• Lábdagadás - miért?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Úr / Doktornő! A következő probléma miatt kérném a tanácsát. 37 éves, kimondottan vékony testalkatú, nem dohányzó, egészségesen élő nő vagyok. Kb. 5 éve vettem észre először egy forró nyári napon, hogy mindkét lábfejem és a bokáim be vannak dagadva. Semmi fájdalom, mégcsak nem is feszül, nem is ad semmi különösebb érzést, és elszíneződés vagy ilyesmi sincs… csak duzzzadtak voltak a lábfejeim, különösen a boka alatti terület, és főleg a bal lábon, de igazából mind a kettőn. Reggelre mindig jobb lett kicsit, de amint ráálltam, már folytatta újra a dagadást, és végül csak akkor múlt el teljesen ez, amikor jött egy hidegfront és lehűlt a levegő. Amint ősszel vége lett a melegnek, teljesen lelappadt és télen, tavasszal ez a probléma nem jelentkezett. Sajnos azóta kiderült, hogy a lábdabadás minden nyáron visszatér, mert évek óta, amint jönnek az első forró kánikulai napok, bedagad a lábam. Az a furcsa, hogy már tavasszal kezdi a melegfrontoknál, de amint jön egy lehűlés, látványosan lelappad. Voltam mindenféle vizsgálaton: mindenem negatív, semmit se találtak. Az EGK-m teljesen jó, a vérnyomásom inkább kissé alacsony, mint mindig, a vérkép, vizelet teljesen rendben. Így a háziorvosom nem tudott mit kezdeni a problémával, és én sem értem, miért dagad a lábam ilyen relatíve "fiatalon", ráadásul úgy, hogy nemhogy nem vagyok kövér, de világéletemben inkább sovány voltam és most is az vagyok (167 cm-hez 48 kiló.) Ortopéd orvosnál is voltam, ő se talált semmi elváltozást (hiszem, mint írtam, semmilyen más tünettel nem jár ez, nem fáj, nem feszül.) Nagyon el vagyok keseredve emiatt az esztétikailag zavaró probléma miatt, úgyhogy már előre rettegek a nyártól. Kérem, segítsen, mit szedjek, milyen gyógyszerrel lehet ezt eltüntetni, hogy ne csinálja többé, és mi lehet az oka? Segítségét előre is köszönöm, tisztelettel: B. Boglárka

        Dr. Szanyi Andrea válasza a lábdagadás témában

        Kedves Kérdező! Nehéz látatlanban véleményt mondani. Ami felmerül bennem, hogy a meleg hatására a vénák is tágulnak, a vénás billentyűk ezáltal elégtelenné válnak és ez okozza a leírt elváltozást. Ami ezen segíthet, ha mozgatja, tornáztatja a lábait, időnként felpolcolja, valamint értorna gyakorlatokat próbál csinálni. Ha a melegben elviseli, kompressziós harisnyát is hordhat. Speciálisabb tanácsokat vizsgálat után angiológustól kaphat.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szanyi Andrea
        belgyógyász, háziorvos, geriáter Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Szanyi Andrea

        Kérdés: 2016. március 09., 12:42; Megválaszolva: 2016. március 11., 18:32

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Tegnapi napon este a 11 óra munka ledolgozása után miután egész nap egyhelyben áltam csak minimális mozgások voltak amíg valamiért odébbmentem de álltam egész nap egyhelyben. Hazaértem és a bal belső bokámnál majdnem a...
        Tisztelt Doktor nő! Érdeklődni szeretnék, hogy kéthegyű szívbillentyű elégtelenség illetve prolapsus esetén lehet-e kompressziós harisnyát hordani felületes visszértágulat esetén? Mindkét lábamon térd alatt erek dülledtek ki, nehéz...
        Tanácsot szeretnék kérni. Ismerősöm 5 éve viszérrel műtött lábszára estére csúnyán bedagad és fáj is. Bokája fölött a lábszáron kb. 10 cm hosszan (kb 2 cm széles sávban) enyhe pír látszik a bőrén. Másik lábával nincs semmi...
        Kedves Doktor/Doktornő! 17 éves koromtól kezdve aranyérrel küszködök, legútóbb fél éve volt, elég sokáig, majdnem kerek 2 hónapig. Gyógyúlásomat a medencefenék tréningnek köszönhetem joformán, amit mai napig végzek napi 2-3 alkalommal...
        Édesanyám bal bokája fölött tenyérnyi pirosas barnás folt jelent meg a nyár közepén.természetesen orvosi vivzsgálatokon, ultrahang, vettünk részt, trombust nem találtak.kompressziós harisnyát visel, minden este kenem a lábát vadgesztenye...
        Tisztelt doktor úr / doktor nő! A Trental-t 22 éve szedem, (írta ki a doktor úr, kórházi kivizsgálás után) fülzúgás miatt. A Nebilet-et 14 éve szedem, szapora szívdobogás miatt, (100- 108/ min volt akkor). Magasságom 172 cm testsúlyom 68 kg....
        Tisztelt Doktornő A következőben szeretném kikérni a véleményét, tanácsát. Az elmúlt időszakban észrevettem, hogy megjelentek a seprűvénák mindkét bokám körül. Mintha mindig több lenne, ill. jobban láthatóvá válnának. Valamint, az...
        65 éves édesanyámat tavaly november végén operálták. Térdprotézisét kellett eltávolítani MRSA fertőzés miatt. Antibiotikumos (vankomicin, gentamicin) mozgó spacert ültettek be, valamint emelt dózisú ciprofloxacint kap (2x750 mg). 4 hétig...
        Kedves Doktornő. Kérem segítsen mert össze-vissza küldözgetnek és senki sem tud megnyugtató választ adni! Diagnózisom: CVI.Varicositas extr.Inf.I.u.és 2.5mg nebivololt szedek magas/110-120/pulzusomra amely készítmény a többi/Betaloc, Concor,...
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Mióta aranyér párnát használok munkahelyemen ( kb 2 hete) egyre inkább kevesebb időt tudtam ülve tölteni és most már párna nélkül sem tudok ülni, mert úgy érzem fegyülnek az erek normális keringés...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Vércukornaplózás
        Töltse le a Diabétesz Kontroll Program (DKP) alkalmazást, és rögzítheti vércukoradatait.
        COVID-19: hivatalos ajánlások
        Tájékoztatók az Egészségügyért Felelős Államtitkárságtól.
        A hüvelyszárazság nem szégyen
        A hüvelyszárazság a mindennapok során kellemetlen tüneteket okozhat.
        Célzott molekuláris terápiák
        Számos daganattípusban áll rendelkezésre célzott terápia.