Depresszió

Kedved Doktornő! 22 éves egyetemista fiú vagyok, már régóta gondolkozom rajta, hogy pszichológushoz vagy pszichiáterhez kellen fordulnom panaszaimmal. Régebben is voltak depressziós problémáim, de valahogy sikerült kizökkentenem magam azokból. Azonban az elmúlt egy évben egyre furább dolgokat észlelek magamon. Bizonyos időközönként olyan szomorúságot érzek, hogy a sírás is kerülget (pedig nem tudom mikor sírtam utoljára), illetve ilyen időszakokba félek emberek közé menni, úgy érzem hogy néznek az utcán. Illetve nehezemre esik például a boltba a húspultból friss húst kérni, inkább előre csomagoltat veszek, hogy ne kelljen az eladóhoz beszélnem. Ezek a panaszok csak kis ideig tartanak valamikor csak 1 max 3 napig, utána vissza zökkenek valahogy, de egyre sűrűbben jönnek elő. Mostanában, ha többet alszom is kimerülten ébredek, gyakran fejfájás kíséretével, ami egy kis idő elteltével elmúlik, nehezen tudok koncentrálni a tanulásban és a szomorúságomtól gyakran fáj a hasam, illetve a mellkasom. Mitől lehet ez? Esetleg valamilyen komolyabb problémával küszködök? Érdemes pszichológushoz vagy pszichiáterhez fordulnom. Vagy esetleg vény nélkül kapható hangulat javító gyógyszerekkel megszabadulhatok a panaszoktól? Előre is köszönöm a segítségét!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza a szociális fóbia, depresszió témában

Tisztelt Kérdező, A leírtak alapján szociális fóbiára, illetve depresszióra gondolnék. A szociális fóbiáról itt tájékozódhat, felmérheti, mennyire érzi érintettnek magát: https://harmoniamuhely.hu/a-szocialis-fobiarol/. Mindenképp érdemes átbeszélni a problémáit személyesen, pszichoterápiás szakemberrel. Ha nem idegenkedik a gyógyszer szedésétől, akkor inkább pszichiáter felkeresést javaslom, akivel dönthetnek közösen erről a kérdésről. Hogy mi áll a panaszai hátterében, szintén fontos kérdés. Ennek feltárása jelentősen hozzájárulhat a tünetek enyhüléséhez, megszűnéséhez. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. január 07., 17:21; Megválaszolva: 2021. január 13., 21:40
Kérdések és válaszok: Depresszió
Gyógyszer!
Kedves Dr.Nő!-sajnos vissza tértek a gyógyszerem szedése előtti tünetek.Pedig elég erősnek éreztem magam abban hogy le tegyem 10 év szedés után!Az...
Gyógyszer váltás
Kedves Doktornő! Antideprenszáns elhagyását segítő gyógyszerek felől kérnék javavallatot. Próbáltam rivotrilt igaz csak 0,25, de nem volt jó...
Gyógyszer váltás
Kedves Doktornő! Antideprenszáns elhagyását segítő gyógyszerek felől kérnék javavallatot. Próbáltam rivotrilt igaz csak 0,25, de nem volt jó...
Gyógyszer!
Köszönöm válaszát Dr.Nő!-6.hetet kezdtem meg a Citapram 20 mg. nélkül.Még mindíg jelentkeznek néha remegések vagy inkább hidegrázások.De volt...
Brintellix mellékhatás
Tisztelt Doktornő! Második hete ismerkedem ezzel a Brintellix nevezetű, viszonylag új antidepresszánssal. Korábban Dulseviát szedtem, napi egyszeri...