• A legújabb fitnesztrendek I. rész

        Szerző:
        WEBBeteg

        Az újdonság általában motivál, de melyik az az aktuális fitnesz-őrület, ami megéri a pénzt, időt és energiát? Íme néhány a legújabb mozgásfajtákról, szakértői véleményekkel.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        TRX szuszpenziós tréner

        Lényege: ezt az edzésmódszert az amerikai tengerészgyalogság egyik különleges alakulata számára fejlesztették ki. A TRX nejlon hevederekből és fogókból áll, melyeket az ajtóhoz vagy más stabil szerkezethez erősíthetünk. Magassága állítható, így a testsúlyunkat használva fejtől talpig mindenféle gyakorlat elvégzésére alkalmas (fekvőtámasz, húzódzkodás, stb.). A felszerelés ára 60.000 Ft körül mozog és általában a felhasználóknak készített DVD-vel együtt árulják. A TRX-et használók véleménye szerint ezzel az eszközzel több izomcsoport dolgoztatható meg (szemben a talajon végzett gyakorlatokkal).

        Hirdetések

        A téma cikkei


        2/1 A legújabb fitnesztrendek I. rész

        2/2 A legújabb fitnesztrendek II. rész

        A szakértő véleménye: Brad Schoenfeld, fiziológus: “A TRX legnagyobb előnye, hogy meg kell őrizni a törzs egyensúlyát a gyakorlatok kivitelezése közben. Egy példa: ahhoz, hogy a talajon a fekvőtámasz kezdőpozícióját felvegyük, meg kell emelni a testet és megtartani azt, a hasizmok segítségével. Ugyanez a TRX-szel: hogy a bokánkat felfüggesztjük a hevederre, így a mell-, hát-, váll- és a hasizomzatnak is dolgoznia kell, hogy elkerülhessük a hasraesést. A TRX ugyanakkor univerzális, mert otthon is felfüggeszthetjük és változtathatjuk a beállítást, ezzel növelhetjük vagy csökkenthetjük a gyakorlat nehézségét.”

        Összegzés: A TRX  mindenkinek megéri, különösen azok számára, akik a különböző izomcsoportok fejlesztését kihívást jelentő gyakorlatok által szeretnék elérni, illetve azok számára is, akik nem szeretnének beiratkozni edzőterembe.

        Sporteszközök - kinek mi ajánlott?


        Régóta sportol? Most kezdte? Cikkünkből megtudhatja melyik hagyományos és divatos sporteszköz való önnek. Sorra vettük a mostanában divatos, valamint a hagyományos sportkiegészítőket és szakértőink segítségével kielemeztük őket. Sporteszközök - kinek mi ajánlott?>>

        HIIT (High-Intensity Interval Training) Magas Intenzitású Intervallum Tréning

        Lényege: a HIIT a rendszeres kardióedzést teszi szuperhatásossá: 20-30 másodpercig tartó rövid, de teljes erőfeszítéssel végzett gyakorlatokat iktatunk a könnyebb pihenő szakaszokba. A HIIT minden kardió mozgásforma esetében működik, mint pl. séta, kinti futás, elliptikus tréner vagy lépcsőzőgép. Ezzel a mozgásformával erősíthetjük a szívet, a tüdőt, a nagyizmokat, emellett a fanatikusok is kedvelik az állítólagos zsírégető hatása miatt, további előnye, hogy rövid ideig tart - 20-30 másodpercig átlagosan.

        Hogyan kezdjük el?

        Indítsunk egy lassú 5 perces bemelegítéssel, majd növeljük a sebességet (vagy az ellenállást a mozgás formájától függően) amíg a levegővétel gyorsabbá válik. Tartsa ezt a tempót 30 mp-ig majd csökkentse a sebességet (ellenállást) és folytassa így 2-4- percig. Ezt ismételje meg 3-szor, 4-szer. A szakértők tanácsa, hogy a HIIT magas intenzitása miatt hetente maximum háromszor iktassuk a mozgásprogramunkba.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A szakértő véleménye: A HIIT a kardiómozgás nagyszerű felhasználása - állítja Rachel Cosrgove, személyi edző. „Minél keményebben dolgozik a test, annál hosszabb időbe telik, míg eredeti állapotába kerül, ami egyúttal azt is jelenti, hogy az anyagcsere fokozottabban működik - több kalória ég el - még 24 órával az edzést követően is.” A HIIT a hason és lábakon található zsír eltüntetésében is különösen hatásos lehet: egy 2008-ban publikált kutatás szerint azok a nők, akik HIIT tréninget alkalmaztak, több zsírt égettek el a láb és has területeiről, mint azok, akik hosszabb, kevésbé intenzív kardió edzésmódszert alkalmaztak.

        (WEBBeteg)

         
        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Sarcoidosis

        Dr. Lajtos Melinda

        A betegség jelentősége abban áll, hogy kórlefolyása nem jósolható meg.

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

        Alvászavarok gyötrik? - Tippek a nyugodt alváshoz

        Elalvás előtt a legtöbben jó éjszakát kívánnak egymásnak, ám e jó kívánság megvalósulása sokak számára csak álom. Felmérések szerint a magyar lakosság 15-30 százaléka szenved valamilyen alvászavartól, és minden második ember találkozott már élete során ezzel a problémával. Az érintettek felénél az alvászavar kezelést igényel.

        Nem minden sport megengedett trombózis után

        A trombózis igen nagy trauma annak, aki versenysportolóként kénytelen volt szembenézni vele. Nemcsak a fájdalom és a gyógyszerek miatt, hanem azért is, mert az addigi életmódjában komoly változások állnak be.

        Az életmódváltást csoportosan könnyebb elkezdeni

        Az életmódváltás nemcsak lemondásokkal jár, de új szokásokkal is. Egyedül egy kicsit tanácstalan az ember, hiszen új alapanyagokat, új recepteket kell megtanulnia. Az étkezési szokás mellett a bevásárlási szokáson is változtatni kell, vagy éppen a mozgást kell becsempészni a napi rutinba. Ezeket a változásokat szakemberi segítséggel lényegesen könnyebb meglépni.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA