• Antidepresszáns megvonási tünetei lennének?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        T. Doktor Nő/Úr ! A Dalsan nevű gyógyszert cseréljük le orvosommal a mellékhatásai miatt. Emellett még xanaxot szedek, napi 0.6 mg-t. Két naponta fél tablettával kellett csökentenem a Dalsan adagot, majd két nap szünetet követően az 50 mg-os velaxin tablettát 1 hétig este 1, majd 1 hétig este 2db, végül reggel 1, este 2 tablettát kell szednem. Most ott tartok, hogy az esti két szemet kell bevezetnem. Tulajdonképpen eddig zökkenőmentes volt az átmenet, de tegnap rosszul aludtam álmokkal, rosszul éreztem magam egész nap, nagyon rossz volt a közérzetem, ami valahogy a gyomromból feszültséggel indult ki. Szédelegtem, izzadtam is, összességében nem tudom leírni az érzeteim. Ma éjjel sem volt jó és érzem, hogy még ma sem vagyok jól. Mi lehet ez ? Megvonás vagy épp a gyógyszer hiánya ? Lehet, hogy a párás meleg időre reagálok így ? Korábban is megviseltek a frontok és nem voltam teljesen panaszmentes. A korábbi gyógyszer egyik mellékhatása a szexuális étvágy hiánya volt, amit nem érzek visszatérni. Lehet ebben még változás ? Mi a véleménye a gyermekvállalásról e gyógyszerek mellett ? Amikor kialakult a betegségem, nem a jellegzetes pániktünetek voltak a jellemzőek, hanem túllégzés és a bizonytalanság érzéses jellegűek. Mit tegyek , hogy elmúljanak ? Orvosommal hó végén találkozom csak. Köszönöm megtisztelő válaszát ! Anikó

        WEBBeteg szakértő válasza a depresszió témában

        Kedves Levélíró! A gyógyszerváltás nem mindig megy zökkenőmentesen, mivel az egyik készítmény mennyisége lecsökken, a másiké pedig fokozatosan emelkedik, idő, míg eléri a terápiás dózist. Ugyanakkor időbe telik, míg kifejti hatását. Dalsan hirtelen megvonásakor fordulhatnak elő megvonási tünetek, ezért amikor leállítják a terápiát, a fokozatos csökkentést 1-2 hét alatt kell megtenni. A Velaxin mellékhatásai között szerepelnek a rendellenes álmok, idegesség, szédülés. Jeleznie kell a problémát kezelőorvosának, ha nem rendeződik az állapota. Vizsgálatra van szükség, hogy eldöntsék, mi áll a háttérben. A szexuális vágy hiánya rendeződhet. Terhesség alatt nem javasolt Xanax szedése, Velaxin esetében pedig a várandósság tervezése előtt konzultálni kell a kezelőorvossal. Lehetőség szerint kerülni kellene ezt a gyógyszer szedését is, ha a beteg állpota nem engedi a gyógyszermentességet, akkor egyedi mérlegelés szükséges. A pszichoterápia megkezdését mindenképpen javasolnám.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Kérdés: 2010. szeptember 13., 22:17; Megválaszolva: 2010. szeptember 16., 18:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Szeretném kérdezni, hogy a Concor Cor 2,5 mg és a Quetiapin 50mg vagy szükség esetén dózis növelés az az 75 mg szedhető-e együtt? A másik kérdésem az lenne, hogy a Quetiapin a bipoláris depresszió esetében is hatékony...
        Tisztelt Dr Nő 4 éve szedek Frisiumot Kezdetben 2*1 depresszióra pánikzavara kaptam az orvosomtól. Régóta próbálom fokozatosan abbahagyni de nem megy a végén mindég visszatérek rá.December óta már csak 2*negyedet szedek. próbáltam a reggeli...
        Fiatal korból hozott ez a betegség, de csak kb 10 éve diagnosztizálták. A jogosítványomat bevonták,3 évet vártam rá míg visszakaptam. Nagyjából 6 évig semmi probléma nem volt, amíg az egyik szakorvosom le akart szoktatni a...
        Jó napot kívánok. A napokban jártam pszhiiáter hölgynél és pszhilogus hölgynél is. Kevert szorongásos és depressziós zavart allapitottak meg. Frontint kaptam 3* 05.mg, és Cipralex gyógyszert először 5*negyed szem, aztán 5*fél szem,...
        Tisztelt DoktorNő! Segitseget szeretnem kerni. Enyhe szorongasos depressziom miatt Frontint szedek napi 3x1 0,25mg-os tablettat.4 napja derult ki viszont hogy kismama lettem. Felek elhagyni a gyogyszert de nem szeretnem ha a magzat serulne,beteg lenne ez...
        Kedves Doktornő! Érdeklődni szeretnék. Nagyon sokat foglalkoztam a munkámmal az elmúlt 3 évben szinte semmi szexuális kapcsolatom nem volt. a végére kiüresedettnek motiválatlannak éreztem magam. semminek nem tudtam örülni. Aztán volt egy...
        Szép napot kívánok! Epilepsziás vagyok Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy én már tanácstalan vagyok! Az év elején kezdödőt február környékén fel ment a vérnyomásom 170 körülire Kaptam rá vérnyomás csökentőt, ( tolura 80mg)...
        Tisztelt Doktornő,Doktorúr ! Pár hónapja jelentkeztek nálam hirtelen rosszulétek,szédülés,erős fejfájás,mellkasi nyomás,légzési nehézségek ,magas pulzusszám . 90% a hirtelen időjárás változásnál jelentkeznek mind a melegre mind a...
        Tisztelt doktornö! Nemtudom mit tegyek! Màr régòta érzem hogy nincs rendben velem valami.kiskoromtol kezdödöen mikor apu alkoholista volt,folyton vert engem es kiabàltak. Anyu mindig keson jott haza..otthon kiabalas..az iskolaban csufoltak bantottak...
        T. Dr. Pálvölgyi Rita! Fiam 27 éves és már több mint 4 éve szenved depresszióban. Pajzsmirigy nélkül született. Kicsi kora óta nem tudott beilleszkedni a közösségbe,furcsán viselkedett de ezt nem a pajzsmirigy hiány miatt...