• Nehezen megy a munka? Ezért kell mozogni!

        Szerző:
        WEBBeteg

        Nem titok, hogy a testmozgás pozitív hatása nem kizárólag a test formássá válásában jelentkezik. A rendszeres testmozgást végzőkre a megnövekedett energiaszint, a nagyobb önbizalom és a pozitívabb életszemlélet jellemző. A testmozgás pozitív hatásai emellett a munkára is kihatnak. Bár nehéz számszerűsíteni, a szakemberek szerint mindezt megingathatatlan bizonyítékok bősége támasztja alá.

        Sport és egészség a WEBBetegen

        A testmozgás amellett, hogy fokozza a mentális teljesítményt, javítja az időbeosztással kapcsolatos képességeket, így a határidők betartását. Egy 2005-ös tanulmány szerint a testedzés mintegy 15 százalékos teljesítménynövekedést eredményez, mivel az edzés utáni fokozott véráramlás optimális feltételeket biztosít a fókuszált gondolkodást igénylő feladatok elvégzéséhez.

        Érzelmi hatások

        Mindannyian tudjuk, hogy a hangulatunk befolyásolja a munkateljesítményt. A testmozgás egyfajta elixírként hat, és akik rendszeresen mozognak, számos érzelmi pozitív hatásról számolnak be: toleránsabbak, higgadtabbak, a moráljuk fokozott, míg a szorongás, depresszió és hangulatingadozások mértéke csökken náluk. Emellett sokkal produktívabbnak és elégedettebbnek érzik magukat egy nap végén, mint azok a munkatársaik, akik nem mozognak.

        Egyéb hatások

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Bár ellentmondásosnak tűnhet, de a testmozgás több energiát ad a munkahelyen, és segít elkerülni az ebéd utáni leeresztést. Ezen kívül potenciálisan fokozza a csapatmunkára való képességünket, ami a produktivitás lényeges eleme. Egy kutatás szerint a rendszeres testmozgást végzők kevésbé valószínű, hogy elveszítik a türelmüket a többiekkel szemben, emellett 25 százalékkal kevesebb tervezetlen szünetet tartanak, és 22 százalékkal kevesebbet hiányoznak, mint nem sportoló munkatársaik. A rendszeresen mozgók körében emellett 17 százalékkal kevesebb a munkahelyi baleset is.

        A rendszeres testmozgás segíti a neuronok növekedését és erősíti az agy sejtjei közötti kapcsolatokat, emellett védi a neuronokat az öregedés során fellépő, szellemi hanyatlást okozó változásoktól.

        A kutatások szerint bárminemű rendszeres mozgás (a jógától a csapatsportokig a nordic walkingon át) érezteti a fent említett pozitív hatásokat, ám az olyan sportok, melyek a test mellett az agyat is megmozgatják (pl. műkorcsolya, sziklamászás, stb.) sokkal jobban optimalizálják az agyi funkciókat.

        WEBBetegForrás: WEBBeteg
        Cs. K., fordító; healthyliving.azcentral.com
        Orvos szakértőnk: Dr. Árki Ildikó, háziorvos

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Kiégés szindróma

        Dr. Balogh Katalin

        Azokat sújtja, akik munkájuk során társadalmi segítő funkciót látnak el.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

        Alvászavarok gyötrik? - Tippek a nyugodt alváshoz

        Elalvás előtt a legtöbben jó éjszakát kívánnak egymásnak, ám e jó kívánság megvalósulása sokak számára csak álom. Felmérések szerint a magyar lakosság 15-30 százaléka szenved valamilyen alvászavartól, és minden második ember találkozott már élete során ezzel a problémával. Az érintettek felénél az alvászavar kezelést igényel.

        Nem minden sport megengedett trombózis után

        A trombózis igen nagy trauma annak, aki versenysportolóként kénytelen volt szembenézni vele. Nemcsak a fájdalom és a gyógyszerek miatt, hanem azért is, mert az addigi életmódjában komoly változások állnak be.

        Az életmódváltást csoportosan könnyebb elkezdeni

        Az életmódváltás nemcsak lemondásokkal jár, de új szokásokkal is. Egyedül egy kicsit tanácstalan az ember, hiszen új alapanyagokat, új recepteket kell megtanulnia. Az étkezési szokás mellett a bevásárlási szokáson is változtatni kell, vagy éppen a mozgást kell becsempészni a napi rutinba. Ezeket a változásokat szakemberi segítséggel lényegesen könnyebb meglépni.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.