Napi egy pohár bor jelentősen megnöveli a nők esélyét a mellrákra, derült ki a legújabb brit kutatási adatokból. 1 nagy pohár bor (3 alkoholegység) elfogyasztása 20 százalékkal, 2 nagy pohár boré 30 százalékkal teszi valószínűbbé a betegség megjelenését.
A brit kormány által finanszírozott kutatásból az is kiderül, hogy a nők többsége nem tud az alkohol és a mellrák kapcsolatáról és elsősorban genetikai mutatókkal hozza összefüggésbe a kór kialakulását. Tudományos adatok szerint azonban a genetikai hátterű "öröklés" a betegség megjelenésének mindössze 5 százalékánál bizonyítható.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
Az egészségügyi minisztérium új módszerek kidolgozásával kívánja megelőzni a problémát: a közeljövőben eltörölni készülnek a bárokban és klubokban az ingyen italt a betérő hölgyeknek és a happy hour-ok (egyet fizet, kettőt iszik) rendszere is eltűnhet.
|
Mint a "Mellrák-Áttörés" (Breakthrough Breast Cancer) elnevezésű brit alapítvány szóvivője aláhúzta, soha nem késő változatni az ivási szokásokon.
Bár szakértők még mindig nem ismerték fel a mellrák összes kiváltó tényezőjét, úgy gondolják, az életstílus az egyik legfontosabb okozója a betegségnek. Az ivás emellett a szívbetegségek és stroke előfordulási esélyét is növeli.
A szigetország egészségügyi előírásai szerint a nőknek nem javasolt napi 2-3 alkoholegységnél többet fogyasztani. Kutatási adatok szerint azonban minden ötödik brit hölgy ennél jóval többet iszik.
Nagy-Britanniában évente 45 ezer betegnél diagnosztizálnak mellrákot.
(Független Hírügynökség)
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Dr. Csuth Ágnes
Orvos tanácsadó
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Nőgyógyászati problémák témában:
Miért késik a vérzésem? Okozhat-e hüvelygombát a fogamzásgátló? Mikor van peteérésem?