• Egerekben leállították az izomsorvadás egyik formáját

Megakadályozták egerekben egy génhiba aktiválódását, amely az izomsorvadások egy formáját okozza - számoltak be róla amerikai kutatók a Science tudományos folyóirat friss számában.

Az egerekbe vegyületet fecskendeztek be, hogy gátolják a betegséget okozó hibás gén tevékenységét.

"Nem javítottuk ki a háttérben lévő génhibát, hanem udvariasabb viselkedésre késztettük" - mondta Charles Thornton, a New York-i Rochester Egyetem kutatója, a tanulmány szerzője.

A kutatás az úgynevezett antiszensz technológiára épült, amelynél szintetikus molekulákat használnak gének aktivitásának fékezésére. Ma már több cég fejleszt erre a megközelítésre épülő gyógyszereket.

Izomépítés mozgás nélkül?

Máris nagy a vita a gyógyszer körül, mert félő, hogy vissza fognak élni vele a versenyspsortban.
        Valóban létezik ilyen pirula? >>

Thornton elmondta, hogy sok örökletes betegséggel ellentétben az izomsorvadásnak ennél a típusánál a génhiba következtében nem hibás fehérje termelődik - esetleg hiányzik valamely fehérje -, hanem a genetikai utasításokat továbbító ribonukleinsav (RNS) káros formája áll elő, amely mérgezi a sejteket.

A miotikus izomdisztrófia nevű elváltozás azzal jár, hogy az izmok képtelenek az ellazulásra; a betegség az Egyesült Államokban mintegy 40 ezer embert érint.

Az ezzel élő embereknek Thornton szerint mindenük adott egy egészséges testhez, csak éppen néhány fehérje rossz helyre megy.

A kutatócsoport olyan molekulát hozott létre, amely pontosan illeszkedik a hibás RNS szakaszhoz, blokkolja toxikus hatását, ám kódolt fehérje termelődik.

Amikor miotonikus disztrófiás egerek izmaiba fecskendezték a vegyületet, az így "megragadott" fehérje eljutott az izomszöveteikbe, és lehetővé tette, hogy izmaik megfelelően ellazuljanak.

A kutatásvezető szerint eredményeik reményt adnak arra, hogy emberek számára is hatásos gyógyszert fejleszthetnek majd ki  a betegségre.

Sarcoidosis

Dr. Lajtos Melinda

A betegség jelentősége abban áll, hogy kórlefolyása nem jósolható meg.

Kiurgó pulzus

Kardioközpont

Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

Több mint TestŐr előzetes

Új generációs testszobrászat. Passzív izomépítés pihenés közben, kombinálva az infrafény anyagcsere-gyorsító tulajdonságával. Törvényszerű, hogy a fogyás nyomai az arcon is megmutatkoznak? Singh Vikivel kiderítjük. Az énekesnőt hialuronsavas arckorrekcióra kísértük el.

Pihentető izomépítés

Az elektromos áram segítségével is stimulálható az izomzat, így azok is izmosodhatnak, akik lusták eljárni az edzőtermekbe. De az izomzat elektromossággal való aktiválását a rehabilitálásnál is szokták alkalmazni.

Az elektromosság segítségével ízületkímélő lehet az edzés

Alacsony feszültség alkalmazásával ma már a sportolás ideje is lerövidíthető. Elektromos izomstimulációt alkalmazva az izmokat kétszerte nagyobb terhelésnek lehet kitenni egy-egy gyakorlat elvégzésével. Az emberi szervezetre gyakorolt kedvező hatása az elektromos áramnak már több száz éve ismert. Az ókori rómaiak állítólag a ráják elektromos impulzusait használták gyógyászati célokra.

Sportmasszázs: Előnyök és hatások

A sportmasszázs fontos szerepet játszik minden sportoló életében, függetlenül attól, hogy sérült-e vagy sem. A masszázsnak számos fizikai, fiziológiai és pszichológiai előnye van.

Veszélyes hasizomgyakorlatok szülés után

A szülés utáni hat hét elteltével sok anyuka szeretne már tornázni. Az alakformáló tréningeknél azonban legyünk óvatosak, bizonyos hasizom gyakorlatok kárt okozhatnak- még akkor is, ha egyenes hasizmaink rendben vannak (lásd előző cikkünk). Milyen hasizom gyakorlatok veszélyesek szülés után?

Izomrostok fejlődését őssejtek aktiválják!

Az izomőssejteket az immunsejtek aktiválják, a növekedés egy gyulladási folyamattal indul, aktiválódnak az izomőssejtek, amik elindítják az izomnövekedést. A megfelelő izomfejlődéshez fontos, hogy a táplálkozás során olyan ételeket is fogyasztanunk kell, amivel szabályozhatjuk az immunrendszer működését. Az immunrendszer szabályozására a növényi flavonoidok a legalkalmasabbak.