"Archúzódás"

Tisztelt Doktornő/Doktorúr!

Kb másfél hónapja jelentkezett nálam egy olyan probléma ami kis fejtörést okozott. A bal szememnél halánték részen olyan érzésem volt, mintha egy maszkot raktak volna rá és az ahogy szárad úgy húzza össze azt a részt, és itt nem kimondottan a bőrre gondolok. Sajnos máshoz nem tudom hasonlítani ezt az érzést. Másnapra ez a terület kiterjedt a jó fél arcomra. Nem jelentkezik állandóan ez a húzódás jellegű érzés, hanem csak időszakosan (pl: 2-3 órát tart, aztán magától teljesen elmúlik, majd később megint előjön teljesen spontán naponta többször) . Mivel a terület a fél arcomra kiterjedt így elmentem az orvoshoz. Ők csináltak teljes labort, minden eredményem tökéletes lett. Majd mivel semmi ötlete nem volt a háziorvosomnak beküldött az ideggyógyászatra. A panaszaim csökkentek azóta, nem olyan sűrűn jön elő napjában a húzódás (grimaszoláskor ugyanugy mozog az az oldal is, a böröm is ugyan ugy érzékel minden érintést) . Most ott tartok hogy hol a halánték részen jön elő ez az érzés, hol a szám és orrom közötti bőrfelületen, de ez csak a bal oldalt érinti. Néha idegrángatózással is jár. Kérdezték hogy nem idegeskedek-e többet mostanában, de mielőtt ez megjelent különösen nem volt miért (igaz azóta ez változott, nem ebből kifolyólag, de nem lettek súlyosabbak ezek a tűnetek az idegeskedés növekedésével.) Jelenleg szedetnek velem Neuromultivit-EP tablettát (azt mondták 3 hónapig szednem kellene) , illetve várok egy MRI vizsgálatra, ami január végén lesz. Nem tudom mi okozhatja ezt a problémát, és még nagyon sokára lesz a vizsgálat is, és eléggé zavaró hogy ezek a tünetek még másfél hónap után is jelen vannak. Ön szerint mi okozhatja ezt a problémát? Tud valami tanmácsot adni, hogy mit is tehetnék addig? Köszönöm előre is válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Boros Miklós válasza arczsibbadás témában

Kedves Kérdező!

Valóban okozhatja a problémát stressz, idegesség is, de mivel időszakosan jelentkezik állhat a hátterében egyéb mechanizmus is. Ideggyógyászati probléma, mely hasonló tünetet okozhat anélkül, hogy bármilyen neurológiai tünete lenne vizsgálatkor, az epilepszia lehet. Igaz hosszú az az idő, ameddig eltartanak a tünetei, az epilepsziás rohamok általában rövidek, néhány percesek szoktak lenni. Nem tudom volt-e EEG vizsgálata, ha nem, még azt tudnám javasolni. Esetleg lehet az érzőműködésért felelős agyideg enyhe nyomódása, mely nem fájdalommal, hanem furcsa érzéssel jár. Esetleg a szedett vitamin mellé megpróbálhat Magne B6-ot is szedni, illetve beszélje át a problémát ismét a kezelőorvosával.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. november 28., 19:41; Megválaszolva: 2009. november 28., 19:41
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Mi lesz, ha lejár az egy év?
Tisztelt Dr. Fehér Gergely, tisztelt Doktor Úr! A kérdésemhez kapcsolódó előzményt is alulra másoltam, - melyet szintén Doktor Úrtól kérdeztem...
Mri tovabbi kerdes segitseg ....
Dr.Ur! Koszonom valaszat neurologussal egyeztettem . Elkuldott meg doppler vizsgalatra az is negativ. On szerint elkellene meg mennem Mas vizsgalatra is?...
Agy mri angio nativ es kontrasztos...
Kalvariam igy kezdodott: Elkezdett fajni a fejem es neha szedultem (amugyis migrenes vagyok) Mri leletem: kozepvonali szimmeztrikus kamra rendszer.kulso es...
Koponya MR és MRA vizsgálat...
Jó napot kedves Doktor Úr, Egyik este erős imbolygó szédülésre ébredtem. Felkerestem egy neurológus, aki azt mondta hogy a fülembe leváló...