Gyomor Melldaganat Taxotere kezelés

Tisztelt Főorvos Asszony! Édesanyámnál gyomordaganatot (adenocarcinoma) s kiújult melldaganatot találtak. 5 éve volt emlődaganata, most citológiai mintát vettek az emlőből mert ödémás volt, a citológia kiújulást feltételez bár körülírt csomó nincs a mellben, mammográfia negatív, mégis daganatos sejteket találtak. A melldaganat lobuláris carcinóma volt öt éve, a gyomorban adenomacarcinómát találtak, tehát két külön daganata van. Ilyen előfordulhat? A gyomorban sincs körülírt csomó, csak megvastagodott fal és szűkület a gyomor alján. Sajnos a hashártyára áttétet adott, így nem műthető jelenleg a gyomor, kemoterápiát fog kapni, Taxoter-Epi. Azt szeretném kérdezni Kabi-Glutamine-t ihat a kemoterápia alatt, mert állítólag jól hat a gyomorra, de nehogy-e miatt befolyásolja a kezelést. Illetve a kemoterápiás szünetekben lehet-e minimális céklalevet Béres cseppel, mert gondolom az antioxidánsok tilosak, de a vérképre jól hatna a céklalé. Köszönöm szépen előre is megtisztelő válaszát! Minden jót kívánok Önnek!

Legfrissebb cikkek a témában

    Nincs találat!

Dr. Baki Márta válasza a témában

Tisztelt Levélíró! A felvetett kérdésekre röviden a következő válasz adható: A mammografia értékelése nehéz, főleg akkor, ha a vizsgálat előtt műtét és/vagy sugárkezelés történt. A különböző hormon terápiák is megváltoztathatják az emlő összetételét. Ezen kívül előfordulhatnak az emlőben nem körülírt formában megjelenő daganatok, amelyeknek egyik bizonyítása a biopszia útján nyert anyag vizsgálata. A kiújulás és a külön gyomor daganat ritkán, de előfordulhat. Mindkét rosszindulatú elváltozásra alkalmas kezelés, amit ajánlottak: docetaxel (? = Taxotere) és epirubicin. Nem tudom, hogy történt-e az emlőből ill. a gyomorból történt mintából úgynevezett HER meghatározás, ami esetleg a későbbi kezelést befolyásolja. Glutamin tartalmú táplálékkiegészítőt lehet a kemoterápia során szedni, s a céklalének illetve a Béres cseppnek sem ismert olyan tulajdonsága, hogy a kezelés hatékonyságát csökkentené. Valószínűsíthető, hogy esetleg a mellékhatások kevésbé viselik meg a beteget, ha ilyen jellegű készítményeket szednek. Mindenképpen javaslom, hogy az adagolási módokról és további esetleges kiegészítő szerekkel kapcsolatban a részleteket a kezelő orvossal beszéljék meg. Tisztelettel: dr.Baki Márta

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. szeptember 28., 20:03; Megválaszolva: 2020. október 01., 08:32
Kérdések és válaszok: Egyéb
allergia vagy más
Tisztelt Doktornő! Nov. közepe óta a fő problémám,hogy az orrom bedugul a mellkasomon át a gyomromig. Az orrdugulás kb 50 százalékos, a gyomrom...
Bizsergés végtagokban
Tisztelt Szakértők! Az alábbi problémával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni: Több mint egy hete kezdődött, először talpzsibbadással...
Van-e teendőm a köv. vérkép...
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Készíttettem egy vérképet, mert az utóbbi időben fáradékonyabb vagyok a szokásosnál. Elküldöm Önnek a leletet, és...
Beütöttem a fejem
Kedves Doktornő! 6 nappal ezelőtt lehajoltam, hogy levegyem a cipőm majd elfelejtettem, hogy felettem van a bojler/kazán és így lendületből...