• Lábdagadás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! Azért írok Önnek, mert lassan 9 éve dagad a lábam. 26 éves vagyok, rendszeresen sportolok, naponta körülbelül háromnegyed órát. 17 éves koromban kezdődött, amikor nyaralni voltunk Görögországban, a 40 fokos hőségben dagadt be először. Miután hazajöttünk nem jelentkezett többet ez a tünet azon a nyáron. Azóta egyre rosszabb. Kezdetben nyaranként dagadt csak be, ha meleg volt. Később már akkor is, ha sokat kellett ülnöm vagy állnom egy helyben. Főként a jobb bokámon lehet látni, de sajnos már a combomon és a vádlimon is látom esténként. Többször fordultam már ezzel a problémával a háziorvosomhoz, de rendszerint elküldött segítség nélkül. Azt mondta, hogy „még fiatal vagyok”. Tavaly nyáron tízszeresére dagadt a bokám, elmentem újra a háziorvosomhoz, aki akkor kivételesen komolyan vett, attól tartott, hogy trombózis. Elküldött ortopédiára, az ortopéd orvos azt mondta, hogy lúdtalpam van, de ez a betegség nem okoz ilyen szintű lábdagadást. Következő utam az angiológiára vezetett, ahol megvizsgált az orvos és elküldött vérvételre. A vérvétel kimutatta, hogy sűrűbb a vérem, de nem trombózis. Teljesen tanácstalan vagyok, nem tudom, hogy milyen orvoshoz kellene fordulnom vagy milyen vizsgálatokra kellene elmennem. Nagyon sok mindent megpróbáltam már. Kenegettem a lábamat vadgesztenyekrémmel, felpolcoltam esténként, minden nap végigcsinálom a vénás tornát, amit az interneten találtam, dagadt lábakra való gyógynövényes kivonatot iszok, végigcsináltam egy hullámmasszázs és egy vákumos nyirokmasszázs kúrát (10-10 alkalom). Ezek a módszerek egyáltalán nem használtak. Jelenleg két dolog van, ami segít egy kicsit. Az egyik a vízhajtó, a másik pedig a kompressziós harisnya. Vízhajtót nem szeretnék önkényesen szedni, mert lehet, hogy többet ártok magamnak, mint amennyit használ. A harisnyát pedig nem tudom hordani nyáron, mert rettenetesen melegíti a lábamat. A családomban sajnos többszörösen előfordult súlyos szívelégtelenség, visszér és trombózis is.

        Dr. Tomonkó Magdolna válasza a lábdagadás témában

        Kedves Kérdező! A szív eredetű lábdagadás általában szimmetrikus, minimális különbség fordulhat csak elő a két oldal között, továbbá reggelre leapad, estére újra intenzívebb a lábdagadás. Mivel azt írja, családjában előfordul szívbetegség, kardiológushoz mindenképpen el kellene jutnia. Vele megbeszélhet, szükséges-e vízhajtót szednie. A 9 éve fokozódó panaszok viszont felvetik lymphoedema lehetőségét is. Véleményem szerint egy korrekt érsebészeti vizsgálat, utána pedig lymphoedema irányába történő vizsgálat hasznos lenne, hogy megoldódjon a problémája. Üdv: dr Tomonkó Magdolna

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Tomonkó Magdolna
        háziorvos, transzfúziológus Itt kérdezhet

        Dr. Tomonkó Magdolna
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2014. június 22., 21:44; Megválaszolva: 2014. június 24., 21:48

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor nő! Érdeklődni szeretnék, hogy kéthegyű szívbillentyű elégtelenség illetve prolapsus esetén lehet-e kompressziós harisnyát hordani felületes visszértágulat esetén? Mindkét lábamon térd alatt erek dülledtek ki, nehéz...
        Tanácsot szeretnék kérni. Ismerősöm 5 éve viszérrel műtött lábszára estére csúnyán bedagad és fáj is. Bokája fölött a lábszáron kb. 10 cm hosszan (kb 2 cm széles sávban) enyhe pír látszik a bőrén. Másik lábával nincs semmi...
        Kedves Doktor/Doktornő! 17 éves koromtól kezdve aranyérrel küszködök, legútóbb fél éve volt, elég sokáig, majdnem kerek 2 hónapig. Gyógyúlásomat a medencefenék tréningnek köszönhetem joformán, amit mai napig végzek napi 2-3 alkalommal...
        Édesanyám bal bokája fölött tenyérnyi pirosas barnás folt jelent meg a nyár közepén.természetesen orvosi vivzsgálatokon, ultrahang, vettünk részt, trombust nem találtak.kompressziós harisnyát visel, minden este kenem a lábát vadgesztenye...
        Tisztelt doktor úr / doktor nő! A Trental-t 22 éve szedem, (írta ki a doktor úr, kórházi kivizsgálás után) fülzúgás miatt. A Nebilet-et 14 éve szedem, szapora szívdobogás miatt, (100- 108/ min volt akkor). Magasságom 172 cm testsúlyom 68 kg....
        Tisztelt Doktornő A következőben szeretném kikérni a véleményét, tanácsát. Az elmúlt időszakban észrevettem, hogy megjelentek a seprűvénák mindkét bokám körül. Mintha mindig több lenne, ill. jobban láthatóvá válnának. Valamint, az...
        65 éves édesanyámat tavaly november végén operálták. Térdprotézisét kellett eltávolítani MRSA fertőzés miatt. Antibiotikumos (vankomicin, gentamicin) mozgó spacert ültettek be, valamint emelt dózisú ciprofloxacint kap (2x750 mg). 4 hétig...
        Kedves Doktornő. Kérem segítsen mert össze-vissza küldözgetnek és senki sem tud megnyugtató választ adni! Diagnózisom: CVI.Varicositas extr.Inf.I.u.és 2.5mg nebivololt szedek magas/110-120/pulzusomra amely készítmény a többi/Betaloc, Concor,...
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Mióta aranyér párnát használok munkahelyemen ( kb 2 hete) egyre inkább kevesebb időt tudtam ülve tölteni és most már párna nélkül sem tudok ülni, mert úgy érzem fegyülnek az erek normális keringés...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Tegnap kezdődött egy fura fájdalom a lábamban a combom hátulján a hajlat fölötti rész inkább bal oldalán, megis van ott dagadva egy ér talán vagy nem tudom mi, lehet csak simán a lábam. Amikor ez létrejött akkor egy...