Reklám téma

A gyógyszerreklámozás törvényi feltételei

WEBBeteg - Simon Béla - 2022-04-13 08:34
A gyógyszergyártás iparszerűvé válását és a kereskedelem gyakorlatát tekintve, megfelelő szakismerettel nem rendelkező személyek vásárolják a gyógyszereket, éppen ezért elengedhetetlen követelmény, hogy a gyógyszerek forgalmazásában szigorúbb szabályok érvényesüljenek.

Harc a tisztességtelen egészségügyi reklámok ellen

WEBBeteg - Kósa-Boda Veronika, újságíró - 2013-04-04 09:41
Az elmúlt évtized egyre liberálisabb gondolkodásmódja, a Versenyhivatal és az Európai Unió nyomása miatt 2006-ban megváltozott a Magyar Orvosi Kamara etikai kódexének hirdetési etikára vonatkozó szabályozása. Az új reklámpiaci eszközök megjelenésével azonban a korábban ismert reklámújságokon túl óriási tér nyílt meg az ellátók előtt, amit sokszor nem etikusan használnak – legalábbis a Magyar Orvosi Kamara szerint, akik egységes piaci szabályozást sürgetnek.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) együttesen 7,5 millió forintra bírságolt 3 vállalkozást, mivel reklámjaiban gyógyhatást tulajdonítottak az általuk forgalmazott készülékeknek, állításaikat azonban megfelelő bizonyítékokkal nem tudták alátámasztani, így a GVH szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak.
A dohányreklámok valóban arra sarkallják a tinédzsereket, hogy rágyújtsanak, állítják egy új tanulmány szerzői, és szeretnék elérni, hogy betiltsák az ilyen hirdetéseket.
Reklámszakemberek találták ki csupán azt a hír, hogy a sok SMS-küldés megbetegít. A beszámolóban megnevezett új betegségek, az "SMS-mámor" vagy a "poszt-SMS stressz szindróma" ugyanis nem létezik.
"A dohányipar nagyon tudatosan épít a fiatalokat megszólító (reklám)elemekre" - mutatott rá Ralf Kremer, a DAK betegségmegelőzési szakértője.
Harcba szállnak az amerikai orvosok a dohányzást is bemutató hollywoodi filmekkel: el szeretnék érni, hogy a cigarettázást megjelenítő képsorok ugyanolyan besorolást kapjanak, mint az erőszakos vagy szexualitást ábrázoló jelenetek.

A méregtelenítőszerek többsége humbug

Független Hírügynökség - 2009-01-05 14:30
Brit kutatók tanulmányt tettek közzé arról, hogy az agyonreklámozott méregtelenítők túlnyomó többsége fabatkát sem ér.

Per a light cigaretták miatt Amerikában

Független Hírügynökség - 2008-10-07 08:32
Az amerikai legfelső bíróságon megkezdődött a per arról, hogy a "light" megjelölés kevésbé veszélyesnek tünteti-e fel a cigarettákat. Ha a bírák igent mondanak, akkor a nagy dohánygyárak csillagászati összegű kártérítéseket lesznek kénytelenek fizetni.

Dohányreklám: az orvosok tiltakoznak

Független Hírügynökség - 2008-05-30 19:22
A Magyar Kardiológusok Társasága, a Magyar Tüdőgyógyász Társaság és a Magyar Nemzeti Szívalapítvány tiltakozik az ellen, hogy a magyar Országgyűlés egy-egy kormánypárti és ellenzéki politikusa a dohányreklámozás liberalizációját javasolja.

Reklámstop a gyermekkori elhízás ellen

Független Hírügynökség - 2008-03-12 00:00
A gyerekeknek szóló, egészségtelen termékeket népszerűsítő reklámok visszaszorításáért kampányol az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE). Javaslataikat a kormánnyal is szeretnék elfogadtatni.