Szexuális élet 50 év felett?

Tisztelt Nőgyógyász doktor Ur/Nő. Nemi életi problémámmal fordulok Önhöz, Elkeseredett 57 éves nő vagyok, 3 éve kezdődött az, hogy a nemi közösülés irtózatos fájdalommal járt, égett, csipett, stb. Emiatt sajnos az akkori párkapcsolatom is tönkre ment. Elmentem a nőorvoshoz, ahol megállapitották, hogy hüvelyhám sorvadásom van, melyre ösztrögén kenőcsöt kaptam, de nem sok minden változott, sőt ennek rengeteg mellékhatása is van, igy bizalmatlan is voltam vele. Erről az oldalról a javulási lehetőséget is feladtam, ami még nem elég ezzel egyidőben azaz szintén 3 éve elkezdődött még plusz a szőrzetem kihullása is, most ott tartok, még ha tudnám a fájdalmat birni is, szégyellem a szeméremrészen a szőrzet hiányát. Ugy érzem fiatal vagyok még hogy végleg feladjam az életnek ezt az ajándékát, ami az együttlétet illeti, és peersze az ezzel járó párkapcsolatomat is.Őszinte válaszukat kérem, hogy reménykedhetem-e még abban hogy valaha még normális életet élhessek, van-e valami más gyógyitása ennek, vagy nyugodjak bele hogy a sors velem igy rendelkezett. Köszönettel veszem részletes válaszukat.

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg Szakértő válasza fájdalmas szex témában

Kedves 57 éves!

Sajnos a hormontermelés lecsökkenésével bizony a női nemi szervek duzzadtsága és vérteltsége is lecsökken és persze így a szexuális élet is egyre kellemetlenebb. Én mindenképpen az ösztrogén kenőcs használatát javaslom. Ez az Ovestin krém. Amennyiben nincsen semmi szívbetegsége, akkor akár a hormonpótlást is meg lehet próbálni. Ezt szájon át szedve vagy tapasz formájában. A harmadik lehetőség, hogy helyi gyógynövényes készítményeket használ. Ez a Fitormil kúp és krém, Alkagin kúp és krém, de van még a patikában kapható más is, csak ennek utána kell járni.

Őszintén szólva nehéz a helyzet, de talán minden tekintetben a hormonpótlásnak van legjobb hatása, kétségtelen, hogy annak potenciális veszélyei is lehetnek, tehát mindenképpen orvosi ellenőrzés mellett kell szednie.Üdvözlettel: Dr. Zsirai László nőgyógyász

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. április 03., 11:42; Megválaszolva: 2009. április 03., 11:42
Kérdések és válaszok: Menopauza
Rosszullétek a pre-menopauza alatt
Tisztelt Doktornő! Másfél éve vissza-visszatérő rosszullétekkel küzdök. Vérnyomás, cukorszint ingadozás már mindennapossá vált. Ez sajnos...
Szükség van-e küretre?
Kedves Doktornő! Tavaly májusban vérzészavar miatt küretet végeztek rajtam, ami hyperplasiát igazolt.A szövettani eredmény sem mutatott...
Hormon szedése
Tisztelt Nőgyógyász! 45 éves nő vagyok. Sajnos 42 évesen elmaradt a menzeszem. Azóta küzdök a menopauza kellemetlenségeivel, hőhullámok...
Bordataji fajdalom
Kedves Doktorno! Panaszaim 5 hete, egy hosszantarto, szarazkohogessel jaro betegseg kapcsan kezdodtek. Mar 2 hete kohogtem nagyon erosen, es epp mikor a...
libidó és menopauza
Kedves Doktornő! 48 éves vagyok, 6 hónapja egyáltalán nincs menstruációm. Voltam klimax-rendelésen, a vérképem jó, különösebb panaszaim...