• Vérszegénység

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Már három éve kapom a B12 vitamin injekciót, de a szédülés a mai napig megmaradt. Az a kérdésem, hogy tényleg életem végéig kell kapnom az injekciót? És mit tudok tenni, hogy ne szédüljek? A B12 vitamin injekcióból 1000 mikrogramm / ml-t kapok havi egyszer. Válaszát előre is köszönöm! Rita

        Dr. Tomonkó Magdolna válasza a vérszegénység témában

        Kedves Kérdező! Ha igazoltan "vészes vérszegénységben" szenved, akkor valóban élete végéig kell kapnia a B12 vitamin injekciót. Én nem gondolom, hogy a szédülésnek ne lehetne egyéb oka is, ezt ki kellene vizsgálni. Okozhatja gégészeti eltérés, neurológiai eltérés, vérkeringési zavar, a nyaki csigolyák meszesedése, kopása, hogy csak a leggyakoribb okokat említsem. Az oknak megfelelő kezelés szükséges ahhoz, hogy megszűnjön a panasz. dv: dr Tomonkó Magdolna

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Tomonkó Magdolna
        háziorvos, transzfúziológus

        Dr. Tomonkó Magdolna

        Kérdés: 2012. június 14., 10:38; Megválaszolva: 2012. június 18., 18:06

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor nő! Valamivel több mint két hónapja megnagyobbodott nyirokcsomókra lettem figyelmes a fülem mögött és nyakamon ,amik fájdalmatlanok illetve a legnagyobb ami a jobb állkapocs szögletben van kissé érzékeny és nagyon kicsit...
        Tisztelt Doktornő! A következő kérdéssel fordulnék Önhöz: pár hónappal ezelőtt glutén-és laktózmentes diétába kezdtem, autoimmun betegség diagnosztizálása miatt. Hormontartalmú gyógyszer magas adagja miatt felborult a vérképem:...
        Tisztelt Doktor Nő! Kb. 1 hónappal ezelőtt trombózisom lett (korábban még nem volt). Az UH eredménye: „VSP-ben a beszájadzásig echoszegény, friss thrombus figyelhető meg. Popliteában a beszájadzás helyének megfelelően a mélyvénában...
        Tisztelt Dr Nő, Dr Úr! Azzal a kérdéssel fordulok Önökhöz, hogy kb másfél hete volt egy hasi műtétem laporoscopos endometriozis miatt...kaptam negy alkalommal vérhigitot..ám a tegnapi nap hirtelen éles fájdalmat éreztem a hátamban. Ezért a...
        Tisztelt Doktornő!Én vagyok az a sràc,aki koràbban többször kérdezett!Még mindig megvannak a nyirokcsomó duzzanatok,de nem nőttek.Màr 8 hónapja megvannak.Baràtnőmnek is jöttek ki Decemberben,azóta neki is megvannak.Tovàbbra is...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám megfázásos ( szedett gyógyszer: Curam DUO 875), majd influenzás megbetegedés után nagy, duzzadt nyirokcsomókkal kereste fel háziorvosát, amit a következő vizsgálatok követtek: 1. Nyaki ultrahang: A pajzsmirigy...
        Jo napot mar multkor jeleztem maguknak kerdesbe azota voltam haziorvosnal o beutalt hematologiara de csak majus 3 ra kaptam idopontot es picit aggodom 103 a trombocitaszamom osszes tobbi ertekem jo de mondta orvos vizsgaltassuk ki mi okozhatja ezt az alacsony...
        Kedves Doktornő!!! Vas hiányban szenvedek, minden lehetséges vizsgálatot elvégeztek, az eredmények negatívak. (mensesem rendben, erős vérzésem nincs.) A vas lecsökkent a szervezetemben 2-re , Vénásan kaptam vasat, ideiglenesen rendeződött,...
        Tisztelt Dr/Nő! Megpróbálom röviden felvázolni problémámat-tavaly februarban tachycardia mellkasi panaszok miatt fordultam orvoshoz laborokban magasabb d-dimer(900)mutatkozott-illetve apc res pozitivitasra is feny derult(elotte 12 evig fogamzasgatlot...
        Jo napot az lenne kerdesem hogy most voltam verveteln trombicitaszamom alacsony 103 thr- terf/ atlag magas 13.6 ez mire utal v sok az elteres?