• A hideg víz növeli a teljesítőképességet

        Szerző:
        WEBBeteg

        A kiadós testmozgás után sokak szerint a meleg vizes zuhanyzásnál nincs kellemesebb. Ha már sportolásról és teljesítményről van szó, inkább a víz lehűtése ajánlott - bizonyította be egy friss tanulmány.

        A profi sportolók tudják és alkalmazzák is: egy kemény edzés után a hideg vizes zuhanyzás hathatós segítséget nyújt a regenerációban és a teljesítményfokozásban is. A hatás felerősítésére azonban még egy lehetőség létezik - olvasható egy ausztrál kutatás összefoglalójában: a meleg és hideg víz váltakozása.

        Hirdetések

        Joanna Valle és az canberrai székhelyű Ausztrál Sportintézet számos munkatársa a zuhanyzáshoz használt, különböző hőmérsékletű vizet vette alaposabb elemzés alá. A megfigyelés során összesen tizenkét profi kerékpárversenyző volt Valle segítségére azzal, hogy egy átlagosan kemény, öt napos tréningperiódus során a kutatók rendelkezésére álltak.

        A kerékpárosoknak a szigorú tudósok az egyes napok végén egyenként 14 perces lazítást engedélyeztek, s a következő regenerálódási formák közül választhattak: rövid idejű fürdőzés 38, vagy 15 fokos vízben, a két fürdő váltakozása, illetve normál, "vízmentes" pihenés.

        Minél melegebb, annál gyengébb teljesítmény

        Az öt nap elteltével Valle és csapata nekilátott az eredmények elemzésének, és megállapították, hogy a hideg vizes fürdőt, valamint a hideg és meleg víz váltakozására alapuló váltófürdőt alkalmazók teljesítménye érezhetően magasabb lett, míg a meleg vízben ázó, vagy a normál pihenést választóké ezzel ellentétben csökkent.

        A hideg víz 0,1 és 2,2 százalék közötti, a váltófürdő 0,1 és 1,7 százalék közötti teljesítményjavulást eredményezett, a meleg víz és a passzív pihenés pedig 3,4-3,7 százalékos teljesítményromlást hozott magával.

        A kutatás eredményei a mindennapokban is alkalmazhatók, nem kell tehát a versenysportokig elmenni.

        (WEBBeteg - K.J., fordító, Forrás: fitforfun.de; lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Kiégés szindróma

        Dr. Balogh Katalin

        Azokat sújtja, akik munkájuk során társadalmi segítő funkciót látnak el.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        A kedvenc zenénk hallgatása növeli a teljesítményünket

        Akár a klasszikus, akár a metál zene rajongói közé tartozunk, egy nemrég végzett kutatási eredmény szerint, a kedvenc zenénk hallgatása nem csak élvezettel tölt el bennünket, hanem a sportteljesítményünket is javítja.

        A vizsgadrukk leküzdése

        A vizsgadrukk az az érzés, amivel előbb-utóbb mindenki találkozik az élete során. Legyen az egy KRESZ-vizsga vagy egy matematika érettségi. Különbözőek vagyunk abban, hogy mennyire izgulunk a vizsgák során. A vizsgadrukk azonban leküzdhető.

        A kerti munka jó hatással van az idegrendszerre

        A XXI. században időt kell adni a pihenésnek is. Sokan a kertjüket a második nappalikét használják. Így a kerti bútoroknál is nagyon fontos a kényelmi szempont. Az árnyékolásvédelem a káros sugarak elől ad menedéket, a kerti grillezés pedig összehozza a családot és a barátokat.

        Milyen és mennyi szénhidrát szükséges az edzéshez?

        A táplálkozás a hiányzó láncszem az edzés és a teljesítmény között. Szarka Dorottya, a Sportorvosi Központ sportdietetikusa elmagyarázza, miért fontosak a szénhidrátok a teljesítményhez, és hányféle típusuk ismert.

        Ránctalanító hatása is van a pihenésnek

        Sokan a nagyváros zaja elől a vidéki nyugalomba menekülnek. Pár nap alatt szinte ténylegesen belassul az ember, és a környezeti szépségek, a természet segít helyrebillenteni a valós értékeket. A pihenéssel pedig a test sejtszinten regenerálódik, így akár szépségkúrának is megfelel egy pihentető hétvége.

        Betegséget okoz a túlhajszolt életmód

        A nagyvárosi élet sokszor kéz a kézben jár a stresszes életmóddal. A stressz viszont nem csak az idegeket veszi igénybe. Sejtszinten befolyásolja az egész szervezet működését. Épp ezért nagyon fontos időt szánni a pihenésre, arra, hogy a megszokott környezetből kiszakadva - például egy nyugodt vidéki környezetben - feltöltődjön a test és a szellem. Az egészségmegőrzésben ennek kulcsfontosságú szerepe van.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA