• miért sír

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor Nő/Doktor Úr! Olyan kérdéssel fordulnék Önhöz,hogy a 2 éves kislányom,ha fényképeket nézeget(amin ő kicsi volt és esetleg mi szülők is rajta vagyunk)elkezd zokogni,a kis szája eltorzul és csendben hull a könnye.Ez akkor kezdődött,amikor (én zenész vagyok és ha messzire kell utaznom,a férjem is elkísér)a mamájánál aludt a kislányom és nézegette a képeket!Gondolom,hogy nem voltunk vele azért sírt,de most már ha mellette vagyunk,akkor is sír és van,hogy ő veszi elő a képeket!Szeretném,ha segítene nekem ebben,hogy én is tudjak a kislányomnak segíteni és a kép nézegetés öröm legyen számára!Nagyon köszönöm válaszát előre is!

        Ujpál Zsófia válasza a siras témában

        Kedves Levélíró! Hogy pontosan miért sír a kislánya, azt ennyiből nehéz lenne megmondani. Azt gondolom, hogy azzal, hogy sír a képek nézegetése közben, még önmagában nincsen semmi baj, főleg, ha ő maga szeretné elővenni őket. Valamiért szüksége van arra, hogy nézegesse a képeket, és közben jól kisírja magát. Engedje ezt neki: mi felnőttek úgy vagyunk beállítva, hogy a fényképnézegetésnek jónak kell lennie, de miért ne fogadhatnánk el, hogy egy pici gyerek máshogy érzi. Egy hasonlattal élve, mi felnőttek is nézünk filmdrámát, a végén meg egy nagyot sírunk – egy kívülálló meg értetlenül kérdezné: „na most kellett ez nekünk?”. Azt javaslom, hagyja csak a kislánynak, hogy sírdogáljon a fényképek láttán, a sírás egy fontos formája a belső feszültségek feldolgozásának, ő most így dolgoz fel valamit, fogadja el ezt a folyamatot, és azt fogja tapasztalni, hogy alkalomról alkalomra csökken a sírás erőssége vagy hossza. Ha ez hosszabb időn keresztül esetleg mégsem változna, vagy csak rosszabbodna, akkor érdemes személyesen is felkeresniük gyermekpszichológust, hogy a kérdésnek a végére járjanak. Minden jót kívánok!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Ujpál Zsófia
        pszichológus

         Ujpál Zsófia

        Kérdés: 2011. március 10., 23:55; Megválaszolva: 2011. március 16., 12:19

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...