• Pánikbetegség rosszabbodása vagy gyógyszer mellékhatása?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/úr! Egy hete pszichiáternél jártam, aki pánikbetegséget állapított meg nálam. (Tömegben folytonosan attól félek, hogy rosszul leszek, így szinte csak a lakásomon érzem biztonságban magam, de ott is gyötör tompa hányinger.) A belgyógyászom és patikus ismerősöm sem ajánlotta, hogy idegrendszeri problémáimat gyógyszerrel kezeljem, a pszichiáter viszont felírta a Sertralin Sandoz 50mg-t. Két napig negyedadagot kellett szednem. Három napja szedem fél adagokban és három napja jelentkeztek eddig nem tapasztalt tünetek: szexuális vágy csökkenése, enyhe kézremegés, nyugtalanság, megőrüléstől való félelem, illetve belső nyomásérzés. A pszichiáter vizsgálatával nem voltam megelégedve, nagyon felületesnek és érdektelennek tartottam, ezért tervezem egy pszichológus meglátogatását. Ön javasolja a gyógyszer további szedését, illetve a pánikbetegség gyógyszeres kezelését?

        Dr. Veress Dóra válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Kérdező! Az Ön esetében a választ a problémáinak a súlyossága adja meg. Ha az életminőségét jelentősen rontja a pánikbetegség, és nem képes elmenni otthonról, akkor javallott a gyógyszeres kezelés. Egyes mellékhatások egy idő után el fognak múlni, mások tovább is megmaradhatnak, pl. libidócsökkenés. Ha a tünetei kellemetlenek, de nem teszik tönkre a mindennapjait, akkor inkább a pszichoterápiát javaslom, amely ugyan lassabb, de tartósabb megoldást jelent.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. szeptember 03., 19:03; Megválaszolva: 2011. szeptember 04., 22:09

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...
        Tisztelt doktor/nő! Gyermekkorom óta elő jönnek külön panaszok... Java részt ugyan az... Sok mindentől félek... Sétálni nem tudok az úton sokáig, mert rám jön olyan érzés mintha én nem én lennék... Mintha nem ezen a világon lennék......
        Üdvözletem! Azzal a kérdéssel fordulnék önökhöz, hogy én 7 éves korom óta pánikbetegség ellen küzdök, bár már kb. 1 éve nincsenek rohamok, de folyamatosan új problémák jelentkeznek. Jelenleg 3 órája próbálok elaludni, de nem megy. A...
        Üdv! 26 éves férfi vagyok! Voltam a panaszommal házi orvosnál többször is! Maszek kardiológusnál aki észrevette,hogy az egyik szívbillentyűm nem zar csak 95%osan! Viszont ezek a panaszok nem ezert vannak! Mindenki azt mondta semmi bajom! Panaszok...
        Jó napot kívánok. Köszönöm a válaszát. A Frontint 2017.aprilis óta szedem. Sajnos 2*1db 0.25mg indultam, mostmár 4*-5*/1db 0.25mg tablettanal járok. Igen érzem magamon h.hozzászoktam mert nem veszek be torokban folytó érzés jön vagy épp...