Agyserkentő szerek?

Kedves Doktor/Doktornő! 21 éves fiatalember vagyok, nagy tanulási nehézségeim vannak. Dyscalculiás vagyok, van már szakmám, utána megpróbáltam letenni az érettségit estin és nem is dolgoztam akkor, és valaki aki 4 műszakba dolgozott 5ösre letette a töri dogát, ezen még mindig kiakadok. Születésem óta növekedési- és tesztoszteron hormon hiányom van, a szervezetem nem termeli ezeket a hormonokat a pajzsmirigy hormonnal együtt, alulműködésem van. IQ= 69, enyhe értelmi fogyatékosság. Láttam egy bizonyos filmet, amiben a főszereplő bekap egy pirulát, amitől ő lesz a világ legokosabb embere, és ettől bármi lehetségessé válik. Nehezen tudok tanulni, sokszor elterelődik a figyelmem, azt hiszem ADD/ADHD-m van, de nem akarom ritalinnal kezeltetni.. Először természetes szereket próbáltam ki, majd utána piracetámot, ami az első 1-2 hétben jó is volt, de mostanára már nem ugyanolyan a hatása, a hatása alatt megcsináltam a mensa IQ-tesztet és 96-ra jött ki a pontszám. Az a gondom, hogy a piracetám már nem igazán működik úgy ahogy először, de ettől függetlenül még szeretném szedni életem végéig, és ginkgo bilobával, L-tirozinnal, nemrég kolint és inozitolt, DMAE-t adtam hozzá az étrend kiegészítő csomagomhoz, mivel hallottam, hogy a piracetám a kolinergikus receptorokon fejti ki a hatását, így próbáltam pótolni az acetil kolint, de azóta semmi hatása, sőt a memóriám is a régi, nincs semmi javulás. A nootropikus szerekről elég sokat tudok, ebben a témában nincsenek tanulási nehézségeim mert érdekel, ami meg nem érdekel arra nem tudok koncentrálni, pedig sokan leteszik az érettségit úgy, hogy nem érdeklik őket az aktuális tananyag mégis sikerül. 2 hetes egyfolytában tanulással és előkészített, internetről letöltött összefoglalóval megcsináltam irodalomból 5ösre egy felelést., De viszont nagyon nehéz volt. Ön javasolja, hogy egészítsem ki azokat, amiket jelenleg szedek, vinpocetin-nal és nicergolinnal? Én ezeket egész életemben akarom szedni, mert anélkül a munkámnak sem tudnék megfelelni a krónikus fáradtságom miatt, és nem tudnék megfelelni az egész életnek. A nootropikumok külföldön nagyon elterjedtek, vény nélkül is lehet kapni őket amerikában, de itthon meg le vagyunk maradva és csak kevés szer elérhető. A modafinil szedésén is gondolkozok, de lehet, hogy Stevens Johnson szindrómát okoz, bár erre nagyon csekély az esély 10 millióból egy a lehetőség rá, továbbá mellékhatásként szívritmuszavar okozhat. Most akkor szedjem-e vagy ne, vagy inkább próbáljam meg, amiket előbb felsoroltam? Vajon ezek a szerek szedésével össze lehet hozni érettségit, diplomát, és megváltozhat tőlük az életem? Mivel teljesítménybéres vagyok a munkahelyemen, amióta szedem a nootropikumokat mindenki csak dícsér, állandóan elégedettek velem, és igaz, kicsit, de emelkedett a fizetésem kb. annyi, amiből a piracetám és vinpocetin utánpótlásáról lehetne gondoskodni. A piracetámnak nincs káros hatása rám, alacsonyabb a toxicitása, mint a só, ezt tudom, sajnos ez csak 10g-nál aktív, de egyébként non toxikus és kipróbáltam már 7 g-nál is, külföldről lehetne rendelni noopeptet, ami hasonló, mint a piracetám csak 10mg-nál aktív és én meg nem merek rendelni nehogy elkapja a vám. Elnézést kérek a hosszú levélért, de nagyon megköszönném a választ és hogy mit tegyek szedni, vagy ne szedni?

Dr. Pálvölgyi Rita válasza tanulási nehézségek témában

Tisztelt Kérdező, Ezekre a kérdésekre nem tudok így ismeretlenül válaszolni. Azt hiszem, hogy kolléga kontrollja mellett ki lehetne próbálni, hogy mi az az ideális kombináció, amitől a legjobb állapot várható. Ugyanakkor tudni kell, hogy a az organikus talajon fennálló részképesség zavarok kezelésének lehetősége korlátozott. Tehát a gyógyszerektől nem várható, hogy a teljesítményt normalizálják. Nem tudom, készült-e részletes neuropszichológiai vizsgálata. Ha nem, érdemes volna csináltatni, ez sokat elmondhatna az organikus háttér részleteiről. A gyógyszerekkel kapcsolatosan általánosságban azt tudom mondani, hogy a nootropikumokkal biztosan nem okozhat bajt. a nicergolinnal kapcsolatosan nincsenek tapasztalataim, neurológust kéne talán megkérdezni. A modafinil tudomásom szerint nem hozzáférhető. kontroll nélküli szedését pedig nem javaslom. Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2016. január 20.

Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek

Paranoid viselkedés belátás nélkül
Tisztelt Doktornő, azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy mit tehetek akkor, ha az élettársamnak (52 éves férfi) hónapok óta üldözési mániája van,...
Antidepresszáns gyógyszerinterakció
Tisztelt Doktor Nő! Tavaly szeptemberében kezdtek kezelni pánikbetegséggel, szorongással. Szédüléssel járó panaszok, izzadás, erős szívdobogás, homályos...
Antidepresszáns váltás
Tisztelt Doktornő! 12 évig szedtem Cipralex 20 mg gyógyszert, (kevert szorongásos, depressziós tünetek miatt) amely tökéletesen bevált, teljesen jól éreztem...
Megőrülhettem?
Tisztelt Doktornő! Harmad éves orvostanhallgató vagyok. Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy tavaly novemberben a vizsgaidőszakom előtt erős pánikrohamokkal...
Furcsa testi tünetek lelki alap?
Kedves Doktornő! Az én problémám január közepén kezdődött, amikor is kiderült egy nőgyógyászati probléma (petefészek ciszták) mivel az orvos azt mondta,...
Rivotril egyéb készítményekkel
Üdvözlöm! Pánikbetegségemre napi 3x0,5mg Rivotrilt szedek, Leiden heterozigóta betegségem is igazolt. A kérdésem az lenne, hogy a fogászati kezelésem során...