• Pánikbetegen vállalhatom a negyedik babát?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor(nő)! Soha életemben nem volt mentális problémám.Harmadik babám születésekor jött elő az első pánikrohamom(utólag visszagondolván akkor volt),aztán már itthon is egyre többször.Második diploma szerzés céljából iskolába jártam a gyerekek,háztartás mellett.Egy iskolai nap után a távolsági buszon kapott el egy nagy roham,amit csak ügyeletes orvos tudott csillapítani nyugtatókkal.Ő javasolta a pszichiátriai rendelést.Elmentem,beállítottak Jarvsira és Frontinra.A jarvistól rettentő mellékhatásaim lettek ezért abbahagytam.A Frontin valamelyst hatott.Múlt hét elején pozitív lett a terhességi teszt aminek én és a férjem is nagyon örülünk.DE,visszamentem a pszichiátriára,hogy tanácsot érjek,és azt a választ kaptam,hogy talán jobb lenne elvetetni a babát mert nem tudnak beállítani semmilyen gyógyszerre.A Frontint is lecsökkentette a doktornő 0.5-ről,0.25-re.Ezt napi 2x kell bevennem.Nem tudom mit tegyek,nem a gyerekeim miatt lettem pánikbeteg és nem vagyok depresziós sem.Nem nagyon tudom leírni,de ha rosszabbul vagyok akor remegek belülről,szapora szívverés,halálfélelem.De negatív gondolataim a családommal szemben nem voltak és nem is lesznek.Valahogy bennem van a baj,nem tudom mit lehetne tenni.Van időpontom pszichológushoz is beszélgetésre,de ugye közben telnek a napok,halad a terhesség előre,és én nagyon nem akarom elvetetni a babát. Tisztelt doktor/nő,mit javasol? Köszönettel!

        Dr. Veress Dóra válasza a pánikbetegség, terhesség témában

        Kedves Kérdező! Ne haragudjon meg, de ez a történet nem teljesen világos nekem! Nem csak egy hangulatjavító létezik a világon, miért nem próbálkoztak valami mással is? 2x0.5mg Frontin még nem ok az abortuszra, pláne ha ezen még lehet csökkenteni. Miért mondta az orvosa, hogy nem tudja semmilyen gyógyszerre beállítani? Ezek szerint próbálkoztak mással is, csak nem tudta szedni azokat a gyógyszereket sem? Ezektől a kérdésektől függetlenül csak azt tudom mondani, hogy alapvetően Önnek kell eldöntenie, hogy megtartja-e ezt a gyermeket, vagy sem. Mielőtt meghozza a döntését tudnia kell, hogy a terhesség okozta szorongás és a hormonális változások ronthatnak a betegségen, de az is előfordulhat, hogy jelentősen ritkulnak a rohamok. Előre nem lehet megmondani, mi fog történni. Ha a pánikbetegség annyira nem teszi tönkre az életét, hogy ne vállalkozzon egy újabb kisbaba kihordására, akkor a következőket tudom javasolni: Keressen egy másik pszichiátert és az ő javaslatának megfelelően kezdjen hangulatjavítót és minimális mennyiségű szorongásoldót szedni. Emellett kezdjen neki a pszichoterápiának is, mert ez jelenti majd a végleges megoldást a betegségre, és az itt tanultakat későbbi életében is jól tudja majd kamatoztatni!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. május 09., 09:54; Megválaszolva: 2011. május 10., 22:27

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ doktor úr! Kb. 1 hónapja hasi panaszokkal és hangulat ingadozással fordultam orvoshoz, aki elküldött laborvizsgálatra. Vérkép jó, széklet negatív, viszont talátak + feherjét a vizeletemben ami elvileg a magas vérnyomás...
        Üdvözlöm! Nem tudom mi lehet a bajom egyre több minden szerintem. sokáig kezeltek skizofréniával, aztán szóban áttértek a depresszió lehetőségre is, viszont közbe gyógyszereket kaptam ami után vért vettek, egyre rosszabb volt a vérképem,...
        Kedves Doktornő! Azzal a problémával fordulok Önhoz,hogy párommal kisbabát szeretnénk meg talán ebben az évben. Viszont én már 4 éve Frontint szedek,0,5mg 2-3x egy nap szorongásom miatt. Nagyon félek beteg lenne a baba a gyógyszerek miatt de...
        Tisztelt Doktor ur/Doktorno! A kovetkezo dolgoban szeretnek segitseget kerni.Egy 57 eves noi ismerosomnek szeretnek segiteni akinek napi szinten fajdalmai vannak a tarkojaban hatul erez fajdalmat a labai nagyon gyengek es folyamatosan zug a fule es...
        Kedves Doktornő! Tialera nevű gyógyszert szedek egy hónapja pánikbetegségre Elején frontint is szedtem 0,25mg, de azt már elhagytam, 1-2 hete teljesen jól voltam Most a napokban viszont a megőrüléstől rettegek egész nap, nagyon rossz ez az...
        Üdvözletem! Pánikbetegként 10 mg-s Cipralexet szedek napi 2x1-t. Azt szeretném megkérdezni, hogy a Bioxan nevű táplálékkiegészítőt és a Cipralexet alkalmazhatom-e egyszerre? Üdvözlettel Zoltán!
        Tisztelt doktornö.Panaszaim kb 5 honapja kezdodtek nehézlégéssel terhelésre fokozodik szinte egyfolytában sóhajtozom mert ugy érzem nincs elég levegőm.Akkor el mentem sbora ahol ekg vérvétel ki zárták az infarktust mellkasröntgen negativ.A...
        Tiszteletem panaszaim kb 4 honapja kezdodtek allando mellkas ill hat fajdalom nehezlegzes kohoges ez ido alatt 3 tudo rontgenem volt mind negativ kardiologusnal jartam ekg sziv uh negativ evek ota generalizalt szorongasom es szomatizacios zavarom van kb 9 eve...
        Tisztel webbeteg.hu! Pár napja a pszichiáter a szorongásos, pánikrohamos problémáimra Setralin Sandozt írt fel reggeli szedésre, és mellé Lamolepet, amire határozottan úgy emlékszem hogy azt mondta este szedjem, a papírra és a receptre viszont...
        Tisztelt Doktornő, Doktor Úr! Panikbetegsemre írták fel a kedelyjavitot illetve frontint de úgy érzem vannak olyan napjaim ami több a pozitív mint a negatív hogy ha úgy érzem bekapok egy 0.25 felét neha az a fél is kiüt nem e artok magamba ezzel...