• Klimax vagy pánik

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr Nő/Úr!Fél éve abbahagytam a Citapram szedését,4 hónapig szedtem,előtte egy évig nem,aztán az idén már három közeli haláleset történt..de a lényeg..,hogy többször éreztem mostanában szapora szívverést,85 körül volt,nyugalmi állapotban.EKG t csináltak,minden rendben,holtert is ,ott csak azt mutatta ki/a szívemmel semmi probléma!,hogy az egésznapos tevékenységemkor..ide -oda megyek,itthon dolgozom,három gyerek,túl sokat "aggódom" a rendért,mindig mindent megakarok csinálni...szóval pörgök ezerrel.Így mért a holter 100 körüli pulzust,éjjel teljesen jó voolt :65.Ha végre elalszom ,mert ez a másik nagy bajom,,nehezen alszom el..Tehát a szívemmel nincs semmi.Létezik -e,ezt szeretném megkérdezni,hogy alacsony ösztrogén// 60 ./ szint miatt 5 éve teljesen kipakoltak....lehetnek e ezek a szapora szívverések ?Ovestin tablettát javasoltak..de nem tudom merjem e.Ezért kérdezném Önt ,mit tegyek? Köszönettel Zsu

        Dr. Veress Dóra válasza a szorongás, menopauza témában

        Kedves Zsu! A menopauzának lehet tünete a szapora szívverés, de okozhatja edzettlenség és stressz is. Ha nem akar gyógyszert szedni, akkor meg kellene próbálni kicsit többet mozogni. Ez nem a takarítást jelenti otthon, hanem napi háromnegyed óra sétálást, úszást, biciklizést. Ezzel megnövelheti az állóképsségét, és a szív pumpafunkciója is javul. A stressz oldására javaslom a relaxációs technikák elsajátítását, a jógát. Ez utóbbi testedzésnek sem utolsó! Igyekezzen naponta fél-egy órát csak magával törődni. Kényeztesse magát, vegyen egy meleg fürdőt, találkozzon a barátnőivel, próbáljon meg kikapcsolódni és nem a családtagok után rohangálni. A hormonpótlást ettől függetlenül kipróbálhatja, az a szívdobogáson kívül más hormonhiány okozta kellemetlen tünetet is enyhíteni fog.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. augusztus 17., 23:37; Megválaszolva: 2011. augusztus 18., 22:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözletem! Pánikbetegként 10 mg-s Cipralexet szedek napi 2x1-t. Azt szeretném megkérdezni, hogy a Bioxan nevű táplálékkiegészítőt és a Cipralexet alkalmazhatom-e egyszerre? Üdvözlettel Zoltán!
        Tisztelt doktornö.Panaszaim kb 5 honapja kezdodtek nehézlégéssel terhelésre fokozodik szinte egyfolytában sóhajtozom mert ugy érzem nincs elég levegőm.Akkor el mentem sbora ahol ekg vérvétel ki zárták az infarktust mellkasröntgen negativ.A...
        Tisztel webbeteg.hu! Pár napja a pszichiáter a szorongásos, pánikrohamos problémáimra Setralin Sandozt írt fel reggeli szedésre, és mellé Lamolepet, amire határozottan úgy emlékszem hogy azt mondta este szedjem, a papírra és a receptre viszont...
        Tisztelt Doktornő, Doktor Úr! Panikbetegsemre írták fel a kedelyjavitot illetve frontint de úgy érzem vannak olyan napjaim ami több a pozitív mint a negatív hogy ha úgy érzem bekapok egy 0.25 felét neha az a fél is kiüt nem e artok magamba ezzel...
        Tisztelt Doktor úr/nő! Az egész probléma igazából 2016 májusában kezdődött. Akkor érettségiztem,és a tovább tanulás miatt nagyon görcsöltem. Egyik este érettségi napja előtt 1 liter energiaitalt megittam,hogy tudjak tanulni és akkor...
        Tisztelt doktornő! Azzal a kérdésel fordulok önhőz hogy pánikbetegség miatt több mint egy éve Escitalopramot szedek napi 10 mg-os adagban. Régen versenyszerűen sportoltam és most újra szeretnék versenyszerűen sportólni. Ehez azonban sajnos...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Olyan kerdessel fordulok Önhöz hogy 14 évesen diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget amit kezeltek,attaraxot kaptam illetve terápiát.Ezt akkor sikerült lekűzdenem. Majd 19 évesen kaptam egy aurás migrénes rohamot...
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Tavaly nyáron kezdődött a problémám, ám akkor nem találtak semmit. Az első tünetem az volt, hogy a vérnyomásom hirtelen 140-re emelkedett, ami általában 120 körül szokott lenni. Ez a tünet összesen három...
        Jó napot! 8 hónapja megszűltem a 2.gyermekemet.Nagyon sok stresszen mentem keresztül a terhesség alatt és a szülés után is szinte napi szinten. Körülbelül 3-4 hónapja tart ez hogy állandó hányingerem van. Egy ideig féltem kimenni az utcára...