• Mi bajom lehet?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Címzett! Egy 19 éves egyetemista lány vagyok. 3 hete szedek fogamzásgátlót és egy furcsa tünet jelentkezett nálam, ami valami féle mentális probléma lehet. Már 14 évesen a hatalmába kerített ez az állapot kb 3 hétig, ami egyfajta “elidegenedés” mindentől, de főleg az emberektől. Olyan gondolatok vannak folyamatosan az agyamban, hogy látom a velem szemben lévő embert, de mégis olyan, mintha nem lenne ott, csak egy test, és a belsőjüket nem láthatnám igazán, mintha mindig magányos lennék. A másik, néha idegenként látom magam a tükörben, és zavar, hogy sosem láthatom magam kívülről. A dolgokat autómatikusan elvégzem, de közben folyamatosan alap kérdéseken pörög az agyam, hogy például miérg van bőrünk, két lábunk, és hasonlók. Lehet köze ennek az állapotnak a fogamzásgátlóhoz? Vagy hogy alakulhatott ki így a semmiből ez? Ugye nem fogok megőrülni és nem skizofrénia ez? Folyamatosan szorongást érzek, és nagyon nem jó így az életvitelem. Előre is köszönöm a válaszát!

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a derealizációs tünetek témában

        Tisztelt Kérdező, A fogamzásgátlók okozhatnak változatos lelki tüneteket, könnyen lehet, hogy a mostani állapot is ennek beállításával van összefüggésben. Ha nem rendeződik az állapota,- a derealizációs tünet, - egyrészt a fogamzásgátló cseréje, másrészt kollégám felkeresése javasolható. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2019. március 11., 12:46; Megválaszolva: 2019. március 19., 09:28

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! 4 évvel ezelőtt kb fél évig Escitalopramot szedtem, mivel hamar elkezdtem hízni, abba hagytam és sokáig nem is szedtem semmit, illetve néha Xanax 0.25-öt, de nem rendszeresen és leginkább csak este. Másfél éve Dulsevia...
        Kedves dr.nő/úr! Az lenne a kérdésem hogy édesapám milyen betegségben szenvedhet, az egyik legjobb példa talán amikor gyermek koromban véletlen kivettem èdeasanyám szatyrát az autobol mert azt hittem nem kell neki ès bevittem a hâzba de benne...
        Üdvözlöm! Rexetint szedtem 20 mgot 4 hónapig, pánikra és erős szorongásra. Viszont szexuális mellékhatások miatt lecseréltük Brintellixre 10 mg-ra. Kipróbálásra, hátha az nem okoz ilyesmit. Még nem kezdtem el szedni. Viszont olvastam, hogy...
        Tisztelt doktorno ! A rexetinnel / napi 20mg/ kapcsolatban lenne onhoz kerdesem ! Parkapcsolatban elek, es mikor a parommal vagyunk egyutt, sex kozben zavaro a gyogyszer orgazmzust keslelteto hatasa. A kerdesem az lenne onhoz, hogy mikor egyutt vagyunk...
        Jó napot kívánok! 32-33 éves kétgyerekes anyuka vagyok. 2018. március 04-én gyógyszer-terápiát kellett elkezdenem. Napi 1x10mg Cipralex és napi 3x05mg Frontin. Mára már ott tartok a gyógyszer csökkentéssel hogy 1x5mg Cipralex vagy 1x 10mg...
        Tisztelt Doktornő, Szorongas/enyhe pánik és enyhe hasmenésés tünetekre Atarax 25mg-ot írtak fel (IBS jellegű tünet). Fél szem reggel és fél szem este, időszakonként ha a problémám előjön. Ez főleg extrém stressz esetén jön elő...
        Tisztelt Doktornő! kérdésem az lenne, hogy milen eséllyel indulok a leszázalékolásra skizofréniával? 2014-bne állapították meg a betegségemet, sajnos a munkahelyi stresszt nehezen viselem, az orvosom pedig a 3 műszakos munkavégzést nem...
        Üdv! 2,5 hónapja szedem a Rexetint 20 mg, szorongásra, egy egész tablettánál tartok már. Az elején kezdtem negyeddel egy hétig, majd féllel egy hétig, majd 3/4-ed. Járok orvoshoz is rendszeresen, és elkezdtem intenzíven (heti 4x5x) sportolni...
        160cm 46kg vagyok, még nem diagnosztizáltak, de felmerült az anorexiw nervosa gyanúja. Nem részletez3m a tüneteket. Szkizotipias rendellenesség diag viszont van. 2014-2017-ig diagnosztizálva volt az anorexia nervosa is, de aztán lekerült a...
        Kedves Doktornő! Le kellett szoknom a xanaxról 0,5 mg-ról 0,25-re, mert nagyon lelassitott. Szeretném megkérdezni mit tudnának arra tanácsolni, hogy nappal ne szédüljek annyira illetve este nyugodtabb estém legyen. Eléggé bizonytalan vagyok a...