• Antidepresszáns

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözletem. A problémam a következő. Gyomorhurutom volt több mit fél évig, ebben a az időszakben kialakult bennem egy szorongásszerű félelem. Az álltalános orvos beutalt szakorvoshoz (pszichiaterhez) aki enyhe panikbetegséget diagnosztizált. Erre a problémamra seroxatot javasolt. Kezdetben 10 mg al kezdtem majd az első hét után átálltam 20 mg ra. Hallottam arról, hogy az antidepresszánsok hatásának kialakulásához időre van szükség 2 hét től egy hónapig. Ezért nem hagytam fel a szedésével, annak ellenére, hogy borzasztóan hatott rám a szer. A második héten teljesen letepertek a mellékhatások. A pupillám kitágult, fájt a szemem a komputeres munkától, teljes impotencia alakult ki, fáradt voltam. A legszokatlanabb tünet viszont a folyamatos öngyilkossági gondolat volt (azelőtt sohasem fordult meg a fejemben ilyesmi). Lassan elhagytam ezt a szert. Most jobban érzem magam de újra szorongást érzek. Azt javasolta az alltalános orvos, hogy probalkozzak az auromid (aurorix) al. Az lenne a kérdésem, hogy mi a kezdő adag ennél a gyógyszernél, és hogyan kell a továbbiakban szedni?

        Dr. Diószegi Judit válasza a szorongás témában

        Kedves Levélíró! Nem javaslom Aurorix (vagy más pszichiátriai gyógyszer) szedését pszichiátriai kontroll nélkül. Részletes vizsgálat és pontos diagnózis szükséges ahhoz, hogy a megfelelő gyógyszert be tudják Önnél állítani. Lehetséges, hogy más típusú gyógyszerre vagy kombinációra van szüksége, előfordulhat, hogy kezdetben például szorongáscsökkentő készítmény is indokolt (mely későbbiekben elhagyandó). Szükséges figyelembe venni a gyógyszerinterakciókat, illetve az Aurorixnél minden betegnek tanácsos a tiraminban gazdag ételek (pl. sajt, élesztő kivonatok és fermentált szója készítmények) túlzott mennyiségű fogyasztását kerülni. Keressen fel pszichiátriai szakrendelést, ahol a pszichiáter tudja mindezek ismeretében a megfelelő készítményt felírni és terápiás tanácsokkal ellátni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2010. július 06., 10:40; Megválaszolva: 2010. július 07., 17:24

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...
        Tisztelt doktor/nő! Gyermekkorom óta elő jönnek külön panaszok... Java részt ugyan az... Sok mindentől félek... Sétálni nem tudok az úton sokáig, mert rám jön olyan érzés mintha én nem én lennék... Mintha nem ezen a világon lennék......
        Üdvözletem! Azzal a kérdéssel fordulnék önökhöz, hogy én 7 éves korom óta pánikbetegség ellen küzdök, bár már kb. 1 éve nincsenek rohamok, de folyamatosan új problémák jelentkeznek. Jelenleg 3 órája próbálok elaludni, de nem megy. A...
        Üdv! 26 éves férfi vagyok! Voltam a panaszommal házi orvosnál többször is! Maszek kardiológusnál aki észrevette,hogy az egyik szívbillentyűm nem zar csak 95%osan! Viszont ezek a panaszok nem ezert vannak! Mindenki azt mondta semmi bajom! Panaszok...
        Jó napot kívánok. Köszönöm a válaszát. A Frontint 2017.aprilis óta szedem. Sajnos 2*1db 0.25mg indultam, mostmár 4*-5*/1db 0.25mg tablettanal járok. Igen érzem magamon h.hozzászoktam mert nem veszek be torokban folytó érzés jön vagy épp...