Frontin és lucetam

Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita Doktornő! Teljesen véletlenül találtam az egyik közösségi oldalon egy cikket, amely a Frontin gyógyszerről és annak mellékhatásairól, valamint függőség okozásáról szól. Édesanyám 79 éves és szorongásos betegségben szenved. Édesapám nyolc éve halt meg és akkor kezdődött ez a szorongás, sírás, halálfélelem. Ennek kezelésére kapta a frontint és a lucetamot. Most elolvasva az alábbi cikket, olyan érzésem van mintha ezek a gyógyszerek több kárt okoznának mint hasznot. Szellemileg annyira leépült, hogy napi problémákat okoz a feledékenység, testsúly növekedés, nem tud normálisan megfogalmazni egy mondatot, nem tud filmet nézni mert nem tudja összerakni a történetet. Marad a Nóta TV, vagy a reklámok, amik elég rövidek ahhoz, hogy megértse. Hallucinál, sokszor ellenkezik mindenkivel, és egész furcsán gondolkozik dolgokról. Néha úgy viselkedik mint egy gonosz öregasszony. Ezek a problémák a korából adódnak, vagy köze lehet a két gyógyszernek hozzá? Elhagyhatja-e a gyógyszer szedését? Ha igen mi kell hozzá? Természetesen még legalább tíz fajta gyógyszert szed. Vérnyomás, cukor, fájdalom csillapító. Javasolna-e orvos váltást?

Dr. Pálvölgyi Rita válasza időskori gyógyszerszedés témában

Tisztelt Kérdező,

a Frontin hosszútávú szedés esetén valóban függőséget okoz. Ezen túl idős korban felhalmozódhat a szervezetben, a szellemi és fizikai állapot romlását okozva. Természetesen mindez nagyban függ attól, hogy milyen mennyiséget szed. el kéne menni a háziorvoshoz, és átbeszélni vele a problémát, elmondva neki az összes tünetet.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 28., 21:52; Megválaszolva: 2016. január 31., 10:50

Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek

Komoly pszihés probléma.
Tisztelt Drnő! Elég komoly problémával küszködök egy ideјe.Tavaly már kovid miatt ,akkor sürgőssi párszor mert éreztem mindig valamim fáј nem...
Gyógyszerkölcsönhatás
Tiszteletem! Érdeklődöm hogy a Rexetin és Yarocen mellé szedhető e Tyrosin tartalmú étrendkiegészítő! Az említett gyógyszerekből már a...
Pánikbetegség vagy valami más?
Tisztelt Doktornő! Egy olyan kérdéssel fordulok önhöz, hogy júniusban volt egy pánikrohamom a munkahelyemen miután ez megtörtént elkezdtem félni a...
Antipszihotikumról
Üdvözlöm! Paranoid skizofréniában szenvedek. Abilify mainteva injekciót kapok havonta es minden este 0.5 rivotrilt szedek, a háziorvos mondta, kicsit...
Személyiségzavar
Tisztelt Doktornő! Érdeklődni szeretnék, hogy cikkek, könyvek, tanulmányok és személyes tapasztalatok alapján meg lehet-e állapítani valakiről nagy...