Zavartság hallucináció

Tisztelt Doktor Úr/Nő! A kérdésem az lenne, hogy vérátömlesztés után előfordulhat e zavartság félre beszélés vagy halucináció? Édesapámnak csont daganata van és amióta megkapta a vérátömlesztést napról napra egyre jobban félrebeszél és zavart. Van neki ugyan feltapasztva Durogesic tapasz (150-es) , de az előtte is volt. Nem tudjuk mi okozhatja ezt az állapotot erre szeretnénk választ kapni mert nem hisszük el hogy eddig semmi baja nem volt és egyik napról a másikra elromlott. A kórházban kap nyugtatót az okozhatja vagy mi? Válaszát előre is köszönöm Tisztelettel K. Sándor

Dr. Diószegi Judit válasza zavartság témában

Kedves Levélíró!

Rendben zajló, vércsoportnak megfelelő vérátömlesztés után nem szokott hallucináció megjelenni. Viszont nagyon ritka esetekben a Durogesic tapasz mellékhatásaként hallucináció előfordulhat. Nem írja pontosan a kórházban adott gyógyszer nevét, így arról nem tudok nyilatkozni. Viszont az jellemző, hogy idős betegek ha kórházba kerülnek (környezetváltozás) , akkor zavarttá válnak, mely később a hazakerülés után rendeződik. Esetleg mindenttől függetlenül is jelentkezhet olyan pszichiátriai kórkép, mely hallucinációkkal jár, ennek eldöntése a kezelőrvosra vár. Ki kellene zárni, hogy mellékhatás-e és ha a hazatérés után is fennáll a probléma, akkor majd pszichiátriai vizsgálat szükséges.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. szeptember 08., 18:22 ;Megválaszolva: 2010. szeptember 09., 19:19
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Elszigetelve
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves...
Altatás utáni zavar állapot
Urológiai (hólyagból rosszindulatú daganat eltávolítás) műtét - gerincvelői érzéstelenítés- utáni zavart tudat állapot meddig állhat fenn?...
Mi az oka, hogy egy rossz álom után...
Egy éjszakai álom óta elvesztette a valósággal a kapcsolatot. Nem teljesen, de soha nem tapasztalt dolgokat mond és tesz. Keresgél, nem tud aludni...
Zavartság
Jónapot kivánok! meg szeretném kérdezni az édesanyám 76 éves, szivinfarktust kapott kedd éjjel az altatásból 2 napja ébredt fel, tegnap még nem...
Pszichés problémák. Miért?
Kedves Doktornő / Úr, 84 éves Nagyapámat két hete sérvkizáródással műtötték. A kérdésem arra vonatkozna, hogy pszichés...