• Gyógyszercsere

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő / Doktorúr ! Hosszú évek óta szedek antidepresszánst és már többször váltotta őket az orvosom. Egy alkalommal olyan heves tüneteket váltott ki az új gyógyszer, hogy betegállományba kényszerültem hosszabb időre. Ezt követően Zoloftot szedtem évekig, amit a mellékhatásai miatt cseréltünk év elején 20 mg Dalsanra. A váltás semmilyen panaszt nem okozott. Az adagot fél tablettával növelni kellett májustól. Ennek nem éreztem semmilyen hatását, de a mellékhatások miatt ismét gyógyszercserét rendelt az orvosom. A Dalsant 2 naponta kell fél tablettával csökkentenem, majd 2 nap szünetet követően Velaxin 50 mg tablettát kell szednem 1 hétig, majd hetente emelni az adagot 3 db-ra. Azt mondta, hogy később elég lesz az 1 db is. Így nem lesz sok a 3 db ? Olvastam, hogy ez a gyógyszer nem az SSRI csoportba tartozik, mint a korábbi szerek. Félek a váltástól és az a kérdésem, hogy milyen mellékhatások fellépésére számíthatok ? Tudom, ezt előre megjósolni nem lehet, de mégis ennek a csoportnak milyen komplikációi lehetnek ? A munkám nem enged semmilyen "panaszt" és ráadásul már szorongat az idő a gyermekvállalásra is. Az orvosom szerint a gyógyszer mellett vállalhatok gyereket. Megbízom az orvosomban, de a neten annyi eltérő vélemény olvasható... Emellett még xanaxot szedek délben 1, este 1,5 db 0,25 mg-os tablettát, amit a javaslatára csökkentenem kell. Ezt is sajnos hosszú évek óta szedem. Amiatt is tartok a gyógyszertől, hogy panasz esetén az orvost közvetlenül nem tudopm elérni, csak üzenetet hagyni számára. A következő vizit szeptember végén lesz. Köszönöm válaszát : Anikó

        Dr. Diószegi Judit válasza a depresszió témában

        Kedves Levélíró! A venlafaxin hatóanyag ajánlott dózisa általában 75 mg, de lehet 150 mg is, ha az előző mennyiség nem hoz megfelelő javulást. A terhesség esetén mindenképpen beszélni kell orvosával, hogy tudjon róla. Az esetleges mellékhatások általában a kezelés előrehaladtával csökkennek, megjelenésük nem szükségszerű. Ha már előre erre koncentrálja a figyelmet, akkor a pszichésen is produkálhatja ezeket a tüneteket, egyébként a leírás alapján típustól függően 1-0.01 % előfordulási gyakoriságuk van. A mellékhatások hasonlóak lehetnek, mint a többi gyógyszernél: fáradtság, gyengeség, étvágy-és testsúlycsökkenés, gyomor-bélrendszeri panaszok, vérnyomás-és pulzus eltérések, szexuális-és vizelési zavarok, látászavar, pszichés panaszok, laboreltérések. Hangsúlyoznám még egyszer, ezek kialakulása nem szükségszerű!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2010. augusztus 19., 10:52; Megválaszolva: 2010. augusztus 23., 18:39

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Szeretném kérdezni, hogy a Concor Cor 2,5 mg és a Quetiapin 50mg vagy szükség esetén dózis növelés az az 75 mg szedhető-e együtt? A másik kérdésem az lenne, hogy a Quetiapin a bipoláris depresszió esetében is hatékony...
        Tisztelt Dr Nő 4 éve szedek Frisiumot Kezdetben 2*1 depresszióra pánikzavara kaptam az orvosomtól. Régóta próbálom fokozatosan abbahagyni de nem megy a végén mindég visszatérek rá.December óta már csak 2*negyedet szedek. próbáltam a reggeli...
        Fiatal korból hozott ez a betegség, de csak kb 10 éve diagnosztizálták. A jogosítványomat bevonták,3 évet vártam rá míg visszakaptam. Nagyjából 6 évig semmi probléma nem volt, amíg az egyik szakorvosom le akart szoktatni a...
        Jó napot kívánok. A napokban jártam pszhiiáter hölgynél és pszhilogus hölgynél is. Kevert szorongásos és depressziós zavart allapitottak meg. Frontint kaptam 3* 05.mg, és Cipralex gyógyszert először 5*negyed szem, aztán 5*fél szem,...
        Tisztelt DoktorNő! Segitseget szeretnem kerni. Enyhe szorongasos depressziom miatt Frontint szedek napi 3x1 0,25mg-os tablettat.4 napja derult ki viszont hogy kismama lettem. Felek elhagyni a gyogyszert de nem szeretnem ha a magzat serulne,beteg lenne ez...
        Kedves Doktornő! Érdeklődni szeretnék. Nagyon sokat foglalkoztam a munkámmal az elmúlt 3 évben szinte semmi szexuális kapcsolatom nem volt. a végére kiüresedettnek motiválatlannak éreztem magam. semminek nem tudtam örülni. Aztán volt egy...
        Szép napot kívánok! Epilepsziás vagyok Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy én már tanácstalan vagyok! Az év elején kezdödőt február környékén fel ment a vérnyomásom 170 körülire Kaptam rá vérnyomás csökentőt, ( tolura 80mg)...
        Tisztelt Doktornő,Doktorúr ! Pár hónapja jelentkeztek nálam hirtelen rosszulétek,szédülés,erős fejfájás,mellkasi nyomás,légzési nehézségek ,magas pulzusszám . 90% a hirtelen időjárás változásnál jelentkeznek mind a melegre mind a...
        Tisztelt doktornö! Nemtudom mit tegyek! Màr régòta érzem hogy nincs rendben velem valami.kiskoromtol kezdödöen mikor apu alkoholista volt,folyton vert engem es kiabàltak. Anyu mindig keson jott haza..otthon kiabalas..az iskolaban csufoltak bantottak...
        T. Dr. Pálvölgyi Rita! Fiam 27 éves és már több mint 4 éve szenved depresszióban. Pajzsmirigy nélkül született. Kicsi kora óta nem tudott beilleszkedni a közösségbe,furcsán viselkedett de ezt nem a pajzsmirigy hiány miatt...