először 8 éve jelent meg...
        Tisztelt Dr nő! Az én problémám az az , hogy hosszú évek után letettem a benzodiazepint. Evés problémám alakult ki. A nyugtató helyett ettem. Mivel az alvásom is borzalmas volt ebben a közdelembe, így az orvos antipszichotikumot írt fel....
        Jó napot. Van egy olyan problémám miszerint egy debreceni orvos felírt nekem amizulpiridet. 200 mg dózisban 2x1 tablettát, két évvel ezelőtt. Mikor nem szedem be akkor tisztán gondolkodok, nem érzek nyomást a fejemben de ha beszedem, eléggé...
        Ödvözlöm az édes apám már lassan három hete van depresszióban mit javasol . Kérhetnék egy telefonszámot ? Nem tud aludni Szedte Frontint de attól rosszul lett és ezért abbahagyta és most szedi a Stihl NOX ot és azzal pár órát tud aludni de...
        Tisztelt Doktor! Az volna a kérdésem hogy depresszió lehet-e?! Le tört érzés nincs koncentrációm és a memoriám is nagyon gyenge! és közbe régi emlékeim vannak elém kivetítve valamikor nevetek is pont úgy mint az emlékembe vagy ha meg...
        Tisztelt Doktornő! Gyógyszer leállításban vagyok. Sikerült 3 hónap alatt a Rexetin 20mg (1-1-0), Mirzaten q 30mg (0-0-1), Lamolep 100mg(1-0-1)-ről mostanra :Rexetin(0-0-0),Mirzaten(0-0-0)-ig eljutnom. A lamolepre azt mondta az orvos, hogy az tart...
        Tisztelt Doktornő, amit rólam lehet tudni, hogy 17 éve koromban skizofréniát állapítottak rajtam, azon belül hebefréniát, és skizofrénia utánni depressziót. A tűneteim amit tapasztalok mai napig, hogy szociális aktivitasom visszaesik, beszéd...
        Tisztelt Doktornő! A kérdésem csupán annyi lenne, hogy a REMOTIV EXTRÁT lehet e együtt szedni a Scippa 5 mg gyógyszerrel? Ezek mellé még szedhető a Frontin is?