• Agyvérzés utáni zsibbadás és égő érzés kezelése

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Édesapám nevében írok Önöknek, aki 51 éves és márciusban került kórházba gyakori fejfájás, szédülés és gyors látásromlás miatt. Megállapították, hogy AVM betegsége van, amit gammakéssel kezeltek és beültettek neki egy shunt-öt (Sophysa szelep), a harmadik agykamrába is. Ezekután (sohase volt magas vérnyomása, inkább mindig alacsony volt) hirtelen felszökött a vérnyomása, és agyvérzést kapott. Nehezen tudott beszélni, félig legörbült a szája, és nagyon zsibbadt a bal oldala. 3 hétig feküdt szinte teljes mozdulatlanságban, ezekután jöhetett csak haza, de csak segítséggel tudott járni. Azóta a járása, fogása helyrejött, a beszéde is, viszont a zsibbadás az egész bal oldalán megmaradt és égető érzéssel párosult. Erre az orvos Tegretol nevű gyógyszert ajánlott, amitől kis mértékben jobb lett viszont teljesen kikészült tőle a gyomra, és sokkal ingerlékenyebb, izgatottabb lett, mint aki nem tud uralkodni az érzésein, ezért abbahagyta a szedését egy másik orvos ajánlásával. Mostmár nagyon el van keseredve, mert nagyon fáj neki az egész bal oldala, azt mondta olyan érzés mintha öngyújtóval folyamatosan égetnék a bőrét. Teljesen el van keseredve, mert minden orvos csak türelemre és pihenésre inti, de megsimogatni, vagy megérinteni sem lehet mert fáj neki. Mit tehetnénk? Hova, vagy kihez forduljunk gyógymódért? Lehet-e teljes életet élni majd ilyen tünetek nélkül is? Válaszukat előre is köszönöm: Gábor

        WEBBeteg szakértő válasza a stroke témában

        Kedves Gábor!

        Magát a zsibbadásérzést gyógyszeresen sajnos nem igazán lehet kezelni, az égő érzésre adható a Tegretol, amit már kipróbáltak, illetve a Teperin, Anafranil, Gordius nevű gyógyszerek. Ezek még esetleg megpróbálhatók, sok esetben hatékonynak bizonyulnak. Emellett a betegek visszajelzései szerint az akupunktura is jó hatású . Megpróbálhat a fent javasolt gyógyszerek mellé magas vitamintartalmú B-vitamin komplexet is szedni, kezdetben akár injectios formában is.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Gál András
        urológus

        Dr. Gál András
        Kedves Kérdezőnk!
        Amennyiben elégedett volt a válasszal, kérjük, támogassa a rovat működését egy emelt díjas SMS elküldésével. Az SMS díja bruttó 329 Ft.
        Kérjük, küldje el a WB szót a következő telefonszámra:

        06-90-642-541
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2009-11-25 20:23:01; Megválaszolva: 2009. november 25., 20:23

        Tudjon meg többet: stroke

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Webbeteg, nagymamám 84 éves, a múlt héten nagyon fájt a feje, rosszul érezte magát, így elment a háziorvosához, aki a neurológiára küldte. Pénteken ment el a neurológiai szakrendelésre, ahol 4 órát kellett várnia. Nagyon rosszul...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Rokonom tegnap strokeot kapott 60 évesen dohányzott is illetve a 80 éves rokont is ápolnia kellett aki szintén agyvérzést kapott és sokat vitatkoztak ezáltal elég stresszes élete is volt. Kórházba szállították...
        Üdvözlöm ! A kérdésem a következő:az édesanyám 75 éves kapott márc.10.-én egy strokot ami a beszédközpontját érintette a bal oldalán a homlok felett.Gyorsan javult az állapota 1 hétig volt a kórházba a beszéde nem volt tökéletes...
        2011. húsvét előtt agyi infarktust kaptam. Előtte január, enyhe csak beszédhibával járó stroke. Infúziós kezelés,rehab (Csákvár),súly. bal.o. bénulás. 3.-os bottal járóképes, bal f.vtg.béna. 2 neu.r-i controll, csak gyógyszer, 2x1 hét...
        Több agyi ischémiás infarktusom volt már. Koleszterincsökkentők mellett Clopidogrelt szedek vérlemezke összecsapódás ellen. Azonban az INR értékem ilyen 0,89 körüli. Azt olvasom, hogy sztrok után 2 és 3 közt kellene lennie a véralvadási...
        Tisztelt Orvos Válaszol, május 2-án kerültem kórházba, a diagnózis agytörzsi stroke. A jobboldalam részlegesen lebénult, nyelési nehézség (főleg folyadék) és beszédzavar tünetekkel, melyek főleg május 3-án jelentkeztek. A CT vizsgálat...
        Tisztelt Doktornő/úr! Édesapám 2010 nyarán kapott stroke-ot. Este 8 órakor kezdte magát furcsán érezni, sajnos a családnak csak éjfélkor szólt, ekkor vittük be a kórházba. Tehát kb. négy óra telt el az észlelés és a beavatkozás...
        Édes anyám bal kezes, enyhén cukros, magasvérnyomással és gyógyszeresen kezelt szívritmuszavarral küzd. Ezek mellé márc.26-án stroke érte. 4 hete van kórházban, 2 hétig naponta érzékeltük a javulást. Jobban emelte a béna lábát, egyre...
        Stroke után naponta egy szem aspirin protect tablettát szedek véralvadásgátlóként. Kérdésem az lenne, hogy milyen élelmiszerek csökkenthetik a hatását. Például az avokádó esetén olvastam, hogy a véralvadásgátló szerek hatását...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Édesanyám pénteken reggel kapott agy ér infarktust, estére kórházba jutott, ahol infúzióval kezelik. Napi egy infúziót kap. Laikus szemmel nézve tudatánál van, emlékszik mindenre, és válaszol is a kérdésekre, de...
        Tisztelt doktor úr/hölgy! Egyik hozzátartozóm 44 éves, férfi 4 napja agyvérzést kapott, össze esett az utcán, elájult, azonnal bevitte a mentő. Az agyvérzés azt mondták nagy kiterjedésű, súlyos és a kisagyat érintette, nem vérrög okozta,...
        Tisztelt Doktornő/Úr! A nővérem (55 éves) ez év jan.6-án agyi infarktust kapott, a jobb agy főverőerét zárta el valami. Nem tudni, hogy mennyi idő telt el addig, amíg a kórházba került, mert a férje csak reggel 9 órakkor vette észre, hogy...
        Szeretném megkérdezni,hogy mi a különbség a vérhigitó és a trombozisgátló gyógyszer között.Férjem /65 éves/két agyi infaktusa volt,ő vérhigitót kap/clopidrogél/.Viszont gondolom az agyi infaktust rög okozta,akkor miért nem...
        Tisztelt Dotornő/Úr! Édesapám 4 napja agyi infarktust kapott.Lebénult a jobb oldala és sajnos beszélni sem tud.Tegnap volt CT-n ami kimutatta hogy a sérült terület az agyában nagyobb lett a gyógyszerek szedése ellenére is.A jobb lábát már...
        Tisztelt Szakértők! Édesanyámnak (53.éves) "elzáródásos" stroke- ja volt ma éppen 2 hete. Az orvosok elmondása szerint a bal oldali érben képződött vérrög következtében. Szabolcs Szatmár Bereg megyében szállították egy kórház...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő Édesapámnak karácsony első éjszakáján agy infarktusa volt! Nem tudtuk, hogy mi baja lehet, mert erős fejfájásra(bal oldal), szédülésre és hányásra, hányingerre panaszkodott! Kihívtuk az ügyeletes orvost, aki azt...
        Édesapám 53 éves és agyvérzést kapott, 3 napja fekszik az intenziven, még nem kelt fel sajnos, de egyszer már kinyitotta a szemét, továbbá mozgatja a kezét,lábát,vállát,fejét és már a nyelvét is kezdi igaz mindig kicsiket. Még...
        A párom (37 éves, eddig ilyen gyógyszereket szedett: Coverex AS, Lokren, Rosuvastin, Frontin) 2 hete rosszul lett, fejtetőn tompa nyomást érzett hányingere ill. beszédzavara volt. Azonnal kórházba mentünk (Idegsebészet, Stroke) ahol...
        Érdeklődni szeretnék hogy a volt páromnak aki 60éves idén májusban kétszer kapott már strokot.Most vasárnap annyit vettünk észre hogy látás kiesések jöttek nála létre.Beutalták a kórházba ahol csináltak egy ct-ét és megállapitották...
        A párom édesanyja 6 hete kapott egy srokeot,állapota már stabil,de a bal keze nem mozog,a bal lába minimálisan javult de nem tud felülni sem egyedül. a kezelőorvosa úgy tájékoztatott minket hogy kis lágyulása van,de rossz helyen,ez nekünk...