• Szorongás, pánikroham

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt dr-nő olyan probblémával fordulok önhöz 1997-óta kezelne pánik betegséggel és erő szorongással most egy honapja kezdöttek a panaszaim hol jobban vagyok hol nagyon rosszul most kapta sanax 0.5 -ös fevarint és tiapridalt de még csak egy napja szedem ezeket az uj gyogyszereket az szertném kérdezni mennyi idő kellene hogy javulás lépjen fel és mit tegyek amikor rosszul vagyok vagy inkább jobban legyek mert ilyenkor nem tudok másra figyelni csak hogy rosszul vagyok semmi nem köt le csak arra tudok figyelni hogy rossul vayok testi tüneteim remegéz sziv fájdalom belső égető érzéz izzadás a kezemen lábamo kérem segitsen köszönöm hegedúsné

        Dr. Veress Dóra válasza a szorongás, pánik témában

        Kedves Asszonyom! Ha az ezt megelőző hónapokban nem szedett hangulatjavítót, akkor minimum két hét, de inkább 4-6 hét kell, hogy a gyógyszer kifejtse hatását. Ez alatt az idő alatt több mellékhatás is jelentkezhet, de ezektől nem kell megijedni, ezek szépen lassan enyhülni fognak. Ha nem, akkor számoljon be róla a kezelőorvosának. A rohamok és rosszullétek alatt meg kell próbálni másra figyelni. Tudom, hoyg ezt mondani könnyebb, de sokat segít, ha siekrül elterelni a figyelmét. Lehet ilyenkor számolni, kívülről verset mondani, vagy egyszerúen csak arra figyelni, hogy mi történik Ön körül. Nagyon egyszerű figyelemelterelő módszer, ha kiválaszt egy színt, és az olyan színű tárgyakat keresi a környezetében. Ha a pirosat választotta, akkor próbáljon meg minél több piros tárgyat felfedezni maga körül. Ez általában elég ahhoz, hogy ne a belső történésekre, félelemre, aggódásra fókuszáljon, hanem valami teljesen másra! Amíg a feladatra koncentrál enyhülni fognak a tünetek is!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. június 08., 13:23; Megválaszolva: 2011. június 10., 22:21

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő! Azzal a kérdésel fordulok önhőz hogy pánikbetegség miatt több mint egy éve Escitalopramot szedek napi 10 mg-os adagban. Régen versenyszerűen sportoltam és most újra szeretnék versenyszerűen sportólni. Ehez azonban sajnos...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Olyan kerdessel fordulok Önhöz hogy 14 évesen diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget amit kezeltek,attaraxot kaptam illetve terápiát.Ezt akkor sikerült lekűzdenem. Majd 19 évesen kaptam egy aurás migrénes rohamot...
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Tavaly nyáron kezdődött a problémám, ám akkor nem találtak semmit. Az első tünetem az volt, hogy a vérnyomásom hirtelen 140-re emelkedett, ami általában 120 körül szokott lenni. Ez a tünet összesen három...
        Jó napot! 8 hónapja megszűltem a 2.gyermekemet.Nagyon sok stresszen mentem keresztül a terhesség alatt és a szülés után is szinte napi szinten. Körülbelül 3-4 hónapja tart ez hogy állandó hányingerem van. Egy ideig féltem kimenni az utcára...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...