• Pánikbetegség és homeopátia

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt dr.nő/úr! Sajnos pár éve volt egy idegösszeomlásom, amiből talpra álltam. Kb.1 éve viszont előjött egy pánikbetegségem, mely mostmár rohamokat is okoz(erős szívdobogás érzés, hidegrázás remegés, rossz közérzet, mellkas nyomás, nehéz légzés) + ezek mellé társult a szorongás is! Gyönyörű gyermek édesanyja vagyok és bódító gyógyszerek nélkül szeretnék élni. Egyik kérdésem az lenne, hogy tudnának-e ajánlani valamilyen homeopátiás készítményt, aminek nincs mellékhatása? (Mert ezekből a betegségekből kifolyólag sajna szinte minden gyógyszer mellékhatása előjön.) A másik kérdésem az lenne, hogy ma kezdődött a bal mell alatti résznél olyan mintha a bordák között égő-fájó érzés lett, ami bal oldalon a lapockám alattig húzodik. Viszont a gyomrom is ég. Ezt szintén ez a pánikbetegség és szorongás okozza, vagy gyomorsav, esetleg valami más? Válaszait várom és előre is köszönöm. Tisztelettel: Kati

        WEBBeteg szakértő válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Kati!

        Leírt tünetei alapján a pánik zavar valóban egy elképzelhető diagnózis az Ön esetében, bár az utalás szintjén említett "idegösszeomlás"
        (pszichózis?) erősen árnyalja a képet, mint előzmény.
        A pánik szorongásos betegség, és sajnos a szorongás gyomorpanaszokat is okozhat, érdemes vigyázni, nehogy ez szervi gyomorkárosodássá fajuljon, pl. fekéllyé.

        Nem vagyok a valódi természetgyógyászat, gyógynövények ellensége, ám ne kövezzen meg senki, a homeopathiás készítményekben én nem hiszek, szerintem ezek hatása maximum placebo szinten működik. Placebo hatás révén a teljesen hatóanyagmentes (kvázi nem valódi, csak annak látszó) tabletta is segít látszólag erre fogékonyaknál, de sajnos a placebo velejárója, hogy minden csoda 3 napig tart, így az újdonság varázsának elmúltával a korábbi tünetek rövidesen menetrendszerűen visszatérnek.
        Ha Önnek jelenleg is problémái és "idegösszeomlásos" előzményei vannak, akkor ne ódzkodjon valódi megoldások keresésétől, a gyógyszeres mellékhatásoktól való túlzott félelmében csak értékes időt veszít és közben konzerválja a tüneteit, melyek krónikussá válnak. A pánik szorongásos betegség, Ön pedig most a terápiától szorong előre, ami elég paradox, ne csússzon bele egy ördögi körbe, mely lehúzza. Minden gyógyszernek, aminek hatása van, sajnos van kockázata is, de ez a kockázat kicsi, és szerintem nem nagyobb, mint elmenni a boltba, bevásárolni, majd hazaérni. Ön jár boltba? Pedig ekkor is lehetne megállás nélkül félni, hogy elüti Önt egy autó, kirabolják az utcán, stb. Igen, előfordulhat mellékhatás, de a kockázat kicsi, a tünetek kezeletlenül maradásának a kockázata viszont igen nagy. Mérlegeljen...!

        Amikor valakinek minden gyógyszer kapcsán valami mellékhatása jön elő, akkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy az tényleg mellékhatás volt-e, vagy csak a gyógyszertől való szorongás vezeti tévútra a beteget és rajta keresztül az orvost. Olyan, hogy valaki mindenféle gyógyszertől mellékhatást tapasztal, valójában nincs. Émelygés, rossz közérzet, viszketés, gyengeségérzés, stb. például olyan gyakoribb szubjektív mellékhatásélmények lehetnek, amik tisztán szorongásos alapon is kialakulnak, az ilyen betegek akár még a placebora is mellékhatást jeleznek, ami egyébként hasznos segítség a jelzett tünetek szervi vagy pszichés voltának elkülönítésekor. A szorongó beteg első dolga, hogy a gyógyszer tájékoztatóját alaposan elolvassa, és ott felsorolt akármilyen csekély kockázatot is hamarosan felismeri magán. Ez pedig igen rossz tendencia, mert nagyon megnehezíti a beteg gyógyítását, potenciális eredményes gyógyszerek esnek ki ezzel a lehetőségek közül.

        A gyógyszerek egyike sem "bódító", viszont tény, hogy sokan szedik saját kútfőből a gyógyszereket össze-vissza, és a túladagolás vezethet ilyen eredményre. Ezért fontos, hogy minden módosítást csak orvosával egyeztetve tegyen.

        Ha viszont a gyógyszeres terápiától végképp tart, akkor is van lehetőség a segítségre, mert pszichoterápiás módszerekkel is lehet kedvező eredményt elérni pánikbetegeknél!

        Jó egészséget kívánva:

         

        Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-10-22 08:49:34; Megválaszolva: 2011. augusztus 11., 08:47

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő! Azzal a kérdésel fordulok önhőz hogy pánikbetegség miatt több mint egy éve Escitalopramot szedek napi 10 mg-os adagban. Régen versenyszerűen sportoltam és most újra szeretnék versenyszerűen sportólni. Ehez azonban sajnos...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Olyan kerdessel fordulok Önhöz hogy 14 évesen diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget amit kezeltek,attaraxot kaptam illetve terápiát.Ezt akkor sikerült lekűzdenem. Majd 19 évesen kaptam egy aurás migrénes rohamot...
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Tavaly nyáron kezdődött a problémám, ám akkor nem találtak semmit. Az első tünetem az volt, hogy a vérnyomásom hirtelen 140-re emelkedett, ami általában 120 körül szokott lenni. Ez a tünet összesen három...
        Jó napot! 8 hónapja megszűltem a 2.gyermekemet.Nagyon sok stresszen mentem keresztül a terhesség alatt és a szülés után is szinte napi szinten. Körülbelül 3-4 hónapja tart ez hogy állandó hányingerem van. Egy ideig féltem kimenni az utcára...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...