• A személyre szabott testmozgás javítja a cukorbetegek állapotát

        Szerző:
        WEBBeteg

        A cukorbetegek állapota akkor javult a legtöbbet, ha legalább heti 150 percben irányítás mellett végeztek személyre szabott testmozgást - közölték megállapításukat brazil kutatók.

        A cukorbetegek állapota akkor javult a legtöbbet, ha legalább heti 150 percben, irányítás mellett végeztek személyre szabott testmozgást - közölték megállapításukat brazil kutatók.

        Hirdetések

        A Journal of the American Medical Association (JAMA) című orvosi folyóiratban megjelent tanulmány alapján, amerikai szakemberek azt javasolják a döntéshozóknak, hogy vegyék fontolóra az egészségklubokba szóló bérletek árának megtérítését az érintettek számára.

        Vércukorszint-csökkentő testmozgás

          Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt
        Daniel Umpierre és kutatócsoportja arra keresett választ, hogy milyen módszerrel lehet a leghatékonyabban csökkenteni a diabétesszel élők vércukorszintjét, amihez 47 klinikai próba - összesen 8 ezer páciens - adatait elemezték. Úgy találták, hogy a résztvevők heti legalább 150 perc ellenőrzött programú edzés mellett érték el a legjobb eredményt. A felügyelt testmozgás hatékonyabbnak bizonyult, mint a csupán tanácsadás alapján otthon végzett.

        Az Egyesült Államok járványügyi központja, a CDC előrejelzése szerint 2050-re minden harmadik amerikai cukorbeteg lehet, ha az elhízás és mozgáshiány mértéke nem változik.

        Diabétesz és testmozgás


        A cukorbetegség kezelésének első lépcsője a diéta és az életmód rendezése, amely elsősorban rendszeres testmozgás beiktatását jelenti. Bár a cukorbetegség nem gyógyítható sportolással, a rendszeres mozgás segít a betegség egyensúlyának beállításában és fenntartásában, a szervezet anyagcsere állapotának normalizálásában, a cukoranyagcsere kiegyenlítettségéhez szükséges normál testsúly elérésében és megtartásában, a szövődmények elkerülésében. Mit és mennyit sportoljon, aki cukorbeteg?>>

        (MTI)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Látászavar, szédülés?

        Dr. Kapocsi Judit

        A kezeletlen vagy rosszul beállított magas vérnyomás szövődményei is lehetnek.

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

        Alvászavarok gyötrik? - Tippek a nyugodt alváshoz

        Elalvás előtt a legtöbben jó éjszakát kívánnak egymásnak, ám e jó kívánság megvalósulása sokak számára csak álom. Felmérések szerint a magyar lakosság 15-30 százaléka szenved valamilyen alvászavartól, és minden második ember találkozott már élete során ezzel a problémával. Az érintettek felénél az alvászavar kezelést igényel.

        Nem minden sport megengedett trombózis után

        A trombózis igen nagy trauma annak, aki versenysportolóként kénytelen volt szembenézni vele. Nemcsak a fájdalom és a gyógyszerek miatt, hanem azért is, mert az addigi életmódjában komoly változások állnak be.

        Az életmódváltást csoportosan könnyebb elkezdeni

        Az életmódváltás nemcsak lemondásokkal jár, de új szokásokkal is. Egyedül egy kicsit tanácstalan az ember, hiszen új alapanyagokat, új recepteket kell megtanulnia. Az étkezési szokás mellett a bevásárlási szokáson is változtatni kell, vagy éppen a mozgást kell becsempészni a napi rutinba. Ezeket a változásokat szakemberi segítséggel lényegesen könnyebb meglépni.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA