• Vajda Attila: azok leszünk, amit eszünk

        Szerző:
        WEBBeteg

        Nem mindegy, hogy milyen ételeket, vitaminokat veszünk magunkhoz, ehhez nélkülözhetetlen a tudatos táplálkozás - nyilatkozta Vajda Attila, aki a kenu egyesek 1000 méteres döntőjében állhatott rajthoz a londoni olimpián.


        Letölthető mintaétrend>>

        Olimpiai címvédőként régóta előre tekintesz a londoni ötkarikás játékokra. Milyen célokkal vágtál neki?

        Alapvetően azt tudnám mondani, hogy az a munka, amit végzünk és az az út, amin járunk, arról beigazolódni látszik, hogy jó.

        Hirdetések

        Nyilván még rengeteg munka vár ránk és számos elvégzendő feladat áll előttünk a következő periódusban. Ezeket mind bele kell tennünk egy nagy zsákba. Már a tavalyi év is sikeresen belekerült ebbe a bizonyos zsákba, még hozzá kell raknunk ahhoz, hogy ebből majd a legjobb eredményeket tudjuk kivenni.

        A hazai sportolók körében egyre többen tartják fontosnak a tudatos táplálkozást. Te hogyan állsz ehhez a kérdéshez?

        Már évek óta próbálkozom ráállni erre a vonalra, de most jutottam el oda, hogy egy táplálkozási tanácsadó segítségével tudjak készülni és azt gondolom, a fizikális, illetve mentális állapot mellett ez a része is nagyon fontos a felkészülésnek. Az izomzatot tudatosan erősíthetjük meg, tisztában vagyunk azzal, mikor és mire van szüksége a szervezetünknek ahhoz, hogy a legjobb fizikális állapotba tudjunk kerülni. Emellett azt gondolom, nem mindegy, hogy milyen ételeket, tápértékeket, vitaminokat veszünk magunkhoz, ehhez nélkülözhetetlen a tudatos táplálkozás, a szervezetünknek – igénybevételéhez mérten – a legtöbbet kell visszaadnunk. Nem elhanyagolható, hogy mennyi kalóriát égetünk el, mennyi vitamint, ásványi anyagot bontunk le, illetve, hogy a szervezetünk erre miként tud reagálni. Szokták mondani: „azok leszünk, amit eszünk”, én pedig világbajnok akartam lenni, ezért úgy is akartam táplálkozni, mint egy világbajnok.

        Hogyan látod ezt a kérdést az utánpótlás versenyzők esetében?


        Mindenképpen azt gondolom, hogy tudatosan kell a fiatalokat táplálni, de elsődlegesen a természetes ételeket kell előnyben részesíteniük és egy későbbi korban, az ifjúságiaknál kell elkezdeni ezt az egészet beiktatni. A szervezet számára meg kell adni azokat a többletforrásokat, amik nélkülözhetetlenek az élsporthoz. Az ifikorosztály az, amelyik már tényleg tudatosan kell, hogy használja az agyát a versenyzéshez, tudatosan kell gondolkodnia, táplálkoznia az eredmények eléréséhez. Úgyhogy az utánpótlás ezen szakaszában már mindenképpen belevenném a programba.

        A Sportvitalitas.hu  oldalán elolvashatja a teljes cikket: Vajda Attila világbajnokkal a sporttáplálkozásról>>

         

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Gasztroparézis

        Dr. Felszeghy Enikő

        Az étkezési szokások megváltoztatása mellett milyen kezelés jöhet szóba?

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Sokan összekeverik az ételallergiát az ételintoleranciával

        Alapvető különbség a két betegség között, hogy az ételallergia kialakulásában minden esetben az immunrendszernek van szerepe. Az ételintolerancia viszont az emésztőrendszer betegsége. Itt általában enzimhiány van a háttérben. A tüneteket az emésztőrendszer váltja ki, immunológiai eltérés nélkül.

        Táplálkozási trendek: holnap és ma

        A táplálkozás életünk egyik dinamikusan változó területe. Szinte naponta jelenik meg egy-egy új étrendi irányzat vagy új élelmiszer az üzletek polcain.

        A szelénhiány négy tünete

        Tudjuk, hogy a világon több terület is szelénhiányos. Tudjuk, hogy Magyarország nagy része is ebbe a kategóriába tartozik. Azonban honnan tudhatjuk azt, hogy nekünk szelénhiányunk van és szelénpótlásra lenne szükségünk?

        Ginzeng és a sport

        Nyár közeledtével, nyáron jellemzően többen és többet sportolunk. Sokan ilyenkor kezdik újra kedvenc sporttevékenységüket, amit az őszi, téli időszakban takarékra állítottak. Mások most ismerkednek egy újabb sporttal. Általában ilyenkor mindannyian igyekszünk aktívak lenni, többet mozogni, kirándulni, játszani.

        Néhány gondolat a fűszerekről

        A fűszerek amellett, hogy ételízesítésre szolgálnak, a megfelelő emésztéshez is hozzájárulnak. Meghozzák az étvágyat, serkentik a nyál és a bélnedvek termelődését, ezzel elősegítve a tökéletesebb emésztést és felszívódást.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA