Bőrleégés kemoterápiától

Tisztelt Doktornő! HER2+ melldaganatra (tüdő áttéttel) kapok március 8-a óta kemoterápiás (Taxol) és célzott, biológiai (perjetta, herceptin) kezeléseket. Az elsőnél még nem jelentkezett, de a másodiknál már kb. a második héten estére bevörösödött, égett a bőröm, majd erősen viszketett, kiütéseim lettek. Ez egy hétig tartott iszonyú viszketés, égés közepette, majd elmúlt. A harmadik kúra után már a kezelést követő második estére égett a bőröm, ha víz érte üvöltöttem, hideg rázott. Csak úgy tudtam létezni, hogy vizes ruhával borogattam a karjaimat, de hát a hátamat nem értem el: (Sajnos ezek a tünetek nem múltak, három hete tartanak. A harmadik hétre kirepedt a bőröm, a szemem körül is, mintha megvágtam volna, meg a kezeimen is, bokámon....feszült, majd szétszakadt a bőröm, majd erős hámlásnak indult. Ezekre a kórházban Lendint és Elocolm krémet kaptam amik semmeit nem használtak. Aloe Verával, körömvirággal próbáltam enyhíteni, semmi nem segített. Majd kaptam (már a harmadik héten) az ápoló hölgy segítségével egy az ő gyógyszerészük által csukamáj olajból és A vitaminból álló krémet ami hámosító és ez segített, de még mindig iszonyúan pereg le a bőröm az erős (napi két, három) hidratálás (Uriage, Xemose) ellenére is, de már nem ég legalább. A kemoterápiát felfüggesztették, most az a kérdés, hogy a Taxol okozta ezt vagy a biológiai terápia. Ma voltam bőrgyógyásznál aki tanácstalan volt a témában, és annyit mondott, hogy örülhetek, hogy nem dobta le az egész bőrömet a szervezetem és nem az intenzíven kötöttem ki. Doktornő szerint biztonsággal hogy lehet megállapítani, hogy melyik szer okozhatta, és ha lecserélik a kemot más szerre (de a biológiai csak a Taxol-al adható) , akkor kizárható az újbóli reakció? Az is felvetődött, hogy csak biológiai terápiát kapok folytatásként, de ki tudja kizárni, hogy nem-e arra reagáltam így? Úgy látom, hogy a kórházban az orvosom sem biztos benne, hogy hogyan tovább: (Ez megijeszt... Várom szíves válaszát, amit előre is köszönök! F. Zsuzsanna

Legfrissebb cikkek a témában

    Nincs találat!

WEBBeteg szakértő válasza témában

Tisztelt F. Zsuzsanna!

Kemoterápiával kiegészítve a HER-2 kettős gátlással lehet elérni a legjobb eredményeket egyes előrehaladott emlő daganatok kezelésében. A felmérések alapján Perjeta alkalmazásakor 20-50 %-ban alakulhatnak ki bőrtüntetek. Ilyenkor esetleg a következő ciklusban javasolt csak a kemoterápia és a Herceptin adása. A taxolon kívül más kemoterápiával is lehet kombinálni a Herceptin és a Perjeta alkalmazását, de a fenti kombináció bizonyult a leghatékonyabbnak. A levelében leírt egyéb készítmények kisebb arányban okoznak bőrtünetet.

A bőr tünetek kialakulása miatt javasolt az onkológus kezelő orvosától megkérdezni, hogy ők melyik bőrgyógyász kollegával dolgoznak együtt, s annak a véleményét megkérdezni. Mindenképpen fényvédelem szükséges, a legerősebb – 50-es fényvédő használata, hogy tovább ne károsodjon a bőre. Leírása alapján esetleg Travocort kenőcs vagy a Lipicar termékcsalád készítményei közül tusfürdő és testápoló alkalmazása jöhet szóba, esetleg helyi vagy szájon keresztül adott antibiotikummal együtt.

Tisztelettel: dr.Baki Márta"

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2020. május 19., 23:06; Megválaszolva: 2020. május 22., 09:37
Kérdések és válaszok: Egyéb
Vérhigító oltásra
Tisztelt Webbeteg! AstraZeneca oltást követően háziorvosom azt javasolta, hogy a vérrögképződés megelőzésére két hétig szedjek Aspirin protect...
Lehet COVID utóhatás?
Tisztelt Doktornő! Nagyjából három hete pozitív lett a koronavírus tesztem. Igazából nem volt súlyos lefolyású nem volt lázam , csak orrfolyás...
Covid oltás után alkohol?
Tisztelt doktornő/doktor úr, Tegnap este fél 7-kor kaptam meg az első Szputnyik oltást, és kb. 15 órával később ittam 8 cl Unicumot és 1,5 dl...
Hasi fájdalom
Jó napot kívánok Több hónapja fenn álló hasi fájdalmam van puffadás kíséretében. Tavaly a varandosagom alatt ki derült hogy hepatitisz e vírus...
Éjszakai izzadás
Tisztelt hölgyem/uram! 27 éves nő vagyok és azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy nagyjából 4 napja éjszakánként erősebben izzadok. Nem...