• Frontin leszokás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        T. Doktor nő! Másfél éve szedek napi 0,5- 0,75 (néha 1) mg frontint, lehetséges-e ilyen kis mennyiségnél is a hozzászokás? A napokban elhatároztam, hogy fokozatosan abbahagyom, reggel még bevettem 0,125 mg-ot és dél körül szédülni, izzadni kezdtem és erős szorongásom támadt. Milyen ütemben kellene elhagyni ill. lehet-e valamilyen homeopátiás (pl.:Sedatif) vagy bármilyen kevesebb mellékhatással bíró szerrel (gyógyteák) fokozatosan lecserélni? Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Veress Dóra válasza a leszokás, szorongásoldó témában

        Kedves Kérdező! Kis mennyiséghez is hozzászokik a szervezet, ezért kell ezt is fokozatosan elhagyni. Az elhagyás módja nagyban függ a gyógyszer napi elosztásától. Először a déli, majd a reggeli és legutoljára az esti adagot kell elhagyni. Az Ön esetében nem lehet túl sok az egysezrre bevett mennyiség, így felezheti az adagokat. Általában azt szoktuk mondani, hogy hetente lehet egyszer csökkenteni, de ha tovább tartanak a leszokási tünetek, akkor meg kell várni, amíg biztosan elmúlik a rosszullét, és utána lehet újra csökkenteni. Az Ön által említett tünetek lehetnek a gyógyszer elhagyásának következményei, és az alapbetegség visszatérő tünetei is. Ha nem múlik el hamarosan a rosszullét, akkor a szervezete nem áll még készen arra, hogy gyógyszer nélkül éljen, ilyenkor érdemes visszaállni a Frontinra, vagy egyéb relaxációs technikákat elsaját0tani, mielőtt abbahagyja a gyógyszerszedést. Kiegészítésképpen lehet inni citromfű, valeriána és levendula teát, vagy szedni ezeket tartalmazó készítményeket.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. szeptember 30., 13:00; Megválaszolva: 2011. október 05., 09:57

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő! Azzal a kérdésel fordulok önhőz hogy pánikbetegség miatt több mint egy éve Escitalopramot szedek napi 10 mg-os adagban. Régen versenyszerűen sportoltam és most újra szeretnék versenyszerűen sportólni. Ehez azonban sajnos...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Olyan kerdessel fordulok Önhöz hogy 14 évesen diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget amit kezeltek,attaraxot kaptam illetve terápiát.Ezt akkor sikerült lekűzdenem. Majd 19 évesen kaptam egy aurás migrénes rohamot...
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Tavaly nyáron kezdődött a problémám, ám akkor nem találtak semmit. Az első tünetem az volt, hogy a vérnyomásom hirtelen 140-re emelkedett, ami általában 120 körül szokott lenni. Ez a tünet összesen három...
        Jó napot! 8 hónapja megszűltem a 2.gyermekemet.Nagyon sok stresszen mentem keresztül a terhesség alatt és a szülés után is szinte napi szinten. Körülbelül 3-4 hónapja tart ez hogy állandó hányingerem van. Egy ideig féltem kimenni az utcára...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...