• Xanax

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves DoktorUr/Nő! Állandó szorongásra,nyugtalanságra,álmatlanságra az orvos o,5mg-os xanaxot irt fel egyik felét reggel másik felét este kell bevennem.Érzem hogy hat is sokkal nyugodtabb vagyok,bár még csak pár napja szedem viszont van hogy annyira lekábít,hogy nem nagyon tudok tőle tanulni,és ez most a vizsgaidőszak kezdetén nem túl jó..Illetve olvastam hogy memóriaromlást is okoz,ez igaz?Ezt hogyan kell értelmezni,amit megtanulok el is felejtem hamar?Igazából ezektől nagyon félek,mert muszáj lenne jól teljesítsek ebben a vizsgaidőszakban,de ha meg nem szedem aludni nem tudok és akkor meg azért nem megy a tanulás..:(Mit tegyek?Lehet mellette kávét inni vagy a kettő hatástalanítja egymást?Sajnos a vizsgaidőszakokat kávé nélkül ráadásul még xanax nélkül se nagyon bírom..:(Válaszát és véleményét előre is nagyon köszönöm

        Dr. Veress Dóra válasza a szorongás, vizsgaidőszak témában

        Kedves Kérdező! A kávéban és a teában található koffein fokozza a szorongásos panaszokat, így ennek fogyasztását csökkenteni kellene. A szorongásoldók valóban csökkentik a koncentrációs képességet, így nehezebben megy a tanulás is. Nehezebb rögzíteni a tananyagot, és ebből adódnak a memóriagondok. Ha a kábaság miatt nem tud figyelni, akkor a reggeli gyógyszeradagot ne vegye be, csak az estit. Valószínűleg ez is segíteni fog aludni, és kipihentebben könnyebben megy a tanulás is. Ezek mellett elsajátíthat valamilyen relaxációs módszert, autogén tréninget, jógát, meditációt, ezek remekül csökkentenik a feszültséget!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. május 14., 17:06; Megválaszolva: 2011. május 17., 00:40

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...
        Tisztelt doktor/nő! Gyermekkorom óta elő jönnek külön panaszok... Java részt ugyan az... Sok mindentől félek... Sétálni nem tudok az úton sokáig, mert rám jön olyan érzés mintha én nem én lennék... Mintha nem ezen a világon lennék......
        Üdvözletem! Azzal a kérdéssel fordulnék önökhöz, hogy én 7 éves korom óta pánikbetegség ellen küzdök, bár már kb. 1 éve nincsenek rohamok, de folyamatosan új problémák jelentkeznek. Jelenleg 3 órája próbálok elaludni, de nem megy. A...
        Üdv! 26 éves férfi vagyok! Voltam a panaszommal házi orvosnál többször is! Maszek kardiológusnál aki észrevette,hogy az egyik szívbillentyűm nem zar csak 95%osan! Viszont ezek a panaszok nem ezert vannak! Mindenki azt mondta semmi bajom! Panaszok...
        Jó napot kívánok. Köszönöm a válaszát. A Frontint 2017.aprilis óta szedem. Sajnos 2*1db 0.25mg indultam, mostmár 4*-5*/1db 0.25mg tablettanal járok. Igen érzem magamon h.hozzászoktam mert nem veszek be torokban folytó érzés jön vagy épp...
        Üdvözlöm! 3 hete szédülök és enyhe nyomást érzek a fülemben és a torkomban. Nem állandóan, van, hogy napokig semmi. A szédülés helyzetváltoztatáskor jelentkezik, de nem forgó jellegű, inkább bizonytalanságérzésként tudnám leírni. A...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! 22 éves, pánikbeteg nő vagyok. Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy edzés közben/után gyakran érzek extra szívdobbanásokat, amik nagyon megijesztenek minden alkalommal. Februárban voltam teljes kardiológiai...
        Tisztelt Doktornő! Pánikbeteg vagyok! A pulzustól félek ált. 70,75 között lehet nyugalomban. Van mikor lentebb is megy de olyan is van, hogy 80 és 90 körülire is felmegy pedig nem csinálok semmit. Általában 75 szokott lenni. De félek mert ha...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktor Nő! Körülbelül két hete erős szúró érzést éreztem a mellkasom bal oldalán. Elkezdett zsibbadni az arcom, a vállam és a kezem és fájt is és legszomjam is volt és szédültem is. Sürgősségire mentem ahol...