• Syncumar

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr.Nő! 2000-ben mélyvénás trombőzis volt a jobb alsó végtagomban, amit valószínűleg fogamzásgátló tabletta szedése váltott ki. Fél év múlva elvégeztek egy genetikai vizsgálatot, amelynek eredménye: FV Leiden mutáció: 1. Allél: negatív, 2,Allél pozitív, Status: heterozigota FII mutácio: .mindkét Allél negatív, status: normal MTHFR mutácio: .1. Allél negatív, .2. Allél pozitiv, status: heterozigota CBS mutacio: 1. Allél negativ, 2.Allél pozitiv, status: heterozigota Azóta folyamatosan syncumar tablettát szedek, és rendszeres vérvizsgálatra járok,az INR érték általában 2 körüli. Ehhez 3 mg tablettát kell szednem naponta.Kérdésem, hogy életem végéig kell-e szednem a véralvadásgátlót, illetve, hogy nem túl magas-e a napi 3 mg?Lehet-e ennek a tablettának olyan mellékhatása, ami egyéb egészségügyi problémát okozhat a későbbiekben? Köszönettel: Emilia

        Dr. Molnár Anna válasza a Leiden mutáció, Syncumar témában

        Kedves Emília! A jelenlegi ajánlások szerint amennyiben valakinek kimutatott trombózishajlama van – mint önnek -, és már átesett mélyvénás trombózison, úgy az antikoagulálás élethosszig javasolt.A Syncumar mg száma nem meghatározó, a 2 körüli INR tökéletes.A gyógyszer hosszú távú közvetlen egészségkárosító hatása nem ismert, ugyanakkor minden véralvadásgátló szedésének meg vannak a veszélyei, mely magából a hatásából adódik, a beteg vérzékennyé válik.A Syncumar hatását több minden (étkezés, egyéb gyógyszerek, egyéb betegségek és állapotok) megváltoztathatja mind pozitív, mind negatív irányba, ezzel fokozva a vérzékenységet, vagy csökkentve a hatást. A rendszeres ellenőrzés ezért szükséges. Az azonban helytelen kifejezés, hogy szedni kell, hiszen ez csak ajánlás annak érdekében, hogy ismételt trombózis vagy ebből kiinduló esetleg halálos kimenetelű tüdőembólia ne alakuljon ki. Valójában mindenki azt szed vagy olyan rizikót vállal saját életében, amit elfogadhatónak talál. A fogamzásgátló abbahagyása a trombózis rizikót csökkenti.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Anna
        gyermekgyógyász

        Dr. Molnár Anna

        Kérdés: 2011. augusztus 29., 21:34; Megválaszolva: 2011. szeptember 04., 22:30

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő A következőben szeretném kikérni a véleményét, tanácsát. Az elmúlt időszakban észrevettem, hogy megjelentek a seprűvénák mindkét bokám körül. Mintha mindig több lenne, ill. jobban láthatóvá válnának. Valamint, az...
        65 éves édesanyámat tavaly november végén operálták. Térdprotézisét kellett eltávolítani MRSA fertőzés miatt. Antibiotikumos (vankomicin, gentamicin) mozgó spacert ültettek be, valamint emelt dózisú ciprofloxacint kap (2x750 mg). 4 hétig...
        Kedves Doktornő. Kérem segítsen mert össze-vissza küldözgetnek és senki sem tud megnyugtató választ adni! Diagnózisom: CVI.Varicositas extr.Inf.I.u.és 2.5mg nebivololt szedek magas/110-120/pulzusomra amely készítmény a...
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Mióta aranyér párnát használok munkahelyemen ( kb 2 hete) egyre inkább kevesebb időt tudtam ülve tölteni és most már párna nélkül sem tudok ülni, mert úgy érzem fegyülnek az erek normális keringés...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Tegnap kezdődött egy fura fájdalom a lábamban a combom hátulján a hajlat fölötti rész inkább bal oldalán, megis van ott dagadva egy ér talán vagy nem tudom mi, lehet csak simán a lábam. Amikor ez létrejött akkor egy...
        Kedves Doktor nő/úr! Fiatal korom ellenére a vádlimon és a combomon nagyon sok az elpattant hajszálér. Esztétikailag nem a legszebb, de ami inkább jobban zavar az az, hogy a végtagjaim mindig jég hidegek. Van amikor el lilul/kékül a lábfejem...
        Tisztelt Doktornő! Decemberben szapora szívverés és lábdagadás panasszal mentem kardiológushoz.Készült EKG és szívultrahang is.Kaptam gyógyszereket amiket azóta is szedek,de a boka,-és lábdagadásom nem szűnik.Mind a kettő lábam és a...
        Üdvözlöm Önt!Problémám a következő Férjemnek több mint tíz éve mélyvénás trombózisa volt.Azóta szedi a syncumart. Sokszor vérzik az orra, erős izületi fájdalmai vannak, napokig fáradt és levert. Mivel gépkocsivezetőként dolgozik ezek...
        Kedves Dr nő! Pár hónapja vettem észre öcsém lábain,hogy a boka és sípcsont tájékon,vöröses barnás pöttyök jelentek meg egyre több és sűrűbben!Arra gondolok,hogy vas rakódik ki (mint nálam,mélyvénás thrombózisom volt),de viszont nem...
        Tisztelt Válaszoló! Télen kaptam el egy vírusos gyomor-bélhurut fertőzést, ami belső aranyerességet okozott, kis is tapintottam, egy kis csomót a végbélnyílásnyál, azt mondták visszahúzodik magától, háziorovos nem küldött tovább...