• Méhen belüli ciszta

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        A következő problémával fordulok önök felé:

        tegnapi napon jártam nőgyógyásznál, és az orvos hüvelygyulladást, hólyaghurutot, kismedencegyulladást, és a jobb oldali méhemben egy 31mm-es cisztát talált.Kaptam kúpot, egy vízben feloldható port amit kétszer kell bevenni a hólyaghurutra, egy gyulladásgátlót, meg egy Norcolut nevű tablettát, és csak szeptemberben tudok hozzá visszamenni, szabadsága miatt.

        Az lenne a kérdésem hogy a kezelés időtartama alatt lehet e végezni hüvelyöblítést, és hogy mikor lehet élni szexuális életet a kezelés alatt?A férjem külföldön dolgozik, és pont ezen a héten jön haza mindössze pár napra.Nem lesz rosszabb a helyzet, ha "együtt"leszünk?Főleg a ciszta miatt aggódom!!

         

        Várom a mielőbbi választ!Köszönettel!

        WEBBeteg szakértő válasza a nőgyógyászati probléma témában

        Kedves Hölgyem!

        Nem a méhében van cisztája (hiszen nincsen is bal, és jobb oldali méhe, kivéve, ha nem fejlődési rendellenessége van, de arról már tudna), hanem a petefészekben. Egy 3 cm-es ciszta miatt nem kell aggódnia, majd a kontrollra kell visszamennie, és elleőrizni kell, hogy változik-e a mérete.

        Amire jobban oda kell most figyelnie, az a gyulladás. Amennyiben folyása van, akkor feltétlenül védekezzenek óvszerrel, hogy ne okozzon gondot. Remélhetőleg a panaszok csökkenni fognak addigra. A kúp használata alatt azonban kerülni kellene az együttlétet. Hüvelyöblítést nem jó túl gyakran használni, hetente max. 2x, és még a kúp felhelyezése előtt. egyébként hetente 1x elegendő, ha alkalmazza, akkor Gynoflor nevű hüvelytablettát tegyen fel utánna, hogy a kimosott lactobacillusokat pótolja.

         

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.


        PharmaPlaza

        Kérdés: 2009-08-08 19:38:25; Megválaszolva: 2009. augusztus 08., 19:38

        Tudjon meg többet: nőgyógyászati probléma
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Hidegkéses konizációs műtét helyi érzéstelenítéssel megoldható? Esetleg Dolargannal kiegészítve? Üdvözlettel: Krisztina
        Tisztelt Doktor Úr! Egy olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy van egy új párkapcsolatom, fogamzásgátlót még nem szedek, addig óvszerrel védekezünk. Viszont a legutóbbi alkalommal (ciklusom 12. napja, ami egyébként 28 napos), körülbelül...
        Tisztelt Doktor Úr! Nem szeretném sokat rabolni az idejét, tömören fogalmazok. Együtt voltam egy férfival, aki közel 100 nővel volt már, sosem védekezett. Állítása szerint megválogatja a partnereit, nade ugye nincs mindenkinek a homlokára...
        Kedves dr ur.Kerdessel fordulnek onhoz.Februarban gomba fertozesem lett amihez felfazas is tarsult.Antibiotikum szedesevel a tunetek elmultak.Utana elkezdtem szedni a jangee fogamzasgatlot es azota minden honapban felfazasom van,amit sajnos mar csak az...
        Kedves Doktorúr! Yasminelle fogamzásgátlót szedek. Vasárnap este fél 10 (ciklus 5.napja), hétfőn fél 8 körül vettem be az aktuális vény első két tablettáját. Ma viszont, a harmadikat csak reggel fél 9 körül. Ez ugye hétfőhöz számolva...
        Tisztelt Doktor Úr! 14 napja szedem a Deciora nevű fogamzásgátló tablettát és azóta vérzek. Voltam kivizsgáláson, ultrahangon nem találtak semmi nőgyógyászati problémát. Minden orvos azt mondta nyugodjak meg, ez el fog múlni. Ám én akkor...
        Tisztelt Doktorúr! Előzményemben egy vetélés (missed ab. és eü küret) és petefészekcysta szerepel, ami gyógyszerre kiürült. 2016.08.12-én volt a 2. vetélésem, akkor eü küretet végeztek. 08.18-án retentio miatt megismételték, Ergam...
        Tisztelt Doktor Úr! Ez az első hónap, hogy elkezdtem fogamzásgátlót szedni (Dienille) most van gyógyszerszünetem, és ilyenkor kellene megjönnie is, nem? A gyógyszerszünetem 5. napján vagyok már.. ha a 8. nap sem jön meg, folytathatom újra a...
        Tisztelt Dr. Úr!Májusban volt egy laparoszkopias műtétem méhen kívüli terhesség miatt és a bal pete vezetekemet el is távolították sajnos!Utána a visanne tablettát kellett szednem 3 hónapig,amikor elfogyott rá2napjára vereztem2-3napig,azóta...
        Tisztelt Dr Úr!82 mm es miomam volt ami 6honapos Esmya utan 7 cm es lett.Semmilyen tünetet nem okoz,a kerdesem az lenne, hogy lehet e tovabb szedni ,ugyanis a mutetet meg nem szeretnem.A mioma elfajulhat rosszindulatuan?39 eves vagyok.a valaszat elore is...