• Nagy Probléma!

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözletem! Én egy nem régóta észrevett illetve kialakult nagy problémámmal kapcsolatban szeretném segítségét illetve a problémamegoldására tanácsát kérni...anno mikor gyakrabban jártam szoláriumbam,ott kezdtem észrevenni egyfajta bezártságérzetet,szerencsére akkoriban csak néha néha jött elő de akkor is hamar elmúlt és csak a szoláriumban,aztán egy ideig semmi,most az utóbbi időben kezdtem észlelni egy szorongásos pánikszerű valamit,a tünetek: egy fajta melegség önti el a testemet,a lábaimban érzem a görcsöt és a melegséget,egy olyan ha most nem csinálok valamit nem tudom mi lesz dolog alakul ki...vannak példái a problémámnak,pl étteremben eszek sok ember között ugye nyilvános helyen,előfordul hogy a jo étvágyam ellenére egy gomboc alakul ki a torkomban és nem sikerül hamar lenyelnem az ételet hanem ott is egyfajta szorongásféle alakul ki...akkor van pl ha valami jeles eseményre megyünk,akkor is hasonlok mutatkoznak pl elkezd remegni a kezem írás közben,vagy a lábaim,és ezeket nem tudom mire vélni csak megijesztenek és várom hogy gyorsan múljanak el...nemrég pl a kocsiban jött rám,olyan érzés hogyha most nem szállhatok ki azonnal akkor megfulladok vagy nem is tudom,jön a melegség a fura érzés a lábaim görcsben,egyszerűen néha már megmagyarázhatatlan az egész..azért tudom csak igy kifejteni,mert magam sem tudom hogy miből és honnan alakult ez ki,és hogy mivel tudok rajta urrá lenni..Valeriana növényi alapú nyúgtatót vettem,de mégcsak 1db-ot szedtem be mert nem szeretném tulzásba vinni,egyébként nem szedek semmit sem,azt hozzátenném hogy eléggé stresszes sokszor ideges feszültebb vagyok,kis dolgokon is felhúzom magam stb...tehát érdekelne a tanácsa,bármilyen segítő gyógymód,tünetmegszüntetése,bármi,amivel segiteni tudok hogy elmúljon ez az egész...egyébként a valeriana hatása is érdekelne azt mondják Jóó,de olvastam a papirján hogy kialakulhat a valerianizmus azaz a hozzászokás,és én ezt nem szeretném,mert akkor megsúlyosbítják a tüneteket,érdekelne véleménye ezzel kapcsolatban,Kérem segitsen...Orvoshoz nem szeretnék elmenni,mivel lehet hogy pszichés eredetű az egész,és akkor annak nincs értelme hogy ilyen olyan erős gyógyszereket beszedjek,mivel az is csak egy ideig Hatásos és nem tesz jot az ember szervezetének sem szerintem.Várom gyors válaszát!

        Dr. Veress Dóra válasza a szorongás, pánikbetegség témában

        Keves Kérdező! A leírása alapján szorongásos alapúnak tűnik a problémája. Az éttermi, társaságbeli tünetek szociális fóbiára utalnak, míg a bezárt helyzetben jelentkező tünetek szorongásos v. pánikrohamra. A legfontosabb, hogy vizsgáltassa ki magát. Keresse fel a háziorvosát és csináltasson egy labor, ill. pajzsmirigyhormon vizsgálatot. ha ezeknek az eredménye negatív, vagyis szervi ok nem áll a tünetek hátterében, akkor mondhat ki, hogy szorongás okozza a panaszait. A kezelésben a legfontosabb, hogy tudatosítsa magában, hogy Ön egészséges, így baja sem lehet a rosszulétek alatt. A rohamok alatt ne ijedjen meg, próbáljon egyenletesen lélegezni, és várja meg, amíg elmúlnak a panaszai. Amikor vége van, akkor pedig folytassa az útját, mintha semmi sem történt volna. Ha visszahúzódik, bezérkózik, attól nem múlnak el a tünetei, csak az életminősége romlik. A valeriána jó szer, de néha más hatóanyagokat is kevernek bele a hatás fokozása érdekében. Javaslom még, hogy a komlót és a levendulát is próbálja ki, akár szempárna formájában is. A stressz feldolgozására és a szorongásos panaszok enyhítésére általánosságban jvaslom még a relaxációs technikák elsajátítását, jóga és meditációs gyakorlatok végzését. Ha egyedül nem boldogul, akkor keressen fel egy pszichoterapeutát.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. szeptember 05., 09:51; Megválaszolva: 2011. szeptember 07., 14:27

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő! Azzal a kérdésel fordulok önhőz hogy pánikbetegség miatt több mint egy éve Escitalopramot szedek napi 10 mg-os adagban. Régen versenyszerűen sportoltam és most újra szeretnék versenyszerűen sportólni. Ehez azonban sajnos...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Olyan kerdessel fordulok Önhöz hogy 14 évesen diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget amit kezeltek,attaraxot kaptam illetve terápiát.Ezt akkor sikerült lekűzdenem. Majd 19 évesen kaptam egy aurás migrénes rohamot...
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Tavaly nyáron kezdődött a problémám, ám akkor nem találtak semmit. Az első tünetem az volt, hogy a vérnyomásom hirtelen 140-re emelkedett, ami általában 120 körül szokott lenni. Ez a tünet összesen három...
        Jó napot! 8 hónapja megszűltem a 2.gyermekemet.Nagyon sok stresszen mentem keresztül a terhesség alatt és a szülés után is szinte napi szinten. Körülbelül 3-4 hónapja tart ez hogy állandó hányingerem van. Egy ideig féltem kimenni az utcára...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...