A mediterrán étrend, amely arról ismert, hogy hasznos az érrendszernek, a felnőttkori cukorbaj ellen is jó, állapították meg spanyol kutatók.
A Navarrai Egyetem tudósai 1999 és 2007 között csaknem 14 ezer olyan diplomás embert vizsgáltak, akiknek a a kutatás kezdetén nem volt diabétesze. A kísérleti alanyokat átlagosan 4 éven át figyelték.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
Ezalatt a csaknem 14 ezerből 103-nak lett 2-es típusú (felnőtt korban kialakuló) cukorbaja. Túlnyomó többségük étrendje eltért a tipikus földközi-tengeri étrendtől.
A hagyományos mediterrán étrendben sok az olívaolaj, a hal, a gabonanemű, a zöldség, a gyümölcs, a dió, és mindezeket mérsékelt mennyiségű vörös bor egészíti ki.
Azoknál a vizsgált embereknél, akik szigorúan a mediterrán étrend szerint táplálkoztak, lényegesen csökkent a cukorbaj kockázata.
Érdekes módon még azoknál is, akiknél a diabétesz több rizikótényezője, mint az elhízottság, az idős kor, az ülő életmód megvolt, vagy a családjukban volt már cukorbajos, vagy ők maguk korábban dohányoztak. De a jelek szerint védelmet adott nekik a mediterrán koszt.
A 2-es típusú cukorbaj újabban járványszerűen terjed a fejlett társadalmakban, de egyre több fejlődő országban is, a túl sok cukor- és zsírfogyasztás miatt. Egyre gyakrabban jelentkezik a felnőttkori cukorbaj már a kamaszkorban.
|
(FH)
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Dr. Csuth Ágnes
Orvos tanácsadó
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Cukorbetegség (diabétesz) témában:
Csökkenő inzulin és vércukorszint is Inzulin beadása után miért emelkedik a vércukrom? A diabétesz jele?