Reklám téma

Gyógyhatás valótlan állítása miatt bírságolt a GVH

MTI

Tízmillió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Viva Natura World Kft.-re, mert a cég valótlan állításokkal népszerűsítette egyes termékeit.

Harc a tisztességtelen egészségügyi reklámok ellen

WEBBeteg - Kósa-Boda Veronika, újságíró

Az elmúlt évtized egyre liberálisabb gondolkodásmódja, a Versenyhivatal és az Európai Unió nyomása miatt 2006-ban megváltozott a Magyar Orvosi Kamara etikai kódexének hirdetési etikára vonatkozó szabályozása. Az új reklámpiaci eszközök megjelenésével azonban a korábban ismert reklámújságokon túl óriási tér nyílt meg az ellátók előtt, amit sokszor nem etikusan használnak – legalábbis a Magyar Orvosi Kamara szerint, akik egységes piaci szabályozást sürgetnek.

Biorezonanciás készülékek: bírságolt a GHV

MTI

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) együttesen 7,5 millió forintra bírságolt 3 vállalkozást, mivel reklámjaiban gyógyhatást tulajdonítottak az általuk forgalmazott készülékeknek, állításaikat azonban megfelelő bizonyítékokkal nem tudták alátámasztani, így a GVH szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak.

A dohányreklámok valóban hatnak a kamaszokra

Medipress

A dohányreklámok valóban arra sarkallják a tinédzsereket, hogy rágyújtsanak, állítják egy új tanulmány szerzői, és szeretnék elérni, hogy betiltsák az ilyen hirdetéseket.

Poszt-SMS stressz szindróma - Nem létezik

MTI

Reklámszakemberek találták ki csupán azt a hír, hogy a sok SMS-küldés megbetegít. A beszámolóban megnevezett új betegségek, az "SMS-mámor" vagy a "poszt-SMS stressz szindróma" ugyanis nem létezik.

Dohányzás - Hamar rászoknak a fiatalok

MTI

"A dohányipar nagyon tudatosan épít a fiatalokat megszólító (reklám)elemekre" - mutatott rá Ralf Kremer, a DAK betegségmegelőzési szakértője.

Hadat üzennek a füstölgő filmjeleneteknek az amerikai orvosok

MTI

Harcba szállnak az amerikai orvosok a dohányzást is bemutató hollywoodi filmekkel: el szeretnék érni, hogy a cigarettázást megjelenítő képsorok ugyanolyan besorolást kapjanak, mint az erőszakos vagy szexualitást ábrázoló jelenetek.

Korlátoznák a fogyasztóvédők a gyermekélelmiszerek marketingjét

MTI

Korlátozni kell a gyermekeknek szánt egészségtelen ételek marketingjét - mondta Dömölki Lívia, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) élelmiszerbiztonsági munkabizottságának elnöke csütörtökön egy budapesti sajtótájékoztatón.

A méregtelenítőszerek többsége humbug

Független Hírügynökség

Brit kutatók tanulmányt tettek közzé arról, hogy az agyonreklámozott méregtelenítők túlnyomó többsége fabatkát sem ér.

A gyógyszerreklámozás törvényi feltételei

WEBBeteg - Dr. Barcsai Tímea

A gyógyszergyártás iparszerűvé válását és a kereskedelem gyakorlatát tekintve, megfelelő szakismerettel nem rendelkező személyek vásárolják a gyógyszereket, éppen ezért elengedhetetlen követelmény, hogy a gyógyszerek forgalmazásában szigorúbb szabályok érvényesüljenek.