Okozhatta Aflamin?

Tisztelt Dr Nő/Úr! Izületi fájdalmaimra Aflamin gyulladáscsökkentőt kaptam, napi 2x1 adagolásban. Kb: egy heti szedés után mivel éppen vidéken tartózkodtam egy ottani kórház sűrgősségi osztályára szállítottak be, mert nem szünő görcsös hányás, és vízszerű hasmenés kapott el, miközben az arcom is feldagadt. Mindemellé nagyfokú szagérzékenység alakult ki. A kórházban a rutin vizsgálatok után infúziót adtak, amibe -gondolom-hányáscsillapítót is injekcióztak. Ez után saját felelősségre hza tértem, körzeti orvosom Daedalon kúpot és Cerucal tablettát írt fel, mostmár a kórház utáni 4.napon jól vagyok. Kérdésem: okozhatta a tüneteket az Aflaminra való túlérzékenységem? -és ha igen, akkor milyen más -nem szteroid tartalmú-gyulladáscsökkentőt szedhetek, ami nem okozza majd a fent említett tüneteket? Köszönettel:

WEBBeteg szakértő válasza gyógyszerallergia témában

Kedves Kérdező!

Természetesen bármelyik gyógyszer, így az Aflamin ellen is felléphet allergiás reakció. Azonban ezt ki kell vizsgálnia, bőrgyógyászati allergológiát keressen fel, az Aflaminnal javasolt LTT vizsgálat végzése (ez egy gyógyszerallergia vizsgálat, vérvétellel végzik) . Addig Aflamint ne szedjen, egyéb, nem aceclofenac hatónyagú szert szedhet, az a legjobb, ha egyéb hatástani csoprtba tartozó szert szed, ebben háziorvosa tud segíteni.Emellett egyéb okai is lehetnek a reakciónak, ennek kivizsgálása szintén indokolt, ez ügyben is keresse fel az allergológiai szakrendlést.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szakértő
Dr. Csuth Ágnes, családorvos
Kérdés: 2009. november 30., 11:50 ;Megválaszolva: 2009. november 30., 11:50
Kérdések és válaszok: Allergia
Gyógyszerallergia
Tisztelt Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy korábban szedtem Apranax (naproxen) terméket, nagyon jól bevált, semmi panaszom nem volt...
Gyógyszer allergia
Tisztelt Dr Hangonyi Csilla. 20 éves koromban tüdőgyulladás kezelésére írtak fel nekem tetraciklin alapú antibiotikumot. Az első adag után...
Gyógyszerallergia kimutatása
Tisztelt Doktornő! Immun túlműködésem miatt az életem során egyre több allergia adódott. Szeretném fogászatban használatos érzéstelenítőkre...
gyógyszerallergia
Tisztelt Doktornő! Remélem tud nekem segíteni:) 2011-ben az egyik fogam nagyon begyulladt, gyökértörés volt. A gyulladás miatt sok antibiotikumot...
Algoflex M vagy Bioparox allergia
Tisztelt Dr. Hangonyi Csilla Asszony! Még tegnapelőtt este lettem figyelmes a combomon jelentkező piros foltokra, de akkor még nem gyanakodtam rá, hogy...