• Hogyan éljük túl a nyaralás utáni munkanapokat?

        Szerző:
        WEBBeteg

        Világszerte rengeteg ember éli át a nyaralás utáni depressziót, mégis sokan nem beszélnek a problémáról, ami csak megnehezíti annak megoldását.

        Sok módja van a megelőzésének is, de ha mégis úrrá lenne rajtunk a letargia, érdemes az alábbi lépések szerint haladnunk a közérzetünk helyreállításában.

        Első lépés: Éljük át az érzelmeket

        Aki sosem volt boldogtalan, az az igazi boldogságot sem ismerheti. Engedjünk a szomorúságnak egy kicsit, hagyjuk, hogy előtörjenek, kijöjjenek a rossz érzések belőlünk. Kicsit sírdogálhatunk is, miközben elpakoljuk a bőröndöket a „soha vissza nem térő” fantasztikus nyaralás után.

        Második lépés: Csináljunk pár egyszerű programot

        Vegyünk elő egy naptárat és a következő néhány napra adjunk magunknak egyszerű feladatokat. Például egyik nap küldjünk e-mailt egy ismerősünknek, másik nap menjünk sétálni. A lényeg, hogy egyszerű, egyedül is megoldható programokat írjunk magunknak össze minden napra. Ezeknek a feladatoknak a teljesítése elégedettséget hoz és javítja az általános közérzetünket.

        Hirdetések

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Harmadik lépés: Hallgassunk zenét

        A zeneterápia egy jól bevált módszer. Próbáljunk ki pár újfajta zenei irányzatot, hallgassunk olyan zenéket, amilyeneket eddig nem. A tudomány szerint a zene hatással van az elmére, szóval keressünk olyan számokat, amik megnyugtatnak, vagy ellazítanak, vagy feldobnak. Ez nagy segítség a depresszió elleni küzdelemben.

        Negyedik lépés: Keressük a napfényt

        Mindenképpen próbáljunk meg napfürdőzni egy kicsit. A szervezetünknek szüksége van a D-vitaminra. A napfény mindig javítja a közérzetet.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Ötödik lépés: Testmozgás

        Sétáljunk egy jót, vagy menjünk táncolni, esetleg aerobik órákra is benézhetünk. Ahogy azt mondják, ép testben ép lélek. Egy egészséges test egészséges agya kevésbé hajlamos a depresszióra.

        Hatodik lépés: Koncentráljunk a jövőre

        A tegnap elmúlt, ahogy a nyaralás is. Tekintsünk a jövőbe, és tervezgessük a következő, még jobb nyaralást. Ez is pozitív hatással lesz a közérzetünkre.

        Ha mind a hat lépést betartjuk, elég kicsi az esélye, hogy a depresszió tartós maradjon. Azoknak viszont, akiknél az állapot három hétnél tovább tart, mindenképpen érdemes egyéb segítséget kérniük.

        (DRportal - E.M.M., fordító, Forrás: mental-health.com)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Hgb (haemoglobin)

        Dr. Dobi Gyöngyi

        Mennyi a normálértéke? Mi okozhatja azt, ha a szintje eltér a normál tartománytól?

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Ajakherpesz és nyaralás - Tippek az utazás előtt

        Sokaknál jelent problémát, hogy nyaralás, illetve napsütésben gazdag tájakra való utazás alkalmával fellángol az ajakherpesz-fertőzésük. Mit lehet tenni a megelőzés érdekében? Hasznos tanácsok utazóknak, hogy a herpesz ne tegye tönkre a nyaralást.

        A gyakran használt gyógyszerek növelhetik a depresszió kockázatát

        A gyakorta felírt gyógyszerek, például fogamzásgátlók, fájdalomcsillapítók és szívgyógyszerek egy része növelheti a depresszió kockázatát - derült ki egy új amerikai tanulmányból.

        Hogyan készítsük fel allergiás gyermekünket nyaralásra, táborozásra?

        Nyári allergológiai szakrendeléseken gyakorta elhangzik, hogy a korábban teljesen panaszmentes gyermek a májusi-júniusi iskolai erdei táborból vagy az augusztusi gólyatáborból feldagadt, bevörösödött szemmel, tüsszögve, sípoló tüdővel, nehézlégzéssel érkezik vissza.

        Mentőöv programot dolgoztak ki

        Jamrik Péter, a Balaton Fejlesztési Tanács közbiztonsági tanácsának elnöke elmondta, tavaly lényegesen több súlyos baleset történt a Balatonon, mint a korábbi években. Ezért döntöttek úgy, hogy kielemzik a történteket, és a balatoni vízi rendészet ötlete nyomán, a vízi mentők mentorságával új vízbiztonsági programot dolgoznak ki. A munkába katasztrófavédelmi, meteorológus és infokommunikációs szakember is bekapcsolódott.

        A hasi elhízás és a depresszió

        Köztudott, hogy a cardiovasculáris betegségek és a cukorbetegség rizikótényezőjeként szerepelhet a hasi elhízás. Egy holland tanulmány szerint a viszcerális (zsigeri) zsírtöbblet és a depresszió kialakulása között is összefüggés van.

        A stressz és a kardiológiai problémák

        Az Egészségügyi Világszervezet jelentése alapján a halálozási okokat a szív- és érrendszeri megbetegedések vezetik, melynek egyik kiváltó okaként - sok más tényező mellett - a stresszt emelik ki.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA