Hong Kong

Blog: Egy magyar nő a föld körül! - Szerző: Terézia60

Hong Kong-ra ugy fogok gondolni, mint ahol voltam is meg nem is...

Mint már irtam ehelyt, a Szingapur-Qingdao versenyt kevéssel indulasunk után fel kellett adnunk egy kulcsfontosságu alkatrész meghibásodása miatt.

Kezdetben úgy tünt, csak mi vagyunk ilyen balszerencsések, azonban sajnos kevéssel ezután még két hajó jelentette ugyanazt a hibát. Ezért a versenyigazgatóság úgy döntött, hogy a meghibásodott hajókat javitásra, a többieket elővigyázatosságból Hong Kong-ba rendeli, ahol a szóbanforgó alkatrészt (ami a többek közt a legnagyobb méretű orrvitorlát is tartja, illetve támasztja az árbócot) valamennyi hajón kicserélik.

A csere megtörtént. Útközben azonban egyéb kalandok is vártak bennünket.

Kota Kinabalu-n a jamaica get all Right vételezett dízelt a PSP nevű hajónak, akivel randevút beszéltünk meg a tenger kellős közepén, koordinátákkal megjelölve a helyet, és a pontos időpontot is megüzentük, amikor a légyottot szerettük volna nyélbeütni.

A végén semmi nem úgy volt, ahogy kiterveltük, mivel  a PSP motorhiba miatt nem volt képes tartani sem a helyet, sem az időpontot. Úgyhogy A DLL, akivel egyébként együtt indultunk Kota Kinabalu-ról, eléjük ment, vontatókötélre vette a hajót, mi meg utánuk mentünk az olajos kannákkal.

Az olaj átszállitása elég érdekesre sikeredett: a DLL felfújta és vízre bocsátotta kis gumicsónakját, azt átvontattuk hozzánk, mi az egyik felhúzókötélen lógatva ügyes váltásparancsnokunkat bepakoltuk a kannákat (nem emlekszem a pontos számra, de úgy 10-12 kanna lehetett), gumicsónak vissza a DLL-hez, egyik matróz leeresztkedett a csónakba és felküldte a kannákat a fedélzetre.

Sajnálom, hogy a műholdas email kapcsolatom nem teszi lehetővé, hogy a fotókat is elküldjem, majd pótlom Qingdaoban a szárazföldről - igazán érdekes látvany volt.

Utána néhány társam örömében a felhúzókötél segítségével úszott egyet az egyébként nyugodt tengerben.

Ma március 4-e kedd van, hamarosan indulunk. Kb. 1000 mérföldnyi északra tartó út van elöttünk, 30-40 csomós szélre és nagy hullámokra számítunk - no és a trópusi időjárásnak is vége - köd és hideg fogadott bennünket Hong Kong-ban.

Szerző: Koczka Terézia

„A 60 éves budapesti vezetői coach élete legnagyobb kihívásával néz szembe: a Clipper Round the World Yacht Race elnevezésű vitorlásverseny résztvevőjeként egy 70 lábas, vadonatúj yacht matróza lesz a 2013-14-es Föld körüli futam során.”