• Bipoláris depresszió?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő! Nagyon nehéz így "személytelenül" kérdést feltenni, főleg, hogy egy több mint 40 éves problémáról van szó. 4 éves koromban alvászavarral kezdtek el kezelni egy akkor még kis faluban. 77-ben Miskolcra kerülve, beírattak úszni, hogy ez majd levezeti a fölös energiáimat, a gyógyszereket viszont nem állították le. (Seduxen 3x1, este egy Eunoctin) Édesanyámat nyilván figyelmeztették, a hozzászokás veszélyeire, mert időnként nem kellett szednem, hát mit írjak, pokolian szenvedtem, de a legrosszabb az volt, hogy nem tudtam mitől. Apám kemény ember volt (válogatott tornász a seregben deszantos, tűzszerész, utána hobbi szinten mű repült is) hallani sem akart arról, hogy van két egészséges fia, a harmadik hogy lehet hülye...? A gyógyszer szedési szokásaim azóta változók, volt hogy évekig nem szedtem, de a vége mindig az lett, hogy elszabadult a pokol. Most is egy ilyen "pokolban" vergődöm, hazudozok, átverek mindenkit, feketén veszem a különböző erős nyugtatókat stb. Nagyon szeretnék végképp leállni velük, be képtelen vagyok a fizikai megvonás tüneteit elviselni, edi próbáltam többször is, de volt olyan, hogy még 2 hóna után sem enyhültek, így futom körbe a köröket mostanában. Jelenleg 2 teljes munkaidős főállásom van, úgyhogy maximálisan le vagyok terhelve, de sokáig nem fogom bírni ellátni őket, mert előbb-utóbb kiszúrják, hogy valami nem kerek nálam. Hét nagyon röviden ennyi lenne, számos pszichiáteren, pszichológuson túl vagyok már, sokat segíteni nem tudtak. Tisztában vagyok vele, hogy a hiba az én készülékemben van, csak nem tudok vele mit kezdeni. Válaszát előre is köszönöm: Hornyák-Rajczi László

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a gyógyszer megvonás témában

        Tisztelt Kérdező, Az egyik lehetőség, amit ajánlani tudok, hogy kórházi körülmények között vonják meg a gyógyszert, persze utána is nehézségeket fog okozni, gondolom. A másik, hogy megfelelő antidepresszáns beállításával csökkenteni lehet a nyugtató mennyiségét, esetleg lassan el is lehet hagyni. Ezt persze pszichiátriai kontroll mellett javasolnám. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita

        Kérdés: 2018. augusztus 21., 04:54; Megválaszolva: 2018. szeptember 08., 15:40

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Arról szeretnék érdeklődni, hogy Co-Dalnessa (4mg/5mg/1,25mg) vérnyomáscsökkentőt lehet-e együtt szedni Remotiv Extra (500 mg)-val, valamint Pharmekal HerbaNight kapszulával (mely utóbbinak tartalma: 200mg L-Triptofán, 400mg...
        Tisztelt Dr. Molnár Dóra! Pár hete mellkasi fájdalommal küzdök. Van egy minimális szívzörejem, amiről, még nem állapították meg, hogy miért van. A TSH értékem kicsit magas, számszerint 4,383 mIU/l. Az igazán aggasztó, hogy napok óta...
        Tisztelt doktornő? Napi 20mg Brintellix és napi 5mg Xanax(hiánycikk esetében Frontin)mellé hozzászedhető-e napi 2-szer 1 MCP-ratiopharm 10mg-os tabletta hányingercsökkentés cèljából?Néhány napja Daedalont szedtem hányingerre,mivel mióta 20...
        Volt egy párom akivel egy évig együtt voltunk éltünk, és szakítottunk. A szakítás oka, h sokat hisztiztem ha valami nem tetszett. Sokszor hangulat ingadozásom van , valamikor napokig , de van csak h órákig tart. Valamikor meg napokig meg madarat...
        Üdvözlöm! Kati vagyok. Korábban, évekkel ezelőtt kezeltek pánikbetegséggel. Most szintén nem vagyok jól. Hogy megint pánik beteg vagyok e vagy depressziós nem igazán tudom. A tüneteim: Fáradt, érdektelen vagyok. Fejfájás, szédülés,heves...
        Kedves Doktornő! Édesapámmal kapcsolatban szeretnék kérdezni. Kb. fél éve nagyon szótlan lett. Ha kérdezünk tőle, akkor válaszol, de nem cseveg. 1 hónapja tüdőgyulladással kórházba került. Már ott is sokat fogyott, de amióta hazajött...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! 23 éves lány vagyok, nem dohányzom, nem fogyasztok alkoholt. 2 hónapja érzek vissza-visszatérő mellkasi fájdalmat a szívemnél, ami nagyon megijeszt. Van olyan nap, hogy nagyon erősen fáj, de van hogy egyáltalán...
        Tisztelt doktornő/úr a kérdésem a következő lenne! Párom a velaxin antidepresszánst szedi, és azt szeretném tudni hogy ez a készítmény mellé esetleg van e gyógynövény tea, vagy esetleg gyógynövény ki vonat, mert pl az orbáncfűt olvastam,...
        Tisztelt Doktornő! Nagyon nehéz így "személytelenül" kérdést feltenni, főleg, hogy egy több mint 40 éves problémáról van szó. 4 éves koromban alvászavarral kezdtek el kezelni egy akkor még kis faluban. 77-ben Miskolcra kerülve,...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném kérdezni, hogy a Concor Cor 2, 5 mg és a Quetiapin 50mg vagy szükség esetén dózis növelés az az 75 mg szedhető-e együtt? A másik kérdésem az lenne, hogy a Quetiapin a bipoláris depresszió esetében is...