Gyógyszerek, mellékhatások, érzések

Üdvözlöm, Tanító Nikolett vagyok! Szeretném a segítségét kérni. Szorongásos pánikzavart állapítottak meg nálam tavaly márciusban. Akkoriban szedtem Escitilt 10mg-ot ami egy idő után nem volt hatásos, így a doktorúr le cserélte Olwexyára abból is a legkisebb dózissal kezdtem de rosszul voltam tőle.. Ezek mellett szedtem Xanax SR-t aztán sima Xanaxot 0,5-öset. Majd az én és az orvso javaslatára abba hagytam a gyógyszerek szedését fokozatosan és gyógynövényes tablettákra, teákra váltottam. Egy 2-3 hónapig kb jól is voltam, majd szeptemberben romlani kezdett az állapotom. Alvászavaraim lettek illetve kényszeres gondolatok jöttek elő (ezek azelőtt soha nem voltak!) Szedtem Frontint 0,25-ötöset illetve próbáltam ki tartani. Végül idén februárban el mentem egy pszichiáterhez tb alapján, újra fel írta nekem az Escitilt mondván, hogy ez a gyógyszer a legkorszerűbb a pánikra, szorongásra, kényszer gondolatokra. Először 4 napig fél szem majd egy szemet azaz 10mg-ot szedtem belőle. Másfél hétre rá meg emelte az adagomat 15mg-ra. Majd 4 és fél hét múlva megint emelt az adagon 20mg-ra. Emelett szedem a Frontint 3x0,25mg-ot Az emelések ugye azért történtek mert nem voltam jobban, rosszul is alszom. Az alvásra külön írt fel Helexet 0,5mg-ot. Illetve voltam egy pszichológiai teszten ami 566 kérdésből állt, és annak az eredménye: Önértékelési nehézségek és önminősítési szélsőségek jellemezhetik, Szituatív depresszió, Következményfélelem jellegű szorongás előfordulhat, Szorongásindex magas értéke 106T szorongásos reakció esetén jellemző lehet. Na most ezeket nekem el sem magyarázta a doktornő csak fel írt még egy gyógyszert a teszt alapján és annak okén hogy még mindig feszült vagyok napközben és a gondolataim néha zavarosak illetve elő jönnek néha a kényszer gondolataim. Tiapridal 100mg-ot írta fel pluszba 3x fél szemet szedjek a frontinnal együtt az Escitil mellé meg még éjszakára a Helexet is. Meg mondom őszintén ez rengeteg gyógyszer hatalmas adag, nem merek és nem is akarok ennyit szedni. Pláne hogy ez a Tiapridal nem is ilyen betegségekre való. Első sorban a véleménye érdekelne. Illetve az egyik kérdésem az lenne, hogy az Escitilnél ugye nem lett ki várva sosem a ható idő hanem mindig csak emelve lett, létezik hogy emiatt még mindig nem áll be (2 és fél hónapja szedem)? A másik kérdésem az lenne, hogy a gyógyszer okozhat e hallucinációt? Mert tegnap reggel úgy ébredtem fel hogy pár másodpercig halkan mintha egy párbeszédet hallottam volna, de nem értettem tisztán.. Vagy ezt annak is be lehet tudni, hogy rosszul alszom stresszes vagyok és emiatt volt vagy valami más okozza? Sokszor már attól félek hogy nem vagyok normális, meg bolondulok. Köszönöm előre is a válaszát!

Dr. Pálvölgyi Rita válasza gyógyszer hatásai témában

Tisztelt Kérdező,

Az előfordulhat, hogy egy gyógyszer, ami korábban hatásosnak bizonyult, következő alkalommal már nem úgy hat. 2.5 hónap alatt ennek már ki kellett volna derülni, akkor is, ha gyorsabban emelte az adagot a kolléga. Előfordul, hogy szükségessé válik neuroleptikumok adása szorongásos betegségek esetén, amennyiben az antidepresszánsok hatástalannak bizonyulnak. Ez egy lehetőség, aminek vannak kockázatai, hiszen a neuroleptikumok is különbözően hatnak, vannak mellékhatásai, - épp úgy, mint az antidepresszánsoknak. A Frontinnal, Helex-szel pedig óvatosan kell bánni, a a hozzászokás veszélye miatt.

Összefoglalva azt tudom mondani, hogy el kéne dönteni, hogy tud-e bizalmat szavazni a kollégának, hiszen a nélkül nehéz az együttműködés, a közös munka. Amennyiben nem bízik benne, akkor keresni kéne valaki mást.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2022. május 23., 11:50; Megválaszolva: 2022. június 01., 16:31
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Gyógyszer hatás, mellékhatás.
Tisztelt Web doktor! Elmúlott a feszültségem miután orvosi javaslatra elhagytam a Sermion szedését (Lucetamot kaptam helyette) , csökkentettem a...
Gyomorbántalmak, szorongás
Tisztelt Doktornő! Már régebben is voltak gyomorproblémáim, valószínűleg a stressztől, de nagyjából mindig kezelhető szinten. Február végén...
Testre kiható pszichés panaszok
Tisztelt Doktornő! Levelemet próbálom röviden, de velősen megfogalmazni. Talán nem is segítséget, inkább véleményt kérek elsősorban. 33 éves...
skizofren vagyok?!
Udvozlom! 2016 aprilisaban tortent velem hogy latoter kieses miatt korhazba kerultem ,mint kiderult magas vernyomas okozta azota kezelik minden rendben....
Antidepresszáns elhagyása
Tisztelt Doktornő! Édesanyám kb. 15 éve Anafranil 10 mg, és Tegretol nevű gyógyszereket szed. Az anafranil hiánycikk, nem kapható jelenleg. kb. két...