• depresszió-és amit senki sem tud

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktorúr! 26 éves nő vagyok, 12 éve szenvedek depresszióban, 6 éve szedek rá antidepresszánsokat és ritkán nyugtatót. Valamelyest ezek helyre is tettek, jelenleg elég jól meghíztam, aminek örülök nagyon. Most viszont gondokkal küzdök, párkapcsolati és munkakeresés, elegem van nagyon a sikertelenségből, és bizomy, bár régen sosem szedtem anyi nyugtatót, amit az orvos elrendelt, sőt, le is álltam, és nem is voltam rászokva, nem kellett, most előfordul, h naponta akár 5-öt is beveszek a 0,5-ös xanaxból. Igaz, másnap alig emlékszem...Kérdésem nem konkrétan erre irányul, hisz tisztában vagyok azzal, hogy ezt nem kéne. Azt szeretném tudni, h hosszabb, vagy akár rövid távon milyen következményekkel jár a szedése, illetve nem csak ennek, hanem magának az antidepresszánsnak, ami köztudott, h az alacsony szerotonin szintet emeli meg, de mint a pillangó-hatás, más szerve is kihat, nem biztos, hogy pozitívan (Szendinek van egy jó könyve talán erről). Őszínte válaszát köszönöüm! Tisztelettel: N. Nikolett

        Dr. Diószegi Judit válasza a depresszió témában

        Kedves Nikolett! A Xanax hosszú távú szedése pszichés és testi függőséget okoz, későbbikeben a dóziscsökkentés csak lassan lesz lehetséges. Ahogyan Ön is tapasztalta álmosságot is okozhat. Az antidepresszánsoknak igen széles skálája van forgalomban, eltérő hatásmechanizmussal, melyek másként hatnak, ezért eltérő a mellékhatásprofiljuk is. Talán a leggyakrabban alkalmazott szerek az ún. SSRI (szerotonin visszavételt gátlók), ezeknél előfordulhat émelygés, hányás, álmatlanság, kezdetben nyugtalanság, szexuális zavarok.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2010. július 01., 22:32; Megválaszolva: 2010. július 02., 16:37

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Szeretném kérdezni, hogy a Concor Cor 2,5 mg és a Quetiapin 50mg vagy szükség esetén dózis növelés az az 75 mg szedhető-e együtt? A másik kérdésem az lenne, hogy a Quetiapin a bipoláris depresszió esetében is hatékony...
        Tisztelt Dr Nő 4 éve szedek Frisiumot Kezdetben 2*1 depresszióra pánikzavara kaptam az orvosomtól. Régóta próbálom fokozatosan abbahagyni de nem megy a végén mindég visszatérek rá.December óta már csak 2*negyedet szedek. próbáltam a reggeli...
        Fiatal korból hozott ez a betegség, de csak kb 10 éve diagnosztizálták. A jogosítványomat bevonták,3 évet vártam rá míg visszakaptam. Nagyjából 6 évig semmi probléma nem volt, amíg az egyik szakorvosom le akart szoktatni a...
        Jó napot kívánok. A napokban jártam pszhiiáter hölgynél és pszhilogus hölgynél is. Kevert szorongásos és depressziós zavart allapitottak meg. Frontint kaptam 3* 05.mg, és Cipralex gyógyszert először 5*negyed szem, aztán 5*fél szem,...
        Tisztelt DoktorNő! Segitseget szeretnem kerni. Enyhe szorongasos depressziom miatt Frontint szedek napi 3x1 0,25mg-os tablettat.4 napja derult ki viszont hogy kismama lettem. Felek elhagyni a gyogyszert de nem szeretnem ha a magzat serulne,beteg lenne ez...
        Kedves Doktornő! Érdeklődni szeretnék. Nagyon sokat foglalkoztam a munkámmal az elmúlt 3 évben szinte semmi szexuális kapcsolatom nem volt. a végére kiüresedettnek motiválatlannak éreztem magam. semminek nem tudtam örülni. Aztán volt egy...
        Szép napot kívánok! Epilepsziás vagyok Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy én már tanácstalan vagyok! Az év elején kezdödőt február környékén fel ment a vérnyomásom 170 körülire Kaptam rá vérnyomás csökentőt, ( tolura 80mg)...
        Tisztelt Doktornő,Doktorúr ! Pár hónapja jelentkeztek nálam hirtelen rosszulétek,szédülés,erős fejfájás,mellkasi nyomás,légzési nehézségek ,magas pulzusszám . 90% a hirtelen időjárás változásnál jelentkeznek mind a melegre mind a...
        Tisztelt doktornö! Nemtudom mit tegyek! Màr régòta érzem hogy nincs rendben velem valami.kiskoromtol kezdödöen mikor apu alkoholista volt,folyton vert engem es kiabàltak. Anyu mindig keson jott haza..otthon kiabalas..az iskolaban csufoltak bantottak...
        T. Dr. Pálvölgyi Rita! Fiam 27 éves és már több mint 4 éve szenved depresszióban. Pajzsmirigy nélkül született. Kicsi kora óta nem tudott beilleszkedni a közösségbe,furcsán viselkedett de ezt nem a pajzsmirigy hiány miatt...