• Gyógyszer hatásának késése

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Miért van, hogy mostanában gyógyszerek amiket beveszek nem hatnak kellő gyorsasággal? Példákkal tudom jól bemutatni: vettem be hashajtót és akkor semmi...két nap múlva hasmenésem volt. Pánikbeteg vagyok, xanax-ot csak úgy szedek, hogy ha esetleg rosszabbul vagyok (havonta 2-3x) beveszek egy szemet. Régebben mindig 15-20 perc alatt éreztem, most viszont csak 1-2 nap után nyugszom meg. Tehát 1-2 nap után érzem azt az ernyedtséget amit régebben 15-20 perc után éreztem. Olyan mintha késne a hatás minden gyógyszernél? Arról szeretnék érdeklődni, hogy lehetséges-e hogy lassabban (sokkal) szívódik fel valamilyen betegség miatt gyógyszer? Lehetséges, hogy a xanax-hoz csak hozzászoktam, de azért ha van ilyen típusú betegség, kérem tájékoztasson!

        Dr. Diószegi Judit válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Kérdező! A hashajtóknak többféle típusa és hatáserőssége létezik. Előfordul, hogy valakinél az egyik típus nem hatásos, vagy akár ugyanazok gyógyszerből is a gyógyszerleírás javaslatának megfelelően más dózisra van szüksége. A Xanax esetében is többféle hatáserősségű tabletta létezik, az egyén betegségének és aktuális állapotának megfelelően állapítja meg a kezelőorvos, hogy milyen dózisra van szüksége. Nem írja, jár-e pszichiáterhez, milyen diagnózissal kezelik. Szrorngásos kórképek esetében ugyanis antidepresszáns gyógyszerek jelentik a terápiát, a szorongáscsökkentők (Pl.:Xanax) szedése kezdetben, szükség esetében indokolt, melyet későbbiekben elhagynak. Lehet, hogy más készítményre van szüksége, lehet, hogy változott korábbi diagnózisa, állapota. Hiszen ezek függvényében választ a kezelőrvos terápiát. Mindezektől függetlenül előfordul, hogy valakinél egy bizonyos gyógyszer nem hatásos, de ezt akkor lehet megállapítani, ha megfelelő betegségben, megfelelő dózisban szedte az illető. Illetve bizonyos gyógyszerek együttes szedése ronthatja egymás hatását, akár az elfogyasztott étel-ital típusa is befolyásolhatja azt. A kezelőorvossal szükséges éppen ezért konzultálni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2011. január 09., 17:02; Megválaszolva: 2011. január 11., 15:22

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ doktor úr! Kb. 1 hónapja hasi panaszokkal és hangulat ingadozással fordultam orvoshoz, aki elküldött laborvizsgálatra. Vérkép jó, széklet negatív, viszont talátak + feherjét a vizeletemben ami elvileg a magas vérnyomás...
        Üdvözlöm! Nem tudom mi lehet a bajom egyre több minden szerintem. sokáig kezeltek skizofréniával, aztán szóban áttértek a depresszió lehetőségre is, viszont közbe gyógyszereket kaptam ami után vért vettek, egyre rosszabb volt a vérképem,...
        Kedves Doktornő! Azzal a problémával fordulok Önhoz,hogy párommal kisbabát szeretnénk meg talán ebben az évben. Viszont én már 4 éve Frontint szedek,0,5mg 2-3x egy nap szorongásom miatt. Nagyon félek beteg lenne a baba a gyógyszerek miatt de...
        Tisztelt Doktor ur/Doktorno! A kovetkezo dolgoban szeretnek segitseget kerni.Egy 57 eves noi ismerosomnek szeretnek segiteni akinek napi szinten fajdalmai vannak a tarkojaban hatul erez fajdalmat a labai nagyon gyengek es folyamatosan zug a fule es...
        Kedves Doktornő! Tialera nevű gyógyszert szedek egy hónapja pánikbetegségre Elején frontint is szedtem 0,25mg, de azt már elhagytam, 1-2 hete teljesen jól voltam Most a napokban viszont a megőrüléstől rettegek egész nap, nagyon rossz ez az...
        Üdvözletem! Pánikbetegként 10 mg-s Cipralexet szedek napi 2x1-t. Azt szeretném megkérdezni, hogy a Bioxan nevű táplálékkiegészítőt és a Cipralexet alkalmazhatom-e egyszerre? Üdvözlettel Zoltán!
        Tisztelt doktornö.Panaszaim kb 5 honapja kezdodtek nehézlégéssel terhelésre fokozodik szinte egyfolytában sóhajtozom mert ugy érzem nincs elég levegőm.Akkor el mentem sbora ahol ekg vérvétel ki zárták az infarktust mellkasröntgen negativ.A...
        Tiszteletem panaszaim kb 4 honapja kezdodtek allando mellkas ill hat fajdalom nehezlegzes kohoges ez ido alatt 3 tudo rontgenem volt mind negativ kardiologusnal jartam ekg sziv uh negativ evek ota generalizalt szorongasom es szomatizacios zavarom van kb 9 eve...
        Tisztel webbeteg.hu! Pár napja a pszichiáter a szorongásos, pánikrohamos problémáimra Setralin Sandozt írt fel reggeli szedésre, és mellé Lamolepet, amire határozottan úgy emlékszem hogy azt mondta este szedjem, a papírra és a receptre viszont...
        Tisztelt Doktornő, Doktor Úr! Panikbetegsemre írták fel a kedelyjavitot illetve frontint de úgy érzem vannak olyan napjaim ami több a pozitív mint a negatív hogy ha úgy érzem bekapok egy 0.25 felét neha az a fél is kiüt nem e artok magamba ezzel...