pruritus ani?

Tisztelt Doktor! Panaszaim, tavaly októberben kezdődtek a bicikli ülés által. Aranyeres panaszokat produkáltam, égető viszkető érzés, mintha csomó is lett volna, székelés után apró vércseppek. Kenegettem, javulgatott de sosem volt az igazi.Tapasztaltam tágult a végbélnyílásom, valamint erős viszketés vette kezdetét kb 1 hónapja.Nincs mese, protkológia ahol közölték nincs aranyerem, ez bőrgyógyászati eset.Jártam ott is, fel is irtak travocort és borcink olajat. 2 hét múlva szinte panaszmentes lettem (néztek szifiliszre, hiv-re negativ)! Héttel később csak visszamentem, mert egy panaszom csak megmaradt a viszketés! Az orvos továbbküldött féregpete irányában. Negativ! (bár perianális törlés eredményére még várok)! Kizártam az allergiát, nem használok már aranyér elleni szereket, műszálas nadrágot sem hordok. Puha 3 rétegű papírt használok, valamint időnként ülőfürdőzök is.Panaszaim nem állandóan jelentkeznek (már) , inkább lefekvés előtt, vagy épp tapasztalom, hogy reggel bekenem sudocremmel, egész délutánig nincs panaszom, de oda nyúlok, hogy megigazítsam az alsót, egy-két percig hihetetlenül elkezd viszketni. Kaptam éjszakai krémet, kezdetben használt... de eljutottam arra a szintre, hogy a borcink olaj ami eddig segített ha rákenem elkezd csípni vagy 5-30 percig aztán semmi bajom. (talán a sudocremnél ezt nem tapasztalom) . Nem értem, eddig nem volt ilyen bőrreakció a borcinkre, travocorra, és egy éjszakai krémre (nevét nem tudom, csak hogy sárga szinű lesz tőle mindenem) . Még valami. Szoktam fényképezni is, ahol látom valamikor tűzpiros (ritkán) , valamikor talán kicsit lilás. Sebet nem igazán látok rajta, de ha zuhannyal mosom, tapasztalom a késszúrásszerű pillanatnyi szúró fájdalmat. Tusolás után, ha nem használok semmit, egy ideig panaszmentes vagyok! A bőrgyógyász kérte, ne használjak nedves törlőkendőt az adalékanyag miatt. Mit tanácsol? Mire nem gondoltam még? Glukoz, máj probléma felé nem nyitnék, mert biztos, hogy az ülés óta vannak ilyen panaszaim.Köszönöm szépen válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bodnár Edina válasza viszketés témában

Szerintem vénás pangás okozza a panaszt. Szedjen Detralex és Cetirizine tablettát, és kezelje Doloproct krémmel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. május 16., 21:27; Megválaszolva: 2014. május 20., 20:49
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Fejbőrkiütés, viszketés!
Tisztelt Dr.Nő/Úr Segítségért fordulok önhöz, mert a fejbőröm már az őrületbe kerget! 23 éves fiú vagyok 2-3-hetente szoktam a hajamat géppel...
Égő, viszkető bőr
Tiszteletem! A problémámmal már régebben voltam bőrgyógyásznál, de nem vizsgált meg akkor rendesen és azt mondta érzékeny a bőröm. A problémám...
Kérem segítsen! Fontos!
Tisztelt Dr.Nő/Úr! 37 éves férfi vagyok, ezúton fordulok önhöz segítségért.Kb.10 évvel ezelőtt azt olvastam egy újságban, hogy az orron lévő...
Bőrviszketés. hajhullás
Tisztelt Doktornő! A problémám többek közt, a fejbőröm viszketése. Egy bizonyos, nem vényre kapható sampon használatánál nem jelentkezik a fej...