• Frontin elhagyás - mánia

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő! Jelenlegi kezelőorvosom bipol depr. kevert szakaszt állapított meg. A korábbi kezelőorvosom ugyanezekre a tünetekre azt mondta, hogy feszültség/szorongás okozza. Tüneteim: hadarás, gondolatrohanás (elveszítem a fonalat), szavak/mondatok kényszeres ismétlése. Mozgáskényszer (mozdulatlanul nem tudok ülni, feküdni) Monotonitás nagyon hamar erős feszültséget okozott. A gondolatrohanás miatt nehezen tudtam bonyolult dolgokat értelmezni. Elalvási/átalvási nehézseg, rémálom, ébredeskor pánikroham. Ingerlékenység, érzelmi labilitás, végül krízisállapot alakult ki. Ezeket nem tapasztalom folyamatosan, de szorongásos tünetem (elsősorban szoc.fób jellegű) állandóan van. Jellemzően a szorongás erősödésével (pl vizsgák, új munkahely) egyidővel, annak intenzitásával egyenesen arányosan jelennek meg a mániás vagy annak tűnő tünetek. Depressziós tünetem tartósan van. Fáradékonyság, erőtlenség, nyomott hangulat jellemző. Energiafokozódás még a kevert szakaszban sem volt. Tavasz óta napi 200 mg Tegretol CR-t szedek. Ez eleinte csak mérsékelte, később teljesen megszűntek a tünetek. A tüneteim fellángolása új mhelyre kerüléssel egyidőben jelent meg. Életemet fenyegető veszélyként éltem meg, folyamatosan rettegtem. Amikor ez a szorongás csökkent, a mániás tünetek is oszlani kezdtek. Nem tudom, hogy a Tegretol ehhez milyen mértékben járult hozzá. Frontint (változó adagban) 10 éve szedek kisebb megszakításokkal. Tavasszal 1 mg Frontint szedtem éjszakára, orvosom csökkentést, ha megy, elhagyást javasol. 1 hónapja szabadságon van, ősszel lesz elérhető. 0,25 mg-s lépesekben csökkentem. Adag csökkentés után a korábbinál enyhébben MINDIG előjönnek a mániás? tünetek, amik kb 2 hét alatt múlnak el. A csökkentés mániát provokál vagy ezek csak szorongásos tünetek? Egyéni terápiára járok, relaxálok (AT) és meditálok (mindfulness). Enyhébb tüneteket oldja, erősebb esetén kivitelezhetetlen.

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a témában

        Tisztelt Kérdező, A Frontin elhagyása, vagy csökkentése nem okoz mániás tüneteket, de 1-2 hétig jelentkezhetnek szorongások, fokozódó feszültség, izgatottság, ingerlékenység. Azt feltételezem, hogy Önnél a leírt módon jelentkeznek ezek. Azt javasolnám, hogy lassabban, pl. 12.5 mg-mal csökkentse az adagot, akár hetekre-hónapokra elnyújtva a leállást. Üdvözlettel: Dr.Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2019. augusztus 02., 03:15; Megválaszolva: 2019. augusztus 06., 09:39

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        8 évvel ezelött Algériában egy dühkitörés után a rendörök elektrosokkal elvittek egy bolondokházába -Algériában vendégként voltm-amugy Norvégiában élek ) az Algériai diagnozist továbbitották Norvégiába -azota kapok injekciót mint...
        Üdvözlöm! 8 hónapja küzdöm szorongással (mostmár generalizált), vannak jó időszakaim, de vannak elég nagy visszaesések, amikor képes vagyok mindentől pánikolni Rexetint szedtem 4 hónapig de cserélték Brintellixre mellékhatások miatt,...
        Tisztelt Doktornő! A 10 éves fiam a nyaralás alatt annyira megijedt egy darázstól, hogy sírva, sikítva rohant a rovar elől, míg végül én kiabáltam, hogy jöjjön hozzám, megöleltem és vártuk, hogy elrepüljön a bogár. Kellett egy kis idő,...
        28 éves nő vagyok,egy leukémiával a hátam mögött…(19 évesen lemondtak rólam az orvosok, most 28 vagyok.) Mindig szorongó alkat voltam, de az utóbbi időben még jobban. Egy kényszergondolatokról szóló videóban magamra ismertem,sokszor...
        Kedves Doktornő! Jelenlegi kezelőorvosom bipol depr. kevert szakaszt állapított meg. A korábbi kezelőorvosom ugyanezekre a tünetekre azt mondta, hogy feszültség/szorongás okozza. Tüneteim: hadarás, gondolatrohanás (elveszítem a fonalat),...
        Üdvözlöm Doktornő! 44 éves, mozgássérült vagyok. Sajnos az élet úgy hozta, hogy sok probléma ért az elmúlt 2 évben. (Szülő elvesztése, hitel öröklése, szív, és tüdőbetegség, a házzal kapcsolatos anyagi gondok.) Lényeg, hogy előbb...
        Tisztelt Doktornő! A háziorvos nemrég beutalót adott kerülő magatartás, szorongás diaggal a pszihiátriára. Az a helyzet, hogy gyakran érzek szorongást, félelmet legtöbbször idegen emberek között. Eddig -évekig- elzárkóztam. Nemrég...
        Tisztelt Doktornő ! 4 évvel ezelőtt kb fél évig Escitalopramot szedtem, mivel hamar elkezdtem hízni, abba hagytam és sokáig nem is szedtem semmit, illetve néha Xanax 0.25-öt, de nem rendszeresen és leginkább csak este. Másfél éve Dulsevia...
        Kedves dr.nő/úr! Az lenne a kérdésem hogy édesapám milyen betegségben szenvedhet, az egyik legjobb példa talán amikor gyermek koromban véletlen kivettem èdeasanyám szatyrát az autobol mert azt hittem nem kell neki ès bevittem a hâzba de benne...
        Üdvözlöm! Rexetint szedtem 20 mgot 4 hónapig, pánikra és erős szorongásra. Viszont szexuális mellékhatások miatt lecseréltük Brintellixre 10 mg-ra. Kipróbálásra, hátha az nem okoz ilyesmit. Még nem kezdtem el szedni. Viszont olvastam, hogy...