Téma: Reklám
A gyógyszerreklámozás törvényi feltételei
WEBBeteg - Simon Béla - 2022.04.13. 08:34
A gyógyszergyártás iparszerűvé válását és a kereskedelem gyakorlatát tekintve, megfelelő szakismerettel nem rendelkező személyek vásárolják a gyógyszereket, éppen ezért elengedhetetlen követelmény, hogy a gyógyszerek...
Gyógyhatás valótlan állítása miatt bírságolt a GVH
MTI - 2014.03.06. 15:45
Tízmillió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Viva Natura World Kft.-re, mert a cég valótlan állításokkal népszerűsítette egyes termékeit.
Harc a tisztességtelen egészségügyi reklámok ellen
WEBBeteg - Kósa-Boda Veronika, újságíró - 2013.04.04. 09:41
Az elmúlt évtized egyre liberálisabb gondolkodásmódja, a Versenyhivatal és az Európai Unió nyomása miatt 2006-ban megváltozott a Magyar Orvosi Kamara etikai kódexének hirdetési etikára vonatkozó szabályozása. Az új...
Biorezonanciás készülékek: bírságolt a GHV
MTI - 2011.09.23. 08:23
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) együttesen 7,5 millió forintra bírságolt 3 vállalkozást, mivel reklámjaiban gyógyhatást tulajdonítottak az általuk forgalmazott készülékeknek, állításaikat azonban megfelelő...
A dohányreklámok valóban hatnak a kamaszokra
Medipress - 2011.01.30. 15:36
A dohányreklámok valóban arra sarkallják a tinédzsereket, hogy rágyújtsanak, állítják egy új tanulmány szerzői, és szeretnék elérni, hogy betiltsák az ilyen hirdetéseket.
Poszt-SMS stressz szindróma - Nem létezik
MTI - 2010.08.07. 13:12
Reklámszakemberek találták ki csupán azt a hír, hogy a sok SMS-küldés megbetegít. A beszámolóban megnevezett új betegségek, az "SMS-mámor" vagy a "poszt-SMS stressz szindróma" ugyanis nem létezik.
Dohányzás - Hamar rászoknak a fiatalok
MTI - 2010.03.03. 10:08
"A dohányipar nagyon tudatosan épít a fiatalokat megszólító (reklám)elemekre" - mutatott rá Ralf Kremer, a DAK betegségmegelőzési szakértője.
Hadat üzennek a füstölgő filmjeleneteknek az amerikai orvosok
MTI - 2009.06.01. 07:33
Harcba szállnak az amerikai orvosok a dohányzást is bemutató hollywoodi filmekkel: el szeretnék érni, hogy a cigarettázást megjelenítő képsorok ugyanolyan besorolást kapjanak, mint az erőszakos vagy szexualitást...
Korlátoznák a fogyasztóvédők a gyermekélelmiszerek marketingjét
MTI - 2009.03.13. 10:00
Korlátozni kell a gyermekeknek szánt egészségtelen ételek marketingjét - mondta Dömölki Lívia, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) élelmiszerbiztonsági munkabizottságának elnöke csütörtökön egy budapesti...
A méregtelenítőszerek többsége humbug
Független Hírügynökség - 2009.01.05. 14:30
Brit kutatók tanulmányt tettek közzé arról, hogy az agyonreklámozott méregtelenítők túlnyomó többsége fabatkát sem ér.
Per a light cigaretták miatt Amerikában
Független Hírügynökség - 2008.10.07. 08:32
Az amerikai legfelső bíróságon megkezdődött a per arról, hogy a "light" megjelölés kevésbé veszélyesnek tünteti-e fel a cigarettákat. Ha a bírák igent mondanak, akkor a nagy dohánygyárak csillagászati összegű...
Dohányreklám: az orvosok tiltakoznak
Független Hírügynökség - 2008.05.30. 19:22
A Magyar Kardiológusok Társasága, a Magyar Tüdőgyógyász Társaság és a Magyar Nemzeti Szívalapítvány tiltakozik az ellen, hogy a magyar Országgyűlés egy-egy kormánypárti és ellenzéki politikusa a dohányreklámozás...
Reklámstop a gyermekkori elhízás ellen
Független Hírügynökség - 2008.03.12. 00:00
A gyerekeknek szóló, egészségtelen termékeket népszerűsítő reklámok visszaszorításáért kampányol az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE). Javaslataikat a kormánnyal is szeretnék elfogadtatni.