• Pánik szindróma,depresszió

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt dr nő/úr,azzal a súlyos problémával fordulnék önhöz,hogy már 3 éve tart nálam ez a betegség,de még csak most köteleztem el magam,hogy orvoshoz fordulok.A háziorvosomtól a Pszichiátriára kaptam beutalót.ugyanis most már egyre sürübben jelentkeztek a tünetek.(pl. nagyon heves szivdobogás ,ájulás érzet,remegés, gyengeség,nyugtalanság,halálfélelem,szájszáradás)ezek a tünetek majdnem mind eggyszerre jelentkeztek.Felirt nekem a pszichiáter főorvosnő egy antidepresszánst(Paroxat 20 mg) és egy alprazolamot(xanax 0.25 mg) mind a két gyógyszerből napi eggy-eggy.de olyan mint hogyha nem is szedtem volna be ilyen kis dózisba.Én önkéntesen megeltem napi háromra a xanaxot,igy már valamennyivel jobb,de még most sem érzem magam a legjobban.Az lenne a kérdésem,hogy ezt a két gyógyszert eggyütt szedve nem lehet semmi komolyabb bajom?És gyógyszerek nélkül nem lehet valamilyen formában kontrollálni ezt a betegséget?mert már ott tartok egyedül nem merek kimozdulni semerre.attól rettegek hogy vajon mikor tör rám a következő roham.nagyon rossz érzés néha ugyérzem megőrülök.Előre is köszönöm a válaszát.

        Dr. Diószegi Judit válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Levélíró! A pánikbetegség kezelése antidepresszáns gyógyszer, kezdetben szorongáscsökkentővel kiegészítve (pl.: Xanax), melyet később el kell hagyni. Emellett fontos a pszichoterápia, de mivel ez a kezelés csak hosszabb idő után fejti ki hatását, ezért indokolt kezdetben a gyógyszeres terápia. Pont azért, hogy a páciens ne zárkózzon el a külvilágtól, mert az csak a betegséget erősíti tovább. A Paroxat szükséges dózisa általában 20 mg,maximum 60 mg-ig növelheti a kezelőorvos, ha indokoltnak látja. De tudnia kell, hogy a hatás kialakulásához legalább 2 hét szükséges, előfordulhat, hogy esetleg több. De lehetséges, hogy későbbiekben terápia módosításra van szükség, ezt pszichiáterre tudja majd eldönteni. A két gyógyszer szedését orvosa is javasolta, tartsa be orvosa terápiás utasításait.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2010. szeptember 21., 10:04; Megválaszolva: 2010. szeptember 22., 18:28

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...
        Tisztelt doktor/nő! Gyermekkorom óta elő jönnek külön panaszok... Java részt ugyan az... Sok mindentől félek... Sétálni nem tudok az úton sokáig, mert rám jön olyan érzés mintha én nem én lennék... Mintha nem ezen a világon lennék......
        Üdvözletem! Azzal a kérdéssel fordulnék önökhöz, hogy én 7 éves korom óta pánikbetegség ellen küzdök, bár már kb. 1 éve nincsenek rohamok, de folyamatosan új problémák jelentkeznek. Jelenleg 3 órája próbálok elaludni, de nem megy. A...
        Üdv! 26 éves férfi vagyok! Voltam a panaszommal házi orvosnál többször is! Maszek kardiológusnál aki észrevette,hogy az egyik szívbillentyűm nem zar csak 95%osan! Viszont ezek a panaszok nem ezert vannak! Mindenki azt mondta semmi bajom! Panaszok...
        Jó napot kívánok. Köszönöm a válaszát. A Frontint 2017.aprilis óta szedem. Sajnos 2*1db 0.25mg indultam, mostmár 4*-5*/1db 0.25mg tablettanal járok. Igen érzem magamon h.hozzászoktam mert nem veszek be torokban folytó érzés jön vagy épp...