Ez lehet hisztaminintolerancia?

Tisztelt doktor úr! Egy olyan problémával fordulok Önhöz, ami már meglehetősen régóta, november óta fennáll. Ugyanis akkor megváltoztak a székelési szokásaim (hol hasmenésem, hol székrekedésem volt) , és egy nagyon furcsa émelygéssel, szédüléssel járó rosszullétek kezdődtek el, amik sajnos mostanra majdhogynem állandósultak. Tehát folyamatosan érzek egyfajta szédülékenységet, de sokszor étkezés hatására fokozódik, de nem mindig. Voltam gluténérzékenységi vizsgálaton, ahol az eredményem pozitív lett: az eredmények a következők: Szöveti transzglutamináz IgA >200.0 U/ml + 0,0 10,0 Szöveti transzglutamináz IgG 14,0 U/ml + 0,0 10,0 EMA IgA pozitív titer --- --- EMA IgG pozitív titer. A járványügyi helyzetre való tekintettel biopsziát nem végeztek, de a gastroenterológus azt mondta nekem, hogy a szerológia eredménye is eléggé egyértelmű így gluténmentes étrendet javasolt, amit tartok is múlthét péntek óta (akkor született meg a diagnózis) . Na most az első pár napban észre is vettem némi javulást, nagyon örültem (!) , mert a hasmenésem elmúlt, és a szédülékenységem is mintha enyhült volna, viszont két napja megint visszatértek a tünetek és mintha erősödnének is, és most nagyon elkeseredtem és kétségbeestem, hogy ennek vajon mi lehet az oka. A diétát 100%-ban betartom, minden címkét átnézek, és csak akkor veszem meg, ha tényleg 100%-osan gluténmentes. Illetve csak laktózmentes termékeket fogyasztok az orvos tanácsára. Tehát a kérdésem az lenne, hogy nem lehet-e, hogy valami más is esetleg van a háttérben (nem csak a cöliákia) ami okozza a panaszaim? Felmerült bennem a hisztaminintolerancia lehetősége is, ugyanis azt olvastam, hogy az is okozhat efféle neurológiai tüneteket. (Neurológiai kivizsgáláson voltam, ahol végeztek MR-t és negatív lett) . Tehát a hisztaminintoleranciával kapcsolatban meg is néztem, hogy milyen szükséges vizsgálatokat kellene elvégeztetnem, de a probléma az, hogy és verapamilt szedek elég régóta PSVT miatt, és ahogy láttam, a verapamil csökkenti a DAO enzim szintjét, így ebből gondolom, hogy a vizsgálatra teljesen feleslegesen mennék el, mert a gyógyszer amúgy is befolyásolná az eredményt. Szóval a kérdésem az lenne, hogy Ön szerint van esetleg valamilyen más útja módja, hogy kiderítsem, hogy hisztaminintolerancia állhat-e a háttérben? Vagy csak DAO enzim mérésével lehetséges? Vagy a gyógyszer szedése mellett is meg lehet esetleg valahogy határozni? Mennyire befolyásolja Ön szerint a gyógyszerem az eredményt? Illetve ha el is kezdeném a diétát feltételezem az önmagában nem lenne elég, mert a gyógyszert gondolom mindenképp el kellene hagynom. Mit javasol, mit tegyek? A segítségét előre is nagyon köszönöm! Üdv, MN

Legfrissebb cikkek a témában

    Nincs találat!

Dr. Plósz János válasza coeliakia témában

A coeliakia okozta felszívódási zavar és a tünetek rendeződéséhez legalább 2-3 hét, de akár 1-2 hónap is szükséges, addig nincs értelme további teszteket végeztetni. Ha ezt követően is fennállnak a tünetek, DAO-szinttől függetlenül érdemes kipróbálni a hisztaminszegény diétát (mert hisztamin-intoleranciában is a javaslat, sajnos a DAO-Food eseti alkalmazásán kívül más terápiás lehetőségünk nincs) .

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. április 23., 14:42; Megválaszolva: 2020. április 23., 14:52
Kérdések és válaszok: Egyéb
Serum Calcium
Tisztelt Dr. Nő/Úr! Az utolsó vérvételemben emelkedett a calcium szint. Kissé aggódom miatta. Kb két hete kollagén tablettát szedek melynek az...
Vérhigító oltásra
Tisztelt Webbeteg! AstraZeneca oltást követően háziorvosom azt javasolta, hogy a vérrögképződés megelőzésére két hétig szedjek Aspirin protect...
Lehet COVID utóhatás?
Tisztelt Doktornő! Nagyjából három hete pozitív lett a koronavírus tesztem. Igazából nem volt súlyos lefolyású nem volt lázam , csak orrfolyás...
Covid oltás után alkohol?
Tisztelt doktornő/doktor úr, Tegnap este fél 7-kor kaptam meg az első Szputnyik oltást, és kb. 15 órával később ittam 8 cl Unicumot és 1,5 dl...
Hasi fájdalom
Jó napot kívánok Több hónapja fenn álló hasi fájdalmam van puffadás kíséretében. Tavaly a varandosagom alatt ki derült hogy hepatitisz e vírus...