Húgysav és LDL koleszterin

A húgysavam folyamatosan magas, jelenleg 357 umol/L, valamint az LDL koleszterinem 3, 9o, laktát dezhidrgenáz 394 U/L, CK-MB 69 U/L. Ezek egészen friss eredmények, a többivel nem untatom, csak ezek nagyon eltértek az ált. értéktől. Közérzetem nem rossz, néha verejtékezem. 65 éves vagyok. Köszönöm kedves válaszát. A körzeti orvosom figyelmeztetett, hogy köszvényre hajlamosit a húgysav. Adott listát, mit ehetek, mit nem. Ezeket jóformán nem is ettem eddig, és mégis van. Időnként érzem, hogy az ujjaim begörcsölnek. Tisztelettel: Martini Emilné

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza húgysav témában

Tisztelt Kérdező!

Az Ön által feltüntetett laboreredmények számomra sajnos nem teljesen irányadóak, csak részelegesen, hiszen minden labor megadja a saját referenciatartományát 1-1 értéket illetően, és ez különbözhet valamennyit az egyes laborok között. Nőknél a 360 umol/l feletti hugysavszint esetén beszélünk hyperuricaemiaról, ez az Ön esetében tehát felső határon van. Így tehát teljesen jól mondta a háziorvos, hogy egyelőre elegendő a diéta tartása, gyógyszeres kezelésre nincs szükség.

A magasabb hugysavszint valóban hajlamosít a köszvény betegségre, de ennek kialakulásához, hogy a hugysavkristályok ki is csapódjanak az ízületben, több tényező együttes jelenléte szükséges, nem mindenkinél jön létre. Az ujjak görcse valószínűleg nem erre a betegségre utal. A köszvény általában hirtelen, kifejezett gyulladásos tünetekkel kezdődik, az ízület duzzanatával, felette bőrpír alakul ki, leggyakrabban a lábujjízületeken kezdődik. Az izomgörcs inkább ioneltérések, magnézium- vagy káliumhiány következménye. Ugyanakkor a magasabb koleszterin szint és a magasabb higysavszint összefüggésben lehet, komplex, öröklődő faktorokra is visszavezethető metabolikus zavar következménye. Ez utóbbi miatt viszont mindenképpen javasolnám koleszterin szint csökkentő szedését, melyről kérdezze meg háziorvosát!

Üdvözlettel: Dr. Szamosi Szilvia belgyógyász-reumatológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Szamosi Szilvia, reumatológus
Kérdés: 2008. szeptember 01., 22:04; Megválaszolva: 2008. szeptember 01., 22:04
Kérdések és válaszok: Mozgásszervi megbetegedések
Milurit 100 mg mellékhatása.
Tisztelt Dr. nő! Egy hete szedem a Milurit gyógyszert. A mellékhatásokban nem említik az ajak szárazságot, holott csak ez azóta van, mióta szedem....
húgysav, vérkép
Tisztelt Doktor Nő/Úr! Évek óta magas a húgysavam.Egy éve napi 300mg. Miluritot szedek.Ennek ellenére nem csökkent.Egy hónapja 530 Umol volt az...
hugysav
Tcim A hugysav a labor erdményeim alapján 450-518umol/l ami magasnak mondhato, az elmult egy honapban a  kétszeri labor eredményem igy alakult, ami...
Térdfájdalom
Kedves Doktornő! Éjszaka, mikor felébredek, néha nagyon fáj a bal térdem. Kimennék wc-re, de nem bírok megmozdulni, annyira fáj. Lassan be szoktam...