Brintellix mellékhatás

Tisztelt Doktornő! Második hete ismerkedem ezzel a Brintellix nevezetű, viszonylag új antidepresszánssal. Korábban Dulseviát szedtem, napi egyszeri 60 mg. Mivel szinte placebó hatását tapasztaltam, így próbáltuk 90 mg - ra emelni, nem vált be sajnos. Ellenkező hatást tapasztaltam, idegesség, szorongás lett úrrá rajtam. Kb 5 éve szedek antidepreszánst, volt több is, de egy idő után csak placebó (ez volt a jobbik eset) , vagy pediglen ellentétes reakciót váltott ki. Nálam egy 2014-ben történt trauma váltotta ki a depressziós, pánik, szorongásos tüneteket. (Súlyos gerinc sérülés myelon érintettségel) Először a neurológus irt fel antidepit, hogy segítsen az idegeknek. A lényegre térve, második hete szedem ezt az új generitikumot. Először 5 mg-nak a fele + 30 mg Dulsevia, majd második héten reggel 5mg csak Brintellix. Tapasztalatok: - szédülés, mely majd minden fejmozdulatnál ez amolyan áramütésszerű, lüktető, kicsit a szembélnyomással - erős, tenziós, és vagy migrénes fejfájás - kissé homályos látás -koncentráció és kifejezési nehézségek (nem állandó) -hanyagolható hányinger (evés közben veszem be) - végtagi zsibbadás, gyengeség (a zsibbadás nálam a nyaki gerinc szakasztól is lehet, két alkalommal is műtöttek cage, és protézisem is van, myelon érintettséggel volt mindkettő, tavaly volt a második műtétem) - égő érzés az ajkak környékén + szaraz - állkapocs fajdalom, igaz ez tegnap volt - intenziv fejfájás, tenziós, és migrénes (flector 50 mg +sirdalud 4mg kombó hatott) Valószínű, hogy az izommerevség, fájdalom stb gerincműtöttként is lehetséges, de az új gyógyszer valahogy ezt felerősítette. De erre szedek aflamin, vagy flector, izomlazítót. Kérdésem, hogy érdemes e időt adni, ennek a bogyónak? Lehet e este bevenni? Esténként 2 szem frisiumot szedek. Válaszát előre is köszönöm Üdvözlettel Anikó

Dr. Pálvölgyi Rita válasza témában

Tisztelt Kérdező,

A fent leírt tüneteket minden bizonnyal a Dulsevia elhagyása okozza. A Brintellix bevezetése nem szokott ilyen tünetekkel járni.

Várhatóan 1-2 hét alatt lecsengenek a tünetek, nyugtató/szorongásoldó szedése tudja enyhíteni őket.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. december 06., 23:49 ;Megválaszolva: 2020. december 07., 13:27
Kérdések és válaszok: Depresszió
Alvászavar izomrándulásokkal
Tisztelt Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy 2022. december elején volt egy hasmenéses vírus a családban, utána december 20-án én...
Gyógyszer függőség, Mi a megoldás?
Üdv, Édesanyámról van szó, aki sajnos mély depresszióban szenved. A házi orvosa felírja neki a Xanaxot amit minden nap szed több pirulával és...
Gyógyszer adagolás bipoláris...
Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! A feleségemnél 10 éve melldaganatot diagnosztizáltak megműtötték,utána bipoláris depressziót állapitottak meg. A...
Antidepresszáns csere
Kedves Dr. Nő! 8 éve szedek sertadepit (pánikbetegség,kényszergondolatok) szeretnék váltani (Közepes vagy Gyenge szerotonin) gátlóra. Aminek...
Gyógyszer kiürülése a szervezetből
Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Szeretném megtudni, hogy a 7 éve szedett Scippa mennyi idő alatt ürül ki a szervezetből? Kérdésem oka a nem...